adexo3
۱۴۲۴۰۲۵
۲ نظر
۳۲۰۸
۲ نظر
۳۲۰۸
پ

قدیمی‌ترین هواپیمای مسافربری جهان که هنوز هم کار می‌کند!

بر اساس داده‌های Airfleets.net یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت نولینو اوییشن (Nolinor Aviation) در استان کبک کانادا با شماره سریال ۲۰۸۳۶ احتمالاً قدیمی‌ترین هواپیمای مسافربری فعال جهان است. هواپیمایی که ۴۹.۹ سال سن دارد.​

روزیاتو: بر اساس داده‌های Airfleets.net یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت نولینو اوییشن (Nolinor Aviation) در استان کبک کانادا با شماره سریال ۲۰۸۳۶ احتمالاً قدیمی‌ترین هواپیمای مسافربری فعال جهان است. هواپیمایی که ۴۹.۹ سال سن دارد.

هنگام رزرو پرواز به خیلی چیزها دقت می‌کنیم اما کم پیش می‌آید که به فکر سال ساخت هواپیما باشیم. هرچند اگر بخواهیم بدانیم هم تاریخ تولد یک هواپیما چیزی نیست که روی بلیط یا در سایت خرید آن درج شده باشد. با این حال بسیاری از قدیمی‌ترین جت‌های مسافربری در اقصی نقاط جهان وارد سه یا چهارمین دهه فعالیت خود شده‌اند.

قدیمی‌ترین هواپیمای مسافربری جهان که هنوز هم کار می‌کند!

بوئینگ ۷۳۷-۲K2C اولین بار در سپتامبر ۱۹۷۴ به عنوان بخشی از خطوط هوایی ترنساویا، که یک شرکت هواپیمایی ارزان هلندی است پرواز کرد. طی چند دهه آینده این هواپیما برای شرکت‌های هواپیمایی مختلف ازجمله خطوط هوایی استرالیا، ایر فلوریدا و مارک‌ایر مستقر در آلاسکا کار کرد.

چند سال بعد را به عنوان یک هواپیمای باری سپری کرد و سپس بار دیگر به کار جابه‌جایی مسافران در پرو، ایتالیا و مجارستان بازگشت. اما پس از آنکه به عنوان یک هواپیمای جوان به دور دنیا سفر کرد، سرانجام در حومه کوچک مونترال به نام میرابل مستقر شد. جایی که از سال ۲۰۱۴ برای شرکت هواپیمایی چارتر کانادی کار کرده است.

قدیمی‌ترین هواپیمای مسافربری جهان که هنوز هم کار می‌کند!

سوار شدن به یک هواپیمای حدوداً ۵۰ ساله ممکن است ریسکی به نظر برسد اما همان‌طور که هنری هارتولد، تحلیل‌گر هوانوردی، می‌گوید: «سن هواپیما مهم نیست. مهم نگهداری آن است.» او گفت: «دلتا ایرلاینز هنوز از بوئینگ‌های ۷۶۷ استفاده می‌کند که ۳۰ سال یا بیشتر از عمرشان می‌گذرد. مسلماً کابین‌ها ممکن است کمی کهنه به نظر برسند اما خود هواپیما قابل اعتماد و ایمن است.»

مسئله واضح این است که این هواپیماهای قدیمی نیاز به نگهداری بیشتر دارند، و یافتن قطعات یدکی ممکن است دشوار باشد، بنابراین با افزایش هزینه‌ها، ممکن است به کلی از کار افتاده شوند. با این حال، به نظر می‌رسد ۷۳۷- K۲C  قوی پیش می‌رود و تا زمانی که بازنشسته نشود، ادعای ارشد بودن و تجربه آن به عنوان یک جت مسافربری ایمن باقی می‌ماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      مثل کارکنان تو ایران میباشد

    • ناشناس

      توجیه خوبی برای ناوگان هوایی فرسوده خودمون بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج