adexo3
۱۴۲۳۱۸۷
۱۸ نظر
۱۲۱۹
۱۸ نظر
۱۲۱۹
پ

هشدار مجلس به زوج‌های ایرانی درباره تعداد فرزند

اگر در این پنج سال هر خانواده حداقل بین سه تا پنج فرزند به دنیا نیاورد، ما داخل سیاه چاله جمعیتی فرو خواهیم رفت که تبعات زیادی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد.

مهر: رییس فراکسیون جمعیت مجلس شورای اسلامی گفته: اگر در این پنج سال هر خانواده حداقل بین سه تا پنج فرزند به دنیا نیاورد، ما داخل سیاه چاله جمعیتی فرو خواهیم رفت که تبعات زیادی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد.

هشدار مجلس به زوج‌های ایرانی درباره تعداد فرزند

 فاطمه محمدبیگی روز چهارشنبه در دومین رویداد استانی جایزه ملی جوانی جمعیت در آذربایجان غربی که در تالار وحدت ارومیه برگزار شد، افزود: در سال‌های طولانی دهه‌های ۷۰، ۸۰ و ۹۰ مرتب تحت آموزش‌هایی به نام تنظیم خانواده بودیم که این امر شامل سیاست‌هایی بود که با عنوان تنظیم خانواده به کشورهای مختلفی به ویژه ایران قالب شد.

وی اضافه کرد: طبق این سند مصوب دهه ۶۰ قرار بود از سال ۱۳۶۵ تا ۱۳۹۵ از ۶.۳ فرزندی به چهار فرزندی برسیم که البته این شیب سقوط بسیار تندتر بود.

وی اظهار کرد: بنیادهای صهیونیستی و یک سری سازمان‌های به ظاهر بین المللی فعالیت‌های گسترده‌ای در این خصوص برای کاهش جمعیت در ایران انجام دادند و همین امر موجب شد تا امروز شاهد کاهش قابل توجه جمعیت شویم.

رئیس فراکسیون جمعیت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این مدت تعداد عقیم سازی دائمی در کشورما چنان بالا گرفت که ۲۰ میلیون نفر جمعیت بالقوه ای که باید تولد می‌یافت، هرگز متولد نشد.

محمدبیگی گفت: ایران اسلامی که امروز باید ۱۰۵ میلیون نفر جمعیت داشت، در حال حاضر ۸۵ میلیون جمعیت دارد و ما مقهور جنگ جهانی جمعیت شدیم.

وی با بیان اینکه ایران روزی تنها کشور دارنده جایزه جهانی جمعیت شد، افزود: ولی امروز با ابرچالش و بحران جمعیت روبرو هستیم که برای مقابله با آن، باید کاری می‌شد و ما بسیجی‌وار وارد عمل شدیم؛ بیش از ۲۳۰ نماینده در سال ۱۳۹۹ قانون جمعیت را طراحی کردند و ۲.۵ سال است که قانون این بخش ابلاغ شده است.

وی با تاکید بر اینکه پنجره جمعیتی در کشور در حال بسته شدن است، اضافه کرد: این پنجره حداکثر پنج سال باز است و باید در این خصوص همگان اهتمام ویژه داشته باشند.

رئیس فراکسیون جمعیت مجلس اظهار کرد: پنجره جمعیتی به دوره‌ای گفته می‌شود که زنان و دختران ۱۵ تا ۴۵ سال بیشترین تعداد افراد جامعه را در نمودار جمعیتی تشکیل می‌دهند که این امر در طول تاریخ برای ملت‌ها یک بار به این شکل اتفاق می‌افتد.

محمدبیگی ادامه داد: اگر در این پنج سال هر خانواده حداقل بین سه تا پنج فرزند به دنیا نیاورد، ما داخل سیاه چاله جمعیتی فرو خواهیم رفت که تبعات زیادی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد.

وی در خصوص تبعات این معضل گفت: اگر روزی ۱۸ میلیون دانش آموز داشتیم؛ فرداها به همین تعداد سالمند خواهیم داشت و باید زیرساخت‌های فراوانی برای نگهداری سالمندان ایجاد کنیم که بسیار ناراحت کننده است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      خانوم نماینده با چه امیدی جوانان ازدواج بکنند .بیکاری بدون خونه بدون لوازم خانگی فقط حرف تحویل مردم میدین

    • ناشناس

      اول از خودت شروع کن

    • کاربر

      فقر و گرانی!!!

    • ناشناس

      اونم با این اوضاع اقتصادی!
      ۳ تا ۵ بچه ؟!
      فکرشم آزار دهنده س!

    • ایرانی

      ابتدا خودت پیشقدم باش تا بعد

    • ناشناس

      نه اینکه جمعیت فعلی کاملا در رفاه هستند و هیچ مشکلی ندارند برخی توصیه به فرزند آوری هم
      می کنند!!!!

    • نیما

      چشم....شما دستور بده

    • ناشناس

      مدرسه یا آمادگی پیدا نمیکنید که بدون پول ثبت نام کنند فقر و گرانی گریبان مردم را گرفته این ها شکم خودشان را هم نمی توانند سیر کنند

    • ناشناس

      فرزند کمتر زندگی بهتر

    • ■●■●

      خودت چنداا داری؟

    • ناشناس

      با این شرایط گرانی بدبختی خجالت نمی‌کشید حرف از بچه می‌زنید..

    • ناشناس

      خانم بیگی شما درثروت وقدرت مردم حداقل‌های هم ندارند این چرت پرتها را برای خودتان دردایره قدرت تعریف کنید



    • غریب اشنا

      فرزند ازچین واردکنید شماکه تاکبریت و سوزن و دسته بیل و کلنگ از انجااوردیدفرزند هم از آنجا بیاورید زوجهای ایرانی نای حرف زدن باهم را هم ندارند باگ شت 700 تومنی و حبوبات100 تومنی میوه 60 هزار تومنی همین که با هم زوج ماندند خدا را شکرکنید

    • ناشناس

      خانم اکثریت مردم تو سیاه چاله افتادن شما خبر نداری؟؟؟

    • ناشناس

      وام بلاعوض بدید دهه شصتی ها ازدواج کنن

    • ناشناس

      کورند . نمی بینن مردم چه وضعی دارند. همون بچه ها فردا به پدر و مادرشون میگن شما که امکانات نداشتید بیخورد کردید مارو به دنیا آوردید.

    • ب

      خودت جور بقیه رو بکش .

    • ناشناس

      با این وضعیتی که برای مردم درست کردید چجوری روتون میشه از فرزندآوری حرف بزنید؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج