اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۴۱۹۱۹۳
۱۳ نظر
۸۸۹۴
۱۳ نظر
۸۸۹۴
پ

حمله به نون‌خ و آقاخانی: برای اینستاگرام سریال ساخته بودید؟

فصل پنجم سریال «نون خ» نشان داد دنباله‌سازی سریال‌های تلویزیونی دیگر رونق گذشته را ندارد، نمونه‌اش سری جدید «نون خ»! به همین بهانه روزنامه فرهیختگان در یادداشتی به نقد سریال سعید آقاخانی پرداخته است و این مجموعه تلویزیونی را ناموفق خواند.

برترین‌ها: فصل پنجم سریال «نون خ» نشان داد دنباله‌سازی سریال‌های تلویزیونی دیگر رونق گذشته را ندارد، نمونه‌اش سری جدید «نون خ»! به همین بهانه روزنامه فرهیختگان در یادداشتی به نقد سریال سعید آقاخانی پرداخته است و این مجموعه تلویزیونی را ناموفق خواند.

حمله به نون‌خ و آقاخانی: برای اینستاگرام سریال ساخته بودید؟

در بخشی از این یادداشت می‌خوانیم:

* نون خ در فصل پنجم خود وامدار دو چیز است. یکی خاطرات خوش طرفدارانش از فصل‌های قبلی، مثل قصه عشق سلمان و شیرین و امتیاز دیگرش کاراکترهایی هستند که لحن و قواره‌‌شان برای گفتن یک داستان جذاب تثبیت شده است. این امتیازهای ویژه برای یک سریال، اگرچه مزیت است اما از طرف دیگر انتظارات را هم بیشتر می‌کرد. این انتظار به حقی از طرفداران این سریال بود که اگر سازندگان نون ‌خ، ایده‌ قابل توجه و پیش‌برنده‌ای نسبت به قبل ندارند، بهتر که اصلا سراغ قصه‌بافی و بیهوده‌گویی نروند.

* اما یکی از اشکالاتی که سریال نون خ در پنجمین گامش داشت، به همین نقطه برمی‌گشت. ایده اولیه اگرچه سروشکلی گرفته بود تا در چهارچوب اهداف سازمانی صداوسیما قرار بگیرد اما آنچنان که باید نمی‌توانست مخاطب را با خودش همراه کند. ایده‌ای که برای یک سریال 25 قسمتی، موتور محرک پیش‌برنده‌ای نبود و برای همین نمی‌توانست قوای واحدی برای انسجام‌بخشی به کاراکترها و خرده‌روایت‌ها شکل دهد.

* کارگردانی سکانس‌های جاده‌ای و داخل مینی‌بوس کار ساده‌ای نیست و نویسنده و کارگردان سریال با گنجاندن و خلق لحظات کمیک تلاش کردند تا این بخش‌ها خسته‌کننده و کسالت‌بار نشود، برای این‌ کار ترفندهایی هم به کار بردند اما تکرار بیش‌ از حدشان به خصوص در 5 قسمت اول، ملال‌آور شده بود تا جایی که حس می‌شد آدم‌ها و شوخی‌ها درون هر قصه کش آمده است. با  این حال فصل پنجم نون خ خرده اتفاقات و سکانس وایرالی برای فضای مجازی کم نداشت؛ سکانس‌هایی که اگر از دل قصه حذف می‌شدند به کلیت اثر آسیبی نمی‌زد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      برترین ها چقدر حرف مفت میزنی

    • ناشناس

      نون خ فقط تا فصل سومش

    • ناشناس

      چرت نگو یکی از بهترین فصلهاش بود

    • ناشناس

      در عمر خودم ندیدم سریالی را که فصل‌های بعدیش بهتر بشه
      هر چی پیش میره بد و بدتر میشه

    • ناشناس

      باسانسورومحدودیت،همین نون خ هم بدک نبود!!!

    • علی از گرگان

      من با این حرف شما‌موافق نیستم به نظرم موفق بود وبسیار خوب جلو رفت با محدودیت زمانی که داشتن برای ساخت و اینکه رفتن چابهار جالب بود و خیلی نکات جالب داشت که حالمونو خوب کرد البته نقدهایی هم داریم مثلا سلمان خیلی نقشش مسخره شده بود ولی متن خوبی داشت...ممنونم از تهیه‌کنندگان و بازیگران و کارگردان محترم و هرکی‌کمک‌کرد.نگاهش به صنایع دستی و‌اهمیت محیط زیست ‌و‌طراوت روح مردم جنوب وهمت جمعی مردم روستا برای آبادی منطقه شون و نداشتن کینه یعنی زود آشتی می کردن و نشان دادن مشکلات کودکان سرطانی و‌کولبرهای عزیزو .... عالی بود

    • هادی

      سریال موفقی بود دست همه شون درد نکنه واقعا عالی بود والسلام

    • هلن

      نظر شما راجع به این سریال فوق‌العاده به درد خودتون میخوره

    • عباس

      وای وای وای چقدر چرت میگید

    • ثریا

      من چقدر بیکارم که نشستم دارم چرت و پرتای شمارو درباره این سریال جذاب میخونم

    • زري

      برترین ها بسه دیگه این سریال عالیه

    • صبا

      واقعا ازبدترین سریالی بوده که توی عمرم دیدم خیلی مسخره وبی محتواس

    • مجتبی

      زمان پخش باید نظر بگیری اتفاقا خیلی بیننده داشت،
      این نویسنده نظر شخصی خودشو عمومی اعلام کرده، نقاط ظعف سریال در مقابل نقاط مفیدش قابل چش پوشیه، چرا نمیگی اولین برنامه و سریالیه که بخش کوچکی از اداب و سنن اقوام مختلفو گرد هم اورده کسی تاحاا اینکار رو نکرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج