adexo3
۱۴۲۴۰۳۴
۸۳۴
۸۳۴
پ

اسناد هاشمی رفسنجانی در دست این فرد است

سید محمود علیزاده طباطبایی، مهمان تحریریه تابناک بود؛ وکالت خانواده هاشمی، میرحسین موسوی، محمد علی نجفی و چندین چهره شناخته در سوابق کاری او دیده می‌شود.

تابناک: سید محمود علیزاده طباطبایی، مهمان تحریریه تابناک بود؛ وکالت خانواده هاشمی، میرحسین موسوی، محمد علی نجفی و چندین چهره شناخته در سوابق کاری او دیده می‌شود.

او در این گفت‌وگو، برای نخستین بار ناگفته‌هایی را بازگو کرد.

اسناد هاشمی رفسنجانی در دست این فرد است

در بخشی از این گفت و گوی صیمیمی، بحث به سمت قاضی غلامرضا منصوری رفت؛ قاضی‌ که در پرونده طبری به دریافت بالغ از ۵۰۰ هزار یورو رشوه متهم شده بود.

منصوری بعد از بازداشت طبری به خارج فرار کرد و وقتی قصد برگشت داشت، در کشور رومانی به شکل مرموزی جان خود را از دست داد.

علیزاده به تابناک از سابقه آشنایی خود با منصوری اینگونه گفت: «سابقه آشنایی من با غلامرضا منصوری به زمانی که او بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه بود، برمی‌گردد؛ او در کنار تندی هایش، مردانگی‌هایی هم داشت؛ به همین دلیل، برای بنده شخصیتی قابل احترام بود.

وقتی سرپرست دادسرا شد، یک خانم به عنوان مسئول دفتر او منصوب شد. در یکی از دیدار‌ها به او تذکر دادم که علت این انتصاب و حضور این خانم، مراقبت و کنترل توست که بعد از این تذکر به شدت دلخور شد و گفت اصلا اینگونه نیست، اما وقتی منصوری به هیئت تخلفات سازمان برنامه و بودجه رفت، این خانم هم با او همراه شد و در آخر در سفر به رومانی هم با او همراهی کرد.»

وی می افزاید: تذکرات من در برهه‌های مختلف بر او تاثیری نداشت تا اینکه در تماس تصویری که غلامرضا با برادرش در روز‌های آخر در رومانی داشت، اعلام کرده بود که به این فرد مظنون است. در این پرونده وقتی به بازپرس پیشنهاد دادیم تا از این خانم بازجویی کنند، ما را به لو دادن اطلاعات پرونده متهم کردند.

علیزاده طباطبایی همچنین ادامه داد: زمانی با اصرار خانواده منصوری قرار بود وکالت او را بر عهده بگیرم، فیلم‌هایی که برادر او به من نشان داد، حاکی از آن بود که منصوری به شدت احساس خطر کرده و به دنبال بازگشت به ایران بود. منصوری از نحوه خبررسانی علیه خودش در قوه قضائیه شوکه بود و می‌گفت آن‌ها از مکان زندگی من مطلع هستند اگر اتهامی متوجه من باشد می‌توانند از طریق معاونت بین الملل قوه قضائیه به من اعلام کنند، اما صرفا در رسانه‌ها از اتهاماتم مطلع شدم؛ من قطعا برای دفاع به ایران برمی‌گردم.

طباطبایی می گوید: زمان تشکیل پرونده به قاضی شهریاری گفتم روحیه منصوری روحیه خودکشی نبوده و قطعا کشته شده و در این پرونده یا منافقین یا سرویس امنیتی و یا خودی‌ها متهم هستند.

علیزاده طباطبایی با اشاره به ثروت غلامرضا منصوری، ماجرای انحصار وراثت او را این گونه روایت می‌کند: وقتی بحث شکایت و تشکیل پرونده مطرح شد، اعلام کردند تنها وارث قانونی وی دختر خوانده ایشان است و این فرد بنا بر دلایلی به دنبال پیگیری پرونده قتل پدر خوانده خود نبود؛ هرچند با پیگیری و شهادت شاهدین توانستیم ثابت کنیم که این فرد فرزند واقعی منصوری نیست و هم اکنون نیز پیگیر پرونده قتل منصوری هستیم.

او در بخش دیگر این گفت‌وگو از جان باختن اکبر هاشمی رفسنجانی به عنوان قتل مشکوک یاد کرد و لحظات آخر عمر او را این گونه روایت نمود: من یکی از اولین نفراتی بودم که بر سر پیکر اکبر هاشمی در بیمارستان شهدای تجریش حضور پیدا کردم. وقتی او را احیا می‌کردند، دکتر تاکید کرد که هاشمی قبل از اینکه وارد استخر شود جان باخته است، چون اگر حتی یک ثانیه در آب می‌بود و بعد فوت می‌کرد باید حداقل یک قطره آب در ریه او موجود بود، اما ریه او خشک است.

او در واکنش به برخی از مباحث مطرح پیرامون سرقت وصیت نامه اصلی و اسناد هاشمی عنوان کرد: هیچ سندی به سرقت برده نشده، زیرا اکبر هاشمی همه اسناد و مطالب را در سه نسخه تهیه می‌کرد و تنها یک نسخه از آن را نزد خود نگه می‌داشت؛ یک نسخه را به آستان قدس ارسال می‌کرد و نسخه دیگری را نیز برای فردی در یکی از کشور‌ها می‌فرستاد؛ با وجود این، قطعا هیچ سندی گم یا دزدیده نشده و در زمان مورد نیاز قطعا بخشی از آن ارائه خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج