adexo3
۱۴۲۳۷۹۸
۳۴۰۶
۳۴۰۶
پ

گلر ۱۳۰ کیلویی که هرگز دروازه را پُر نکرد!

دانیل بادیسلاو گلر رومانیایی به‌دلیل وزن زیادی که داشته و نقش پررنگ در سقوط یک تیم، مشهور شده است.

خبرورزشی: دانیل بادیسلاو ملقب به «بارونول» به عنوان چاق‌ترین دروازه‌بان جهان شناخته می‌شود که زمانی برای تیم دسته چهارمی «چیوروگاریا» در رومانی بازی می‌کرد.

گلر ۱۳۰ کیلویی که هرگز دروازه را پُر نکرد!

دانیل بادیسلاو که بود؟

دانیل که ۱۳۰ کیلوگرم وزن داشت، پس از آن‌که یک کانال خبری گزارشی از تیمش مبنی بر درگیری با بازیکنان رقیب منتشر کرد، مورد توجه جهان قرار گرفت. ویدیویی از یک ضربه پنالتی با حضور او درون دروازه پخش شد و باعث شد معروف شود. اگرچه او موفق نشد آن ضربه پنالتی را مهار کند، اما همین ویدیو باعث شهرت بیشتر او شد.

بادیسلاو آن زمان گفته بود که رویای بازی برای غول‌های رومانیایی یعنی راپید بخارست را دارد، اما مطمئن نیست که مربی بدنسازی باشگاه از قد و هیکل او راضی باشد!

درباره Daniel 'Baronul' Badislav گفته می‌شود که زمانی در تیم دینامو اسپاگتا بازی می‌کرد و باعث شد این تیم از دسته دوم به دسته چهارم سقوط کند؛ باشگاه نمی‌توانست از شر او خلاص شود چرا که مادرش یکی از مالکان و سرمایه‌گذاران همین باشگاه بود!

او حتی به دلیل نداشتن توانایی باعث شد ۴ مربی خودشان استعفا بدهند و بروند، تا این که سرانجام دانیل بازنشسته شد. حتی یکی از مربیان به این دلیل که بادیسلاو توانایی مهار توپ و رفلکس سریع را نداشت، مجبور شده بود تیمش را با ۷ مدافع و ۳ هافبک آرایش کند!

گلر ۱۳۰ کیلویی که هرگز دروازه را پُر نکرد!

چاق‌تر از دانیل بادیسلاو؟

البته در صورتی که بادیسلاو به سطح اول فوتبال می‌رسید اولین سنگربان با کیلوهای اضافی بسیار نبود. در اوایل دهه ۱۹۰۰ ویلیام فولک ملقب به «چاقالو» تبدیل به قهرمان یک فرقه در انگلیس شد. این دروازه‌بان ۱۵۰ کیلوگرم وزن داشت و در تیم‌های چلسی و شفیلدیونایتد هم عضو بود که با این تیم‌ها حتی قهرمانی لیگ و ۳ قهرمانی جام‌حذفی را به‌دست آورد. نکته عجیب دیگر این که فولک برای تیم کریکت دربی‌شایر هم بازی می‌کرد و فقط فوتبالیست نبود!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج