۱۰۰۱۹۸
۵۶۸۰
۵۶۸۰
پ

بهترین چراغ های عقب خودروها

رنگ قرمز مشخصه اصلی این بخش از خودروهاست. در برهه‌ای از زمان گونه‌هایی اسپرت و مشهور به یخی نیز مرسوم شدند اما باز هم نورشان همچنان رنگ اخطار یعنی قرمز بود. اصلا رنگ قرمز به علت ذات آگاه کننده‌اش جزء جدایی‌ناپذیر چراغ‌های عقب خودروهاست.

بهترین چراغ های عقب خودروها
مجله تخت گاز: رنگ قرمز مشخصه اصلی این بخش از خودروهاست. در برهه‌ای از زمان گونه‌هایی اسپرت و مشهور به یخی نیز مرسوم شدند اما باز هم نورشان همچنان رنگ اخطار یعنی قرمز بود. اصلا رنگ قرمز به علت ذات آگاه کننده‌اش جزء جدایی‌ناپذیر چراغ‌های عقب خودروهاست. در اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود طرح خودروها به سمت بهره‌گیری از چراغ‌های عقب قرمز یکپارچه رفت که رنگ‌های نارنجی راهنما و سفید دنده عقب را تنها زمانی که روشن می‌شدند نشان می‌دادند.

با نزدیک شدن به هزاره جدید، همانند سایر بخش‌ها این قسمت نیز تعییرات بسیاری به خود دید و طراحی گرافیک درونی چراغ‌ها با طرح لنز روشن که زیبایی بی‌بدیلی به انتهای خودرو می‌داد جایگزین شد. اما پس از گذشت یک دهه از قرن بیست‌ویکم بهره‌گیری از چراغ ال‌ای‌دی و جذابیت‌های بصری این گونه چراغ‌ها بار دیگر فناوری چراغ عقب خودروها را به سمت‌وسوی دیگری هدایت کرد. در یکی دو سال گذشته نیز نئون‌ها به ترکیب چراغ عقب خودرو افزوده شده و زیبایی انتهای خودروها را دوچندان کرده‌اند...

در ادامه ده‌گانه‌های تخت‌گاز و پس از معرفی ۱۰ چراغ جلو برتر، این‌بار به سراغ ۱۰ چراغ عقب برتر می‌رویم.

۱۰. Mercedes Benz E-class ۲۰۱۴

بهترین چراغ های عقب خودروها

به محض این که تصمیم به انتخاب بهترین‌های طراحی در چراغ عقب گرفتیم، ای‌کلاس جدید و آن چراغ‌های بی‌نقصش در ذهنمان نقش بست. به هر جزئی که می‌نگریم یک طراحی خلاقانه به چشممان می‌خورد، از چراغ‌های جلویش گرفته تا جلوپنجره، خطوط زیبای جانبی و درنهایت چراغ‌های عقب! بی‌صبرانه منتظریم تا نورانی شوند. طراحی ساده، باوقار و البته کم‌نظیرش منظره‌ای روح‌نواز را در قسمت انتهایی این خودرو به‌وجود آورده‌است. سه ردیف نور خیره‌کننده که با نوارهای ال‌ای‌دی و نئون مزین شده‌اند، چراغ مرسدس ای‌کلاس جدید را در زمره بهترین‌های دنیا قرار می‌دهد.

بهترین چراغ های عقب خودروها

۹. Porsche Macan ۲۰۱۵

بهترین چراغ های عقب خودروها

بعد از آن همه هیاهو و نمایش چراغ‌های عقب این خودرو به صورت پنهان‌شده زیر محافظ‌های پلاستیکی، سرانجام چهره اصلی ماکان رونمایی شد. برخلاف انتظاری که می‌رفت طراحی چراغ‌های عقب چیزی کاملا متقاوت از کاین است و این جسارت پورشه برای تغییر عمده در طرح خودروهایش را برای بار دیگر به نمایش می‌گذارد. تلفیقی از رنگ قرمز و مشکی در چراغ‌ها استایل اسپرت و خاصی را به آن بخشیده و با این اوصاف شاید خیلی زود طرح چراغ‌های کاین را از یاد پورشه سواران ببرد.

بهترین چراغ های عقب خودروها

۸. Volvo V۶۰ ۲۰۱۴

بهترین چراغ های عقب خودروها

قبول داریم که انتخاب این چراغ به عنوان یکی از بهترین‌ها به راحتی قابل هضم نیست. اما بیش از این که بخواهیم طراحی‌اش را زیبا قلمداد کنیم، آن را عجیب می‌دانیم. البته عمودی بودن این طرح برای خودروهای ولوو طرح غریبی نیست و پیش از این هم شاهدش بوده‌ایم. درست همگام با شکست شیشه عقب و فرم بدنه به سمت زمین حرکت می‌کند و گمان می‌رود که وقتی پدال ترمز را فشار دهید تا فاصله زیادی همه را از تصمیم خود با خبر خواهیدکرد. نکته جالب توجه در طرح عقب مدل وی‌۶۰ ولوو، این است که اگر در تصورتان چراغ‌ها را از نمای پشتی‌اش حذف کنید، به هیچ چیز غیرعادی برخورد نخواهیدکرد!

بهترین چراغ های عقب خودروها

۷. Audi A۸ ۲۰۱۴

بهترین چراغ های عقب خودروها

بسیاری از اوقات زیبایی در سادگی نمود پیدا می‌کند. به هر بخشی که از این آئودی جدید نگاه می‌کنیم توصیفی جز کلمه‌ سادگی نمی‌یابیم. محصول تازه آئودی که در مقایسه با هموطن‌های خوش‌تیپش حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، با یک طرح زیبا و درعین حال فوق‌العاده ساده برای چراغ‌های عقب کاملا اصالت آلمانی‌اش را به نمایش گذاشته‌است. رنگ‌بندی جذاب و گذر زه صندوق عقب از وسط چراغ‌ها فرم بسیار زیبایی به آن‌ها بخشیده و طرح این چراغ چشم‌نواز را به عنوان یکی از بهترین چراغ‌های عقب در سال ۲۰۱۳ معرفی می‌کند.

بهترین چراغ های عقب خودروها

۶. Land Rover Evoque ۲۰۱۳

بهترین چراغ های عقب خودروها

ایووک شاهکاری است که نمی‌توانید به راحتی از کنارش عبور کنید. استایل خاص و منحصر به فردش ما را در فکر فرو برده‌است. اگر بخواهیم به بررسی طراحی بدنه‌اش بپردازیم چند ساعتی وقتتان را نیاز خواهیم داشت؛ پس بهتر است تا یک راست به سراغ چراغ‌های عقبش رفته و چند دقیقه‌ای به تماشای این شی نورانی دعوتتان کنیم. ترکیب رنگ فوق‌العاده، تقسیم‌بندی مناسب نور و تلالو نور قرمزرنگ درون گوی وسط این چراغ آن‌قدر جذاب است که جای هیچ نقدی را باقی نمی‌گذارد.

بهترین چراغ های عقب خودروها

۵. Lexus IS ۲۰۱۴

بهترین چراغ های عقب خودروها

در میان طرح‌های موفق دنیا ژاپنی‌ها به کشیدگی بیش از اندازه و البته جسورانه خطوط مشهورند. این کشیدگی آن‌قدر ادامه پیدا کرده که حالا دیگر وقت آن رسیده که از چارچوب فکریتان برای طرح یک چراغ عقب خارج شده و برای درک طرح جدیدشان کمی بازتر فکر کنید. کشیدگی خط چراغ‌ها تا اواسط سپر بزرگ این لکسس، ادامه پیدا کرده و از لحاظ بصری نمایی فوق‌العاده جذاب برای دید کناری و پشتی این خودروی لوکس آسیایی به وجود آورده‌است. چراغش با وجود این عرض عجیب، چهره‌ای کاملا اسپرت به این خودرو بخشیده و لایق کسب عنوان یکی از بهترین‌هاست.

بهترین چراغ های عقب خودروها

۴. Hyundai Sonata ۲۰۱۳

بهترین چراغ های عقب خودروها

هیوندای سوناتا که در طی سال‌های گذشته مقبولیت نسبی و قابل قبولی در بازار ایران برای خود دست و‌ پا کرده، در نگاه اول طراحی تحسین برانگیزی داشت، اما پس از گذشت مدت‌زمان نه‌چندان زیادی طراحی‌اش عادی شده، جذابیت خود را از دست داد و به یک خودروی کاملا معمولی تبدیل شد. سوناتای مدل ۲۰۱۱ که هم‌چنان سوناتای جدید خطاب می‌شود، در میان المان‌های جدید طراحی جذابش در سال تولید، از چراغ عقب زیبایی بهره می‌برد. فرم خاص نوار نئون درون چراغ‌ها هوشمندانه طراحی شده بود و موجب القای حس حرکت در طراحی بخش انتهایی این خودرو می‌شد، اما تنها یک مشکل وجود داشت و آن‌هم عدم ارتباط موثر این سبک طراحی گرافیک چراغ‌ها با سایر المان‌های عقب خودرو بود و همین موضوع هم سبب شد که در مدل ۲۰۱۳ هیوندای، با یک جراحی سرپایی این گرافیک را تا حد بسیاری با فرم کلی نمای عقب سوناتا هماهنگ کند. اینجاست که مشخص می‌شود زیبایی تنها یک بخش از طرح اتومبیل تضمین‌کننده زیبایی نمای کلی آن نیست و گاه یک تغییر ارزان و ساده می‌تواند یک پیکره را بسیار هماهنگ‌تر نشان بدهد.

بهترین چراغ های عقب خودروها

۳. Mitsubishi GR HEV Concept ۲۰۱۳

بهترین چراغ های عقب خودروها

کانسپت سال ۲۰۱۳ میتسوبیشی آنقدر عجیب است که به سختی می‌توانیم نگاهمان را از آینه‌های جانبی، دستگیره‌های در و شیشه‌هایش به سمت چراغ‌های عقب هدایت کنیم. این طرح که در نگاه اول لغزش یک قطره آب به طرف زمین را برایمان تداعی می‌کند به شکل بسیار ماهرانه‌ای به سمت پایین کشیده شده و با بهره‌گیری از بخش‌بندی مناسب و تعداد چراغ‌های قرار گرفته درون هر بخش مسلما عملکرد بسیار مناسبی را خواهدداشت. امری که در میان خودروهای کانسپت کمتر به چشم می‌خورد. ایده‌های خودروهای کانسپت بیش‌تر اوقات کارایی را فدای زیبایی می‌کنند.

بهترین چراغ های عقب خودروها

۲. BMW i۳ ۲۰۱۴

بهترین چراغ های عقب خودروها

برخلاف این که اکثر کمپانی‌های بزرگ خودروسازی در طراحی چرا‌غ‌های عقب به کشیدگی و عرض نسبتا زیاد برای افزایش زیبایی خودروی خود متوسل می‌شوند، این بار ب‌ام‌و آلمانی نیازی به کشیدن خط چراغ‌ها در خودروی الکتریکی جدیدش ندیده و ترجیح داده تا قبل از رسیدن به شکست جانبی بدنه به طراحی این چراغ پایان بدهد. گرافیک به کار رفته و کوتاهی عرض این چراغ ب‌ام‌و تحسین برانگیز بوده، مشابهش را تا به حال در هیچ خودرویی نیافته‌ و می‌توانیم آن را مختص سری خودروهای الکتریکی ب‌ام‌و بدانیم.

بهترین چراغ های عقب خودروها

۱. Jaguar F-R Type Coupe ۲۰۱۵

بهترین چراغ های عقب خودروها

کوپه مدل ۲۰۱۵ جگوار که بی شباهت به استون نیست هم از یک طرح نو برای چراغ‌های عقبش بهره می‌برد. نوار کشیده شده به سمت سپر و امتدادش به طرف چرخ‌ها و هم‌چنین استفاده از یک دایره بسیار شکیل در این طرح فرم بسیار جذابی را برای آن به وجود آورده و با وجود این که چهره‌ای عبوس برایش آفریده، حس قدرت یک کوپه کم‌نظیر را کاملا منتقل می‌کند.

بهترین چراغ های عقب خودروها

ایمنی در صدر

درست است که ما چراغ عقب خودروها را از نظر زیبایی مورد بررسی قرار دادیم اما باید بگوییم برای این بخش از خودروها ایمنی در صدر اهمیت قرار دارد. به هیچ عنوان نباید از نمونه چراغ‌های عقب غیر استاندارد و کم‌سوی به اصطلاح اسپرت موجود در بازار استفاده کرد، چرا که لامپ‌های موجود در این دسته از چراغ‌ها پس از گذر اندک زمانی به علت کیفیت نامناسب و نفوذ آب به درونشان درخشش خود را از دست می‌دهند و در صورتی که در فصل زمستان و در یک هوای برفی و بارانی رانندگی کنید یا طلق رویی چراغ عقب خودرویتان پوشیده از گل و خاک باشد، تشخیص خودروشما برای رانندگان عقبی ناممکن می‌کنند و فجایع جبران ناپذیری به بار می‌آورند.

نور قرمز تنها نور مناسب برای چراغ عقب خودروهاست، استفاده از سایر نورها همچون آبی علاوه بر اینکه دایره تشخیص خودروهای عقبی را پایین می‌آورد ممکن است حواس سایر رانندگان را نیز پرت کند. از مه شکن عقب خودرویتان تنها در هنگام بارندگی و یا رانندگی در مه استفاده کنید. بهره‌گیری از این چراغ‌های پرنور و قرمز رنگ در مواقع عادی نه تنها ایمنی شما را بالا نمی‌برد بلکه بالعکس، با خسته کردن چشمان رانندگان عقبی، احتمال حادثه را افزایش خواهد داد.

بررسی منظم و هفتگی چراغ‌های عقب سبب می‌شود به موقع از سوختگی یا نقص آن‌ها مطلع شوید و با تعویض لامپ و تعمیر این بخش از حوادث بسیاری پیشگیری کنید. هرگز چراغ خطر سوم را به بهانه‌ای همچون بهره‌گیری از طاقچه عقب متناسب با سیستم‌های صوتی موجود در بازار از روی خودرو بر ندارید. اکتفا به چراغ‌های خطر اصلی ممکن فجایع جبران ناپذیری خصوصا حین رانندگی در جاده به بار بیاورد. در ضمن همواره از چراغ‌های خطر استاندارد خودرویتان استفاده کنید و گول نمونه‌های ال‌ای‌دی ارزان و بی‌کیفیت موجود در بازار را نخورید.

همیشه سطح طلق رویی چراغ عقب و شیشه مقابل چراغ خطر سوم را تمیز نگاه دارید. در خاتمه امیدواریم با رعایت این اصول به ظاهر ساده اما اثربخش، همواره سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری ایمنی را تجربه کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج