۱۰۰۳۲۹
۱ نظر
۵۰۹۱
۱ نظر
۵۰۹۱
پ

فلزات چکش‌کاری شده در دکور خانه!

برخلاف فلزات سرد و بی روح همچون استیل های ضدزنگ و نیکل که در طراحی های مدرن استفاده بسیاری از آنها می شود، فلزات چکش‌کاری شده طرفداران چندانی ندارند. در صورتی که این فلزات زیبایی هنری دارند و برای استفاده در خانه و تزئینات داخلی مناسب تر به نظر می رسند.

فلزات چکش‌کاری شده در دکور خانه!


برترین ها: برخلاف فلزات سرد و بی روح همچون استیل های ضدزنگ و نیکل که در طراحی های مدرن استفاده بسیاری از آنها می شود، فلزات چکش‌کاری شده طرفداران چندانی ندارند. در صورتی که این فلزات زیبایی هنری دارند و برای استفاده در خانه و تزئینات داخلی مناسب تر به نظر می رسند.

فلزات چکش‌کاری شده به دلیل بافتی که دارند، الگو و بافت خاصی را نیز نمایش می دهند. در ضمن، ضدخش هستند یا دست‌کم، خراشیدگی ها روی آنها دیده نمی شوند. یا خیلی به ندرت دیده می شوند.

فلزات چکش‌کاری شده بسته به نوع فلزی که با آن ساخته شده اند، کارکردهای متفاوت و چندمنظوره دارند. این فلزات را می توانید در طرح ها، رنگ ها، جنس و کیفیت متنوع در بازار پیدا کنید. البته، فرم چکش خوردن آنها نیز بافت های متفاوتی ایجاد می کند و در نتیجه ظاهر متفاوت از هم دارند. اما همین چکش خورده شدن، طرح هنری جالبی به این فلزات می بخشد که می توانید با کمی خلاقیت از آنها برای تزئین خانه خود استفاده کنید.

دیوار پشت کابینت ها

یکی از بهترین مکان ها برای استفاده از ورقه های فلزی چکش‌کاری شده، دیوارهای پشت کابینت های آشپزخانه است. این ورقه ها، هزینه کمتری دارند و با جفت کردن رنگ آنها با کابینت ها می توانید از دوام و مقاومت بالای آنها نیز بهره بگیرید. همان طور که قبلا هم اشاره کردیم، خیلی دیر خراشیده می شوند و این مساله در آشپزخانه بسیار اهمیت دارد. در ضمن فلز است و راحت با یک دستمال و آب تمیز می شود.

فلزات چکش‌کاری شده در دکور خانه!

ورقه های فلزی چکش‌کاری شده عموما از فلزات انعطاف پذیر همچون مس، برنج، روی یا قلع ساخته می شوند. از فلزات سخت تر همچون استیل نیز برای این منظور استفاده می شود اما چکش‌خور کردن آنها بسیار دشوار است و شاید طرح جالبی از کار درنیاید.

این ورقه ها در اندازه های متفاوت عرضه می شوند و اصولا اندازه آنها به جنس فلزشان بستگی دارد. به طور مثال، ورقه های برنجی یا مسی عموما در اندازه های یک در سه متری عرضه می شوند.

ایجاد طرح با ضربه های چکش روی ورقه های فلزی می تواند سال ها به طول بینجامد یا اینکه در عرض یک هفته تمام شود. این مساله به هنرمند و طرحی که می خواهد روی فلز پیاده کند بستگی دارد. البته جنس فلز نیز در این راستا بی تاثیر نیست.

نصب ورقه های فلزی چکش‌کاری شده خیلی هم آسان نیست زیرا باید پیش از نصب کاملا تراز شوند.

در این تصویر، ورقه فلزی چکش‌کاری شده از جنس نیکل به رنگ نقره ای را می بییند که به عنوان دیوار آشپزخانه در پشت اجاق گاز کار شده است. طراح این ورقه هنرمندی به نام «ریچارد دوکا» است.

فلزات چکش‌کاری شده در دکور خانه!

کانتر آشپزخانه

روی کانتر آشپزخانه عموما از سنگ یا فلز استفاده می کنند. یکی از بهترین ایده ها که باعث زیبایی بیشتر این بخش از آشپزخانه نیز می شود، بهره گرفتن از ورقه های فلزی چکش‌کاری شده به عنوان سطح رویی کانتر است. برخی از فلزات همچون مس برای این منظور مزیت های ویژه ای هم دارند. مزیت استفاده از ورقه های مسی برای سطح روی کابینت ها این است که این فلز ضد میکروب می باشد.

فلزات چکش‌کاری شده در دکور خانه!

اگر اندازه ورقه مسی بزرگ باشد، می توانید به صورت یکپارچه از آن بهره بگیرید. اگر این طور نیست، مجبور هستید بخش های مختلف کانتر را جداگانه بپوشانید. اگر از فلزات ساده و صیقلی برای سطح روی کانتر استفاده کنید، زیبایی چندانی ندارد. اما فلزات چکش‌کاری شده چون بافت دارند، زیباتر دیده می شوند و در نگاه نخست نیز مشخص نمی کنند که فلزی هستند.

این کانتر با ورقه روی چکش‌کاری شده پوشیده شده است و بافتی که دارد به هیچ وجه سردی فلز را به بیننده منتقل نمی کند.

فلزات چکش‌کاری شده در دکور خانه!

هود آشپزخانه

یکی از گزینه های مناسب برای بهره گرفتن از زیبایی ورقه های فلزی چکش‌کاری شده، هود آشپزخانه است. ورقه های فلزی چکش‌کاری شده زیبایی بسیاری دارند و می توانید از طرح های روستایی با رنگ های خاص را برای این منظور استفاده کنید.

فلزات چکش‌کاری شده در دکور خانه!

البته اگر رنگ غالب آشپزخانه رنگ روشن است، می توانید از ورقه های نازک تر با چکش کاری کمتر برای ساخت هود استفاده کنید که با بقیه دکور فضا سنخیت داشته باشد.

استفاده از ورقه های فلزی چکش‌کاری شده برای تزئین هود آشپزخانه، فقط به دکوراسیون روستایی یا سنتی محدود نمی شود. از فلزات نقره ای و براق و البته چکش خورده می توانید برای آشپزخانه های مدرن نیز استفاده کنید.

فلزات چکش‌کاری شده در دکور خانه!

سینک ظرفشویی/روشویی

این سینک زیبا از ورقه فلزی چکش‌کاری شده تهیه شده است. این نمونه از مس تهیه شده است و شکلی شبیه وسایل روستایی دارد. دوام و استحکام این سینک بالا است و خیلی هم جلب توجه نمی کند. اما زیبایی هنری بسیاری دارد. این سینک برای تمیز کردن به شوینده های شیمیایی نیازی ندارد و با آب و صابون معمولی تمیز می شود.

فلزات چکش‌کاری شده در دکور خانه!

به طور کلی، برای سطوح فلزی بسیار بهتر است از شوینده های شیمیایی استفاده نکنید زیرا فلز را می خورند و پس از مدتی موجب از بین رفتن آن می شوند. البته این امر در طولانی مدت ممکن است پیش بیاید اما در کوتاه مدت نیز موجب از بین رفتن درخشندگی فلز می شوند. بهتر است آنها را با پارچه های نرم، تمیز کنید تا خش برندارند.

پوشش محافظی که روی ورقه های فلزی چکش‌کاری شده اعمال می شود کاملا به جنس فلز بستگی دارد. به طور مثال، برای ورقه های مسی، از لاک و الکل استفاده می شود در حالی که برای استیل ضد زنگ یا روی از این پوشش استفاده نمی شود. مس را با لاک و الکل براق هم می کنند اما فلزاتی همچون روی نیازی به این کار ندارند.

اگر سینک مسی و کلاسیک را دوست ندارید، می توانید از انواع نیکلی و چکش‌خورده استفاده کنید که شاید به نظرتان زیباتر باشد.

فلزات چکش‌کاری شده در دکور خانه!

در

عجیب است که در خانه از درهای فلزی استفاده کنیم؟ بله، قبول داریم که عجیب است. اصولا درهای فلزی برای گاراژ و مکان های کم ارزش استفاده می شود. اما ورقه ها فلزی چکش‌کاری شده و ضخیم را می توان به عنوان در هم در خانه استفاده کرد. استفاده از آنها در کاهش هزینه های شما نقش موثری دارند و نمای متفاوت و جالبی نیز به خانه می بخشند.

فلزات چکش‌کاری شده در دکور خانه!

در این تصویر، در ورودی خانه که از ورقه فلزی چکش‌کاری شده تهیه شده است را می بینید که زیبایی خیره کننده ای دارد. این در به صورت دستی چکش کاری شده است و ۶ میلی‌متر ضخامت دارد. جنس آن از برنز است. طراحان این در «هلن هالد» و «امی جانف» هستند که با هنرمندی بسیاری این در فلزی را ساخته اند.

فلزات چکش‌کاری شده در دکور خانه!

مبلمان و وسایل خانه

اگر دوست ندارید از ورقه های فلزی چکش‌کاری شده برای تزئینات ثابت و دایمی خانه خود استفاده کنید، می توانید از استحکام و زیبایی هنری آنها در وسایل و مبلمان خانه بهره بگیرید. به طور مثال، میز کاری که با این فلزات تهیه شده اند را می توانید در اتاق کار قرار دهید.

فلزات چکش‌کاری شده در دکور خانه!

یا برای سطح رویی میز ناهارخوری در اتاق غذاخوری نیز می توانید از ورقه های فلزی چکش‌کاری شده استفاده کنید. البته باید طرح آنها چوبی باشد تا با بقیه بدنه میز که چوبی است سنخیت کامل پیدا کند. رنگ آن را نیز طوری انتخاب کنید که به زیبایی میز لطمه ای وارد نکند.

فلزات چکش‌کاری شده در دکور خانه!

لوستر

ورقه فلزی چکش‌کاری شده برای ساخت لوستر گزینه بسیار جالبی است. این ورقه ها به دلیل انعطاف پذیری خوبی که دارند، به هر شکلی قابل تغییر هستند و می توانید لوستر موردنظر خود را سفارش دهید و بسازید. البته باید بدانید مناسب ترین فلز برای ساخت لوستر، برنز و برنج هستند که نور را منعکس می کنند و موجب روشنایی بیشتر می شوند.

فلزات چکش‌کاری شده در دکور خانه!

از لوسترهایی که با ورقه های فلزی چکش‌کاری شده می توانید برای هر نوع دکور و سبکی استفاده کنید. این لوسترها با انواع چیدمان های مدرن و سنتی جور در می آید.

فلزات چکش‌کاری شده در دکور خانه!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بخدا نمیشه! فهمیدن اینا کار هر کسی نی بخدا!آدم خودشو میخواد کسی ک عاشق هنر باشه! اونم ک کمه!این روزا همه میخوان بروز و شیک باشن!من خودم ی پرده خیلی قدیمی رو از خواهرم گرفتم انداختم رو تختی ینی فوق العادس ها! ولی اقلب میگن اووهه میدونی اینا چقد قدیمیه نداشتی از این رو تختی جدیدا بخری؟!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج