اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۴۱۹۲۱۷
۱۸ نظر
۲۸۷۰۶
۱۸ نظر
۲۸۷۰۶
پ

آقای صداوسیما، امشب شب توست، اگر قدر بدانی!

امروز روز مهمی برای فوتبال ایران در عرصه باشگاهی است؛ با توجه به اهمیت دیدارهایی که قرار است برگزار شود، ممکن است سرنوشت قهرمان این دوره از بازی‌های لیگ برتر مشخص شود.

برترین‌ها: امروز روز مهمی برای فوتبال ایران در عرصه باشگاهی است؛ با توجه به اهمیت دیدارهایی که قرار است برگزار شود، ممکن است سرنوشت قهرمان این دوره از بازی‌های لیگ برتر مشخص شود. دست بر قضا دو بازی بسیار مهم هم قرار است برگزار شود که هر دو تأثیرگذار و تعیین‌کننده خواهند بود. یکی در تبریز که استقلال صدرنشین با تراکتور مچ‌اندازی می‌کند و دیگری در تهران که سپاهان به مصاف پرسپولیس می‌رود. برگزاری هر دو دیدار در یک روز، چهارشنبه بزرگی را رقم زده و با توجه به حساسیت موجود در جدول رده‌بندی، اهمیت این دیدارها را اگر از دربی بیشتر نکند، دست‌کمی از آن هم ندارد.

روزنامه شرق در یادداشتی در مورد استفاده تلویزیون از این بازی‌ها برای جذب مخاطب نوشت: این دو بازی با توجه به حضور تماشاگرانی که برای گرم‌شدن میدان پا به ورزشگاه می‌گذارند، ویترین مناسبی برای تبلیغ این رشته ورزشی در ایران است. البته که با توجه به رشد فضای مجازی، چنین ویترینی بیش از گذشته در عرصه بین‌المللی معرفی شده ولی فرصت بی‌نظیری بود که بتوان از کنار آن بیشترین بهره را برای معرفی چهره دیگری از ایران برد.

آقای صداوسیما، امشب شب توست، اگر قدر بدانی!

قبل از ادامه مبحث همین ابتدا باید تکلیف را مشخص کرد که چنین روایتی با علم و آگاهی از این موضوع پیاده می‌شود که فوتبال مثل قبلا دغدغه کوچه و بازار نیست. درست در روزهایی که سفره‌ها کوچک‌تر شده‌اند، خیلی نیاز به دلِ خوشی است تا برای بازی‌های لیگ برتر، مثل سابق سرودستی شکسته شود. با علم به این موضوع ولی بازهم می‌شد از این فرصت، استفاده درخوری کرد به شرط آنکه تلویزیون، این مدلی نبود. تلویزیون در چنین روز مهمی برای فوتبال می‌توانست بهتر باشد ولی نیست، ریزش مخاطبش به‌واسطه رانده‌شدن اکثر متخصصان و سپردن امور به دست آنهایی است که آمار نشان داد، صلاحیت چندانی برای تولید محتوای جذاب و البته مخاطب‌پسند ندارند.

آقای صداوسیما، امشب شب توست، اگر قدر بدانی!

غلبه نگاه پولی بر کیفیت هم دیگر مدل تلویزیون است که مخاطب فوتبالی را در چنین روزی آزار می‌دهد؛ پخش آگهی‌های بازرگانی تا یک ثانیه مانده به شروع بازی و زیرنویس‌های ناتمام در طول 90 و چند دقیقه‌ هم نشان می‌دهد که تلویزیون از پخش فوتبال، به دنبال بهره مالی است. افزایش درخور نرخ‌های آگهی در زمان پخش دیدارهای مهم هم مهر تأییدی بر این ماجرا است. این موارد بخشی از تلاش برای انحصارطلبی تلویزیون در چنین رویدادهایی را توجیه می‌کند؛ هرچند تمامی اتفاقات را شامل نمی‌شود. حالا دیگر، سخن‌گفتن از این بحث که‌ ای کاش این نهاد کمی با همین فوتبال که از ثانیه به ثانیه‌اش درآمدزایی می‌کند با روی خوش تا می‌کرد و دستی در جیب می‌کرد تا باشگاه‌های تا بن گرفتار بدهی را نجات دهد، امری آرمان‌گرایانه به نظر می‌رسد. اصولا اما در دنیایی بهتر، در چنین چهارشنبه‌هایی که مردم هم دل و دماغی برای پیگیری بازی‌های فوتبال داشته باشند، فضا برای رقابت آزاد باز است تا هر شبکه تلویزیونی که خدمت و کیفیت بهتری در پخش و تولید محتوا دارد، بتواند میهمان خانه‌های مخاطب شود. هرچند شاید مخاطب هم مجبور شود اندکی پول برای تماشای این زیبایی بپردازد ولی آن‌وقت دیگر خیالش راحت است که نقد و نگاه یک‌طرفه‌ای به او خورانده نمی‌شود و قرار نیست با دیدن لحظه به لحظه برمدارماندگان، با آگهی‌های ریزودرشت، زیرنویس‌ها و تبلیغات عجیب و غریب که به میانه میدان هم کشیده شده و تولید محتوایی که فاقد جذابیت و کیفیت است، لذت تماشای یک بازی فوتبال از او سلب شود.

آقای صداوسیما، امشب شب توست، اگر قدر بدانی!

کاربر مجید با انتشار توئیتی نوشت: بعد از رفتن فردوسی‌پور از تلویزیون، دیگر حتی فوتبال دیدن هم به دل نمی‌نشیند.

رضا هم نظر مشابهی دارد: کاش برگردیم به چند سال قبل که با گزارش‌های عادل و تحلیل‌های حمیدرضا صدر با ذوق و هیجان بازی‌ها را نگاه می‌کردیم.

آقای صداوسیما، امشب شب توست، اگر قدر بدانی!

حامد اما در مورد کیفیت پخش بازی‌ها گلایه دارد: کیفیت تصویر بازی‌ها وقتی در حد آتاری هستش، چرا باید پای تلویزیون بشینیم؟ شما بازی‌های خارجی را با آن کیفیت تصویر و تکنولوژی را با بازی‌های داخلی مقایسه کنی، می‌فهمی کجای کار می‌لنگد.

آقای صداوسیما، امشب شب توست، اگر قدر بدانی!

مهدی اما در مورد گزارشگران تلویزیونی نظر جالبی دارد: چرا باید صدای روی مخ خیابانی و سیانکی و گزارشگران شهرستانی و یا خزئبلات محمدرضا احمدی را تحمل کنیم؟ شما گزارشگران خارجی و عربی را ببینید چقدر هیجان را افزایش می‌دهند.

محمد جومونگ به عنوان یک طرفدار عادل فردوسی‌پور از مجری مشهور فوتبال برترانتقاد کرد: این آقا یک زمانی زیر دست عادل ما بود، حالا هم با اجرای سطح پایین خودش ما را از هرچی فوتبال زده کرد.

میلاد هم اینگونه واکنش نشان داد: تروخدا دیگه جواد خیابانی را به صداوسیما راه ندهند، خسته شدیم از بس هر کانالی میزنیم خیابانی را می‌بینیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      الان بعضی از موبایل ها اینقدر دوربینشون کیفیت داره که باهاش فیلم سینمایی می‌سازن. با این موبایل ها هم فیلمبرداری کنن کیفیت تصویر خیلی بهتر میشه

      پاسخ ها

      • محمد

        خیلی تلخه

    • مهربانی

      اره امشب شب صدا وسیماست تا دقیقا لحظه شروع بازی تبلیغ به خوردمون بده با ستاره و مربع ها

    • طرفدار فوتبال

      آقای خیابانی انسان بزرگواری هستند

    • ناشناس

      نه دوربین خوب داریم نه گزارشگر خوبی داریم نه ورزشگاه خوبی داریم نه فرهنگ تماشاگر وبازیکن ومربی خوبی داریم .نه بازیکن باکیفیت خوبی داریم .نه نه نه نه نه

      پاسخ ها

      • ناشناس

        آره واقعا.فقط تو خوبی و نشستی اون بالا و از بد بودن بقیه میگی.من از طرف بقیه از شما معذرت می خوام انسان کامل

    • Reza

      هیچی به اندازه زیرنویس تبلیغات شبکه سه موقع پخش زنده فوتبال زجراور نیست

    • امیر کوهشاهی

      بخدا دیگر از این گزارشگرهای که همش جملات بدرد نخور میگن که فقط حرس بیننده را در میارن یکی آقای احمدی یکی آقای یوسفی ویکی آقای خیابانی تو را بخدا اینها را از گزارش گری مهو کنید این چه وضعی است زشته

    • ناشناس

      برترین ها کارتون شده فقط نقد مغرضانه و یکطرفه.
      چرا همیشه تو خبراتون طیف خاصی رو حمایت و یه عده دیگه رو خیلی راحت میکوبید.
      شما آزاد نیستید وگرنه نظرات مخالف هم میذاشتید.

    • ناشناس

      وضعیت اقتصادی نیست که مردم رو از فوتبال زده کرده. خاطرات جام جهانی گذشته هست

    • اکبری

      اگر وزیر ورزش و فدراسیون فوتبال تصمیم عاقلانه‌ای بگیرد و از همین هفته این بازی های بالا و پایین جدول را همزمان برگذار نماید، طرفداران و تماشاچی هم قبول می‌کند که تبانی نمی شود و افرادی نمی توانند نتیجه را تغییر دهند و حق به حقدارمیرسد.

    • یه فرد غریبه

      چاپلوس
      تو خوبیو همون خیابانی

    • عباس مجدسیما

      بابا عادل فردوسی‌پور تحفه نیست که هستند جوان‌هایی که خوب گزارش می‌کنند اینقدر فردوسی پور نگید

    • سینا میلادی

      مسخره بازی شده هر شبکه میزنی مبینی طرف از کانادا آمده و داره ضر میزنه تو صدا وسیما همش پارتی بازیه یه پولی ردو بدل شده در یک هفته اگر 15 بازی فوتبال داشته باشه 14 تاشا این یارو اخمخی داره ور میزنه مثل روز روشنه خودشونم میدونن

    • سینا میلادی

      این ماه و این هفته ها ما که چیزی از فوتبال و بازیها نفهمیدیم چون صدای نکره اون یارو از کانادا آماده بود می‌آمد مسخره بازیه پارتی بازی و رشوه خواری تابلو تابلو بچه کلاس اول مهد کودک هم می‌فهمد چه خبره تو صدا سیما و کی به کیه هرکی نلبکیه مرگ بر رشوه رانت دو شغله بودن خارج وکانادا بری بیایی وگزارش 5 تا بازی هر روز پشت سرهم با تو باشه لعنت لعنت میلیارد ها بار در هر ثانیه لعنت لعنت به حق خوری بقیه گزارشگران

    • امید صداقت

      باسلام ی چی بگم همگی با خبر بشین اگه تیم پرسپلیس تیم حکومتی نیس پس چیه... چرا باید همه بازیا همزمان ساعت ۵ونیم باشن اما پرسپلیس ساعت۷ونیم.. چون تاخته جدا بافته...اگه پرسپلیس تیم حکومتی نیس پس چیه؟؟

    • امید

      وقتی امکانات و استادیوم های کشورهای دیگر و زمین بازی و فیلم برداری و تفکر مربیان و بازیکنان را می بینیم دیگر رغبتی برای دیدن فوتبال به شیوه ایرانی باقی نمی ماند ؟؟؟؟؟؟

    • مخاطب صداو سیما

      متاسفانه بی احترامی به مخاطب شیوه جدیدی هست که صدا و سیما در پیش گرفته و روز به روز و لحظه به لحظه این شیوه رو گسترش میده !!! التماس اندکی تفکر و تعقل آقای جبلی!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج