adexo3
۱۴۲۳۷۵۵
۵۲۴
۵۲۴
پ

درخشان: لیگ امسال نه ستاره داشت و نه پدیده!

با حمید درخشان پیشکسوت پرسپولیس و بازیکن اسبق تیم ملی گفتگویی داشتیم که شما را به خواندن این مصاحبه دعوت می‌کنیم.

روزنامه گل: با حمید درخشان پیشکسوت پرسپولیس و بازیکن اسبق تیم ملی گفتگویی داشتیم که شما را به خواندن این مصاحبه دعوت میکنیم.

به عنوان شروع مصاحبه کدام تیم را در روزهای آخر فصل لیگ امسال لایق تر برای قهرمانی می‌دانید؟

مسلماً شانس پرسپولیس بیشتر است چرا که احساس می‌کنم سرخپوشان شرایط بهتری برای قهرمانی دارند. در اینکه بازی‌های هر دو تیم در ادامه سخت است شکی نیست ولی پرسپولیس می تواند بهتر از پس بازیهای پیش رویش بر بیاید و در مجموع تیم لایق‌تری برای قهرمانی است ضمن اینکه هر تیمی تاکتیک و برنامه‌ریزی منسجم تر و برتری داشته باشد می‌تواند بازی‌های پیش رو را ببرد و روحیه تیم مقابل را به هم بریزد تا با لغزش رقیبش، به عنوان قهرمانی برسد.

درخشان: لیگ امسال نه ستاره داشت و نه پدیده!

به نظرتان برای سال بعد اوسمار ویه را شایسته تمدید قرارداد و ماندن در کنار پرسپولیس خواهد بود؟

باید بازی‌ها تمام شود تا به بررسی نقاط ضعف و قوت تیم پرداخته شود و با یک تحلیل درست تصمیم مناسبی گرفته شود. آن موقع بهتر می‌توان تصمیم گرفت. ضمنا اوسمار هم می تواند جزو گزینه‌های قابل مذاکره باشد.

با همه این احوال، اگر با اوسمار به هر دلیلی به توافقات لازم نرسیدند، گزینه داخلی یا خارجی؟ (کدام برای پرسپولیس مناسب‌تر است...)

به نظر من گزینه داخلی بهتر است چون می‌تواند کمک بیشتری کند و با توجه به اینکه شناخت کافی با شرایط داخلی و فوتبال ما و پرسپولیس دارد مسلماً موثرتر است.

به عنوان کارشناس فوتبال آیا لیگ امسال ستاره یا ستارگانی داشت که بتوانید از آنها نام ببرید؟

امسال اصلاً و ابداً ستاره یا حتی پدیده‌ای نداشتیم و این نشان دهنده فقر در فوتبال ماست. ما باید بیشتر در تیم پایه کار کنیم و به فکر بازیکن سازی باشیم و سرمایه گذاری بهتر و بیشتری داشته باشیم تا فوتبالمان دچار این فقر نشود

حالا که صحبت از شرایط فوتبال مان شد نظرتان راجع به آینده تیم ملی چیست آیا با ایجاد شرایط جدید موفق خواهیم بود ؟

ببینید کار خیلی سخت است اگر برنامه‌ریزی بهتری نداشته باشیم و بازی‌های تدارکاتی ما در سطح همان رقابت با ازبکستان و امثال تاجیکستان و غیره باشد موفق نخواهیم بود ما باید بازی‌های تدارکاتی بسیار بهتر و قوی‌تری را برگزار کنیم آنجاست که عیار تیم ملی بهتر سنجیده می‌شود. به هر حال با شرایط فعلی خیلی نمی‌توان موفق بود چرا که آنچنان سرمایه‌گذاری برای فوتبال پایه نکردیم و چیزی نساختیم. وقتی در لیگمان بازیکنی با ۱۰ ، ۱۲ گل مدعی آقای گلی است از همان جا مشخص است که خروجی خاصی نداشته‌ایم و باید به فکر شرایط بهتری بود.

بعضی بازیکنان تیم ملی بعد از جام ملت‌ها گفته بودند این نسلشان بهترین نسل (طلایی) فوتبال ایران است آیا موافقید؟ و در غیر این صورت کدام شان را می‌توان برازنده نسل طلایی دانست؟

اصلاً و به هیچ عنوان این چنین نیست. نسل‌های قبلی بهتر بودند و طلایی‌تر و ستارگان بهتری را داشتند به نظرم نسل ۹۸ را می‌توان نسل طلایی نامید.

حالا که صحبت از نسل‌ها شد آیا می‌توان گفت از همین نسل اخیر مهدی طارمی بهترین لژیونر تاریخ فوتبال است

باز هم مخالف این ادعا هستم چرا که علی دایی، مهدی مهدوی کیا ، علی کریمی، وحید هاشمیان و غیره از بهترین لژیونرهای تاریخ فوتبال مان بودند و البته همین مهدی طارمی هم می‌تواند در آینده در کنار این اسامی بزرگ قرار بگیرد هر چند که کارش در باشگاه جدیدش با سطح بالاتری از رقبایش سخت تر از گذشته است.

حالا که بحث فوتبال اروپا داغ است پیش بینی شما از فینال لیگ قهرمانان اروپا چیست؟

با وجود اینکه در این سطح از فوتبال، بازیها قابل پیش‌بینی نیست و حتی احتمال وقوع شگفتی هایی وجود دارد ولی با توجه به تجربه و قدرت بیشتر رئالی ها، شانس رئال مادرید برای قهرمانی بالاتر است.

در حال حاضر فوتبالیستی داریم که در دنیا شبیه به رونالدو یا مسی باشد؟

خیر در حال حاضر فاصله‌ها با آنها زیاد است و در بین فوتبالیست‌های مدعی فعلی هم رقابت نزدیک است و بهم نزدیکند. اگر بخواهم بهترین‌های حال حاضر را نام ببرم می‌توانم به وینیسیوس جونیور از رئال یا هری کین از بایرن اشاره کنم اما با اینکه بالا بازی میکنند و سرعتی اند ولی با فوق ستارگان گذشته فاصله دارند‌..

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج