اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۴۱۹۱۶۶
۱۲۲۱
۱۲۲۱
پ

سلاحی مخوف با قابلیت شلیک ۶۰۰۰ گلوله در دقیقه!

پهپاد موهاوی؛ پرنده ای است با قابلیت شلیک ۶۰۰۰ گلوله در دقیقه که قابلیت یک سلاح مخوف را دارد.

جنرال اتمیکس اروناتیکال سیستمز (GA-ASI) به تازگی آزمایش شلیک با گلوله جنگی سامانه هواگرد بدون سرنشین موهاوی (Mojave unmanned aircraft system) را در بیابان یوما با موفقیت انجام داد. در این تست قابلیت‌های برخاست و فرود کوتاه پهپاد و کارایی آن در درگیری با اهداف به نمایش گذاشته شد.

 در این آزمایش، پهپاد موهاوی به دو سامانه غلاف سلاح دپ-۶ (DAP-۶) ساخت شرکت دیلون ارو مجهز شده بود. هر کدام از آن‌ها حاوی یک سلاح گاتلینگ ۷.۶۲ میلیمتری ام ۱۳۴ بود. پهپاد در این آزمایش با موفقیت اهداف ثابت را نابود کرد. هر سامانه دپ-۶ می‌تواند تا ۳۰۰۰ گلوله را در خشاب خود ذخیره کند و طی یک دقیقه آن‌ها را شلیک کند تا در مجموع حجم آتش به ۶۰۰۰ هزار گلوله در دقیقه برسد.

پهپاد موهاوی طی دو پرواز خود در آزمایش اخیر تقریبا ۱۰ هزار گلوله شلیک کرد.

به گفته دیوید آر الکساندر، رئیس جنرال اتمیکس اروناتیکال سیستمز، موفقیت پهپاد موهاوی در این آزمایش بر تطبیق پذیری آن و این که می‌تواند چه کار‌هایی انجام دهد، تاکید می‌کند. موهاوی این توانایی را دارد که به عنوان یک حسگر، تیرانداز، و موشک انداز عمل کند، در شرایطی که محیط‌های تهدید و آسیب پذیری‌ها را کاهش داده و از جان انسان‌ها محافظت می‌کند.

سلاحی مخوف با قابلیت شلیک 6000 گلوله در دقیقه!

آشنایی با پهپاد موهاوی

شرکت دفاعی جنرال اتمیکس در سال ۲۰۲۱ از پهپاد موهاوی رونمایی کرد. این هواگرد در ابتدا قرار بود قابلیت برخاست کوتاه و فرود عمودی (STOVL) داشته باشد تا در فواصل بسیار کوتاه از روی زمین برخاسته و فرود آمده و همچنین همانند یک هلیکوپتر امکان فرود عمودی داشته باشد.

سلاحی مخوف با قابلیت شلیک 6000 گلوله در دقیقه!

هدف سازنده این بود که این پهپاد آینده‌نگر به باند فرودگاه نیاز نداشته باشد. اما مشخص شد که پیکربندی برای برخاست کوتاه و فرود عمودی بسیار دشوار خواهد بود، از این رو، طراحی برخاست و فرود کوتاه (STOL) برای پهپاد موهاوی انتخاب شد.

این پهپاد بر پایه فناوری پهپاد‌های ام کیو-۹‌ای ریپر و ام کیو-۱۰ گری ایگل ساخته شده و برای عملیات در زمین‌های مختلف و حتی ناو هواپیمابر طراحی شده است. این نشان دهنده پیشرفت چشمگیری در فناوری هوایی بدون سرنشین است که بر انعطاف پذیری در نقش‌های رزمی و پشتیبانی تاکید دارد.

سلاحی مخوف با قابلیت شلیک 6000 گلوله در دقیقه!

قابلیت برخاستن و فرود روی ناو هواپیمابر

در نوامبر سال گذشته میلادی، این پهپاد برخاستن از و فرود روی عرشه ناو هواپیمابر بریتانیایی اچ ام اس شاهزاده ولز را انجام داد. در واقع، موهاوی اولین هواگرد در کلاس خود است که از روی یک ناو هواپیمابر برخاسته و دوباره روی آن فرود آمده است. این پهپاد می‌تواند ماموریت‌های دریایی و پشتیبانی دریایی از نیرو‌های عملیات مشترک، متعارف و ویژه را انجام دهد.

سلاحی مخوف با قابلیت شلیک 6000 گلوله در دقیقه!

پهپاد موهاوی با ۹ متر درازا، طول بال ۱۷ متر و وزن بیش از ۱.۵ تن به بزرگترین هواگرد بدون سرنشین تبدیل شد که از یک ناو هواپیمابر بریتانیایی به هوا برخاسته است.

جنرال اتمیکس تاکید دارد که موهاوی دارای استقامت پرواز قابل توجهی است، اگرچه این به میزان سوخت و محموله آن بستگی دارد.

سلاحی مخوف با قابلیت شلیک 6000 گلوله در دقیقه!

این پهپاد می‌تواند محموله‌ای تا ۱۶۳۳ کیلوگرم را حمل کند که معادل ۱۶ موشک‌ای جی ام-۱۱۴ هل فایر است.

افزون بر این، موهاوی می‌تواند به مجموعه‌ای از حسگر‌های پیشرفته از جمله EO/IR، SAR/GMTI، SIGINT و غلاف‌های لوجستیک روی هر بال برای پشتیبانی از ماموریت‌های زمینی یا دریایی مجهز شود.

سلاحی مخوف با قابلیت شلیک 6000 گلوله در دقیقه!

سلاحی مخوف با قابلیت شلیک 6000 گلوله در دقیقه!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج