adexo3
۱۴۲۲۴۵۳
۷۷۵
۷۷۵
پ

پهپاد انتحاری جدید پنتاگون، تن و بدن چین را می‌لرزاند

ایالات متحده آمریکا برای مقابله با پیشرفت روزافزون نظامی چین، پهپاد انتحاری جدید Switchblade ۶۰۰ را خریداری کرده است که در ادامه با آن آشنا می‌شوید.

گجت نیوز: وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون هفته گذشته اعلام کرد که پهپاد انتحاری Switchblade ۶۰۰، نخستین سلاحی است که به طور رسمی برای برنامه بلندپروازانه Replicator خریداری خواهد شد. این پهپاد ساخت شرکت آئرو ویرونمنت، پیشتاز برنامه‌ای است که هدف آن استفاده از «هزاران» سکوی خودکار و فرسودنی برای مقابله با پیشرفت عظیم نظامی چین است.

پهپاد انتحاری جدید پنتاگون، تن و بدن چین را می‌لرزاند

درباره پهپاد انتحاری Switchblade ۶۰۰ چه می‌دانیم؟

در بیانیه پنتاگون آمده است که اولین بخش از قابلیت‌های برنامه تکثیر شامل وسایل نقلیه سطحی بدون سرنشین (USV) و سیستم‌های مقابله با پرنده‌های بدون سرنشین (c-UAS) در اندازه‌ها و محموله‌های مختلف از چندین فروشنده سنتی و غیرسنتی نیز می‌شود. اگرچه پنتاگون در این بیانیه نام هیچ یک از این سیستم‌ها را ذکر نکرده است.

پهپاد Switchblade 600 یک سلاح سرگردان پرتاب از لوله است که می‌تواند برای شناسایی یا حمله استفاده شود. این پهپاد در جنگ اوکراین نیز علیه زره‌پوش‌های روسیه به کار گرفته شده است. سوئیچ‌بلید ۶۰۰ به همان سرجنگی چندمنظوره موشک‌های ضدتانک جاولین مجهز است که به خاطر توانایی انهدام زره‌پوش‌های روسی مشهور شده‌اند.

این پهپاد می‌تواند حدود 40 دقیقه پرواز کند و دارای حسگر الکترواپتیکی/مادون قرمز (EO/IR) است که روی گوی لرزاننده‌ای برای نظارت و هدف‌گیری توسط یک کاربر از راه دور تعبیه شده است. برد مفید ارتباطی آن با کاربر حدود 40 کیلومتر (بسته به شرایطی مانند زمین) است، با سرعت 110 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند و می‌تواند تا 185 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. شرکت سازنده ادعا می‌کند که راه‌اندازی و پرتاب این پهپاد توسط تنها یک سرباز در کمتر از 10 دقیقه انجام می‌شود. کل سیستم با احتساب پهپاد حدود 54 کیلوگرم وزن دارد و خود پهپاد هم حدود 15 کیلوگرم است.

سوئیچ‌بلید ۶۰۰ دارای سرجنگی بزرگتر و برد بیشتری نسبت به مدل ۳۰۰ همین شرکت است. Switchblade حدود یک و نیم دهه پیش وارد ارتش آمریکا شد و در تابستان 2022 عملیات خود را با جنگ اوکراین و روسیه آغاز کرد.

هنوز مشخص نیست که پنتاگون چه تعداد پهپاد Switchblade 600، USV یا سیستم‌های c-UAS را از طریق برنامه Replicator خریداری خواهد کرد یا زمان تحویل آن‌ها چه زمانی خواهد بود. با این حال، با توجه به تلاش‌های آمریکا برای دستیابی به برتری کمی بر چین، این اقدام گامی کوچک در مسیری طولانی به نظر می‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج