adexo3
۱۴۲۲۷۹۵
۱۰۸۶
۱۰۸۶
پ

اصیل‌ترین خورش ایرانی را فقط با این دستور بپز!

اگر این خورش را درست کنید و بخورید زندگیتان به دو بخش قبل و بعد از خورش کنگر تقسیم خواهد شد!

راهنماتو: «کنگر خورده لنگر انداخته! اگه می‌خوای همچین وضعی پیدا کنی خورش کنگر نپز!!» کنگر یک گیاه شبیه کرفس است که در گذشته‌های دور و زمان مصر باستان به عنوان یک گیاه دارویی در غذاها مصرف می‌شد چون نقش مهمی در هضم غذا دارد! در قرن ۱۶ میلادی هم در قاره اروپا به کنگر توجه ویژه‌ای می‌شد چون خوراک ثروتمندان و اشراف بود! پس با خورش متشخصی روبه رو هستید!

اصیل‌ترین خورش ایرانی را فقط با این دستور بپز!

اگر این خورش را درست کنید و بخورید زندگیتان به دو بخش قبل و بعد از خورش کنگر تقسیم خواهد شد! این یک واقعیت است و اگر هم قبلا کنگر خورده‌اید و آن را دوست نداشته‌اید باید بدانید که آشپز آن ماهر نبوده و حتما اصول پخت این غذا را رعایت نکرده است!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
گوشت گوسفندی خورشی

نیم کیلوگرم

پیاز

یک عدد

رب گوجه فرنگی

یک قاشق غذاخوری

کنگر آماده و پاک شده

نیم کیلوگرم

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه

به میزان لازم

جوز هندی

نصف قاشق چای خوری

برگ بو

۲ عدد

زعفران دم کرده

به میزان سخاوت شما!

نعناع و جعفری سرخ شده

۲۰۰ گرم

آب نارنج

یک پیمانه

اصیل‌ترین خورش ایرانی را فقط با این دستور بپز!

طرز تهیه:

این خورش شبیه به خورش کرفس آماده می‌شود پس قانون و قاعده‌ی خیلی خاص و متفاوتی ندارد که شما بترسید! برای استفاده از کنگر هم لازم نیست به سختی بیفتید! دیگر آن دوران گذشته است که باید کنگر را با تیغ‌های سختش پاک می‌کردید و از یک کیلوگرم کنگر فقط نیم کیلوگرم یا حتی کمتر از آن نصیبتان می‌شد! چشم بچرخانید کنگر آماده در فروشگاه‌ها موجود است که فقط کافی است اراده کنید و آن را بخرید! همین!

پیاز را بشویید و پوست بگیرید و ریز رنده کنید. لازم نیست آب آن را بگیرید. پیاز را داخل قابلمه بریزید و با حرارت کم آن را تفت بدهید تا آب پیاز کشیده شود و رنگ آن هم به سمت طلایی برود. گوشت گوسفندی تکه شده را به همراه نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، جوز هندی رنده شده و برگ بو داخل قابلمه بریزید و به همراه روغن تفت بدهید. رنگ گوشت که تغییر کرد رب را اضافه کنید. رب هم باید تفت بخورد تا رنگش باز شده و بوی خامی آن هم گرفته شود! زعفران دم کرده را روی رب بریزید و از این ترکیب رنگ لذت ببرید. حالا وقت اضافه کردن آب است. 4 لیوان آب روی محتویات قابلمه بریزید و در آن را بگذارید تا 2 ساعت بپزد و نرم شود.

داخل یک تابه مقداری روغن بریزید و نعناع و جعفری را سرخ کنید. اگر هم که نعناع و جعفری سرخ شده دارید دیگر مشکلی نیست، خیلی کارتان جلوتر می‌افتد. فقط کافی است نعناع و جعفری را داخل تابه بریزید و کنگرها را هم به آن اضافه کنید و کمی تفت بدهید.

وقتی یک ساعت از پخت گوشت گذشت این سبزیجات را به آن اضافه کنید و برگ بوها را از داخل قابلمه خارج کنید. یک ساعت دیگر که بپزد خورش شما آماده است. نیم ساعت مانده به پایان طبخ در قابلمه را به صورت نیمه باز قرار بدهید علت این کار هم به روغن افتان خورش است پس این ترفند را همیشه یادتان باشد و اجرا کنید!

در 10 دقیقه پایانی آب نارنج را به همراه زعفران دم کرده به خورش اضافه کنید و دیگر تمام! حتما در این فاصله یک پلوی معرکه هم دم کنید و در کنار ته دیگ نان یا سیب زمینی و خورش کنگر بی رقیب آن را میل کنید. مطمئن باشید مصداق کاملا کنگر خوردن و لنگر انداختن را بعد از خوردن این خورش خواهید فهمید! فقط یک استراحت ناب بعد از آن می‌چسبد. نوش جان!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج