۱۰۰۴۶۵۰
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

روسیه: کنگره آمریکا مانند قاتل فلوید رفتار می‌کند

نائب رئیس مجلس سفلای روسیه از طرح قانونگذاران جمهوری‌خواه کنگره آمریکا برای اعمال تحریم علیه ایران، روسیه و چین انتقاد کرد.

خبرگزاری فارس: «ایرینا یاروویا»، نائب رئیس مجلس سفلای روسیه (دوما)، از برنامه پیشنهادی نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه چین، روسیه و ایران به شدت انتقاد کرد.

به نوشته خبرگزاری روسی «تاس» یاروویا درباره این طرح پیشنهادی از سوی شماری از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «این پیشنهادات پرخاشگرانه و بی‌اساس کنگره آمریکا در سیاست بین‌الملل بسیار به رفتار جنایتکارانه درک شووین (مأمور پلیسی که جورج فلوید را با فشار بر گردن وی به قتل رساند) شباهت دارد.»

وی در ادامه افزود: «اگر اعضای کنگره تصمیم گرفته‌اند رفتارهای زننده او (قاتل جورج فلوید) را تقلید کنند باید عواقب آن و اینکه این جنون به کجا ختم می‌شود را نیز در نظر بگیرند.»

یاروویا تأکید کرد: «روسیه همیشه علیه تروریسم جنگیده است و از این منظر در مورد این مسئله (تروریسم) سازش ناپذیر خواهد بود و در دفاع از صلح و امنیت اقدام می‌کند.»

نائب رئیس مجلس دومای روسیه همچنین گفت: «آمریکا علاوه بر نادیده گرفتن همیشگی پیشنهادات کشور ما برای ایجاد یک ائتلاف گسترده ضد‌تروریستی قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.»

شماری از قانونگذاران جمهوری‌خواه کنگره آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) از طرحی که شامل پیشنهاداتی برای اعمال تحریم علیه چند کشور از جمله ایران و روسیه است رونمایی کردند.

این طرح ۱۱۱ صفحه‌ای در بخش ایران حاوی ده‌ها توصیه برای پیگیری سیاست‌های تحریمی علیه ایران و اعمال فشار بر تهران در زمینه‌های مختلف است.

نمایندگان جمهوری‌خواه علاوه بر این با ادعای حمایت روسیه از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حزب‌الله لبنان و طالبان خواستار اعلام روسیه به عنوان «حامی تروریسم دولتی شده‌اند.»

این طرح ادعا کرده ایران بر خلاف چین و روسیه «قدرتی بزرگ یا رقیب راهبردی» در برابر آمریکا به شمار نمی‌رود. نماینده‌های جمهوری‌خواه کنگره با وجود این از ایران به عنوان «چالشی قابل‌توجه» یاد کرده‌اند.

از جمله دیگر مفاد این طرح اعمال تحریم علیه شبکه سوئیفت با هدف فشار بر این نهاد بین‌المللی جهت اخراج روسیه از آن است.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ کرملین نیز امروز (پنجشنبه) به این طرح پیشنهادی واکنش نشان داد.

پسکوف در این باره گفت کرملین امیدوار است که این طرح وارد مراحل اجرایی نشود. او همچنین خاطرنشان کرد که این نوع «اقدامات شتابزده» کمکی به روابط دوجانبه نخواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روسیه-چین بهیچ وجه به آمریکا،باج ندهد!ترامپ،هرروزگستاخ تروپرتوقع ترخواهدشد!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج