۱۰۰۷۸۳۶
۵۱۸۸
۵۱۸۸
پ

تزریق ژل و موارد کاربرد آن

افزایش سن و یا مشکلات پوستی دیگر می‌توانند شما را تشویق به انجام درمان‌های پوستی از قبیل تزریق ژل و یا بوتاکس کنند. ممکن است شما نیز از آن دسته افرادی باشید که قصد انجام این درمان‌های پوستی را دارید، اما آیا اطلاعات شما در ارتباط با آن‌ها کافیست؟ در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید تا در ارتباط با تزریق ژل و بوتاکس اطلاعاتی را با شما در میان بگذاریم.

برترین‌ها: افزایش سن و یا مشکلات پوستی دیگر می‌توانند شما را تشویق به انجام درمان‌های پوستی از قبیل تزریق ژل و یا بوتاکس کنند. این نوع درمان‌ها بر خلاف بسیاری از جراحی‌های زیبایی دیگر، بسیار ساده‌تر انجام شده و بهبود آن‌ها در مدت زمان کمتری انجام می‌پذیرد. همین موضوع سبب گشته که درمان‌هایی از قبیل تزریق ژل و فیلر، در سراسر دنیا به شدت محبوب شوند.

ممکن است شما نیز از آن دسته افرادی باشید که قصد انجام این درمان‌های پوستی را دارید، اما آیا اطلاعات شما در ارتباط با آن‌ها کافیست؟ آیا می‌دانید کدام درمان می‌تواند برای شما مناسب‌تر باشد؟ آیا تفاوت میان تزریق ژل و بوتاکس را می‌دانید؟ در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید تا در ارتباط با تزریق ژل و بوتاکس اطلاعاتی را با شما در میان بگذاریم.

تزریق ژل و موارد کاربرد آن

تزریق ژل چیست؟

تزریق ژل که با نام تزریق فیلر نیز شناخته می‌شود، روشی برای برطرف کردن چین و چروک‌های پوستی، برجسته‌سازی قسمت‌های مختلف صورت از جمله لب و گونه‌ها می‌باشد. در بسیاری از موارد تزریق ژل برای زیباسازی چهره و یا قرینه‌سازی آن انجام می‌شود. به عنوان مثال از این روش برای قرینه‌سازی فرم لب‌ها و یا فک استفاده می‌شود.

همانطور که گفتیم یکی دیگر از کاربرد‌های تزریق ژل رفع چروک‌های پوستی ناشی از افزایش سن می‌باشد. از این فیلرها، که تحت عنوان فیلر‌های پوستی نیز شناخته می‌شوند، برای رفع خط لبخند و زخم به جای مانده از آکنه‌ها نیز استفاده می‌شود.

این ژل تزریقی از اسید هیالورونیک ساخته شده است. اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد. از خواص این ماده می‌توان به خاصیت مرطوب کنندگی، برجسته‌سازی و انعطاف‌پذیری اشاره کرد. با افزایش این ماده در بدن کاهش یافته و به همین خاطر شادابی پوست نیز کاهش می‌یابد. با تزریق ژل، این ماده مجددا به پوست اضافه شده و باعث شادابی پوست می‌شود.

تزریق ژل و موارد کاربرد آن

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم ماده‌ی استفاده شده در ژل ماده‌ای جاذب در بدن می‌باشد و با گذر زمان جذب پوست می‌شود بنابراین نیاز به ترمیم خواهد داشت. البته زمان ترمیم می‌تواند در افراد مختلف بین چند ماه تا چند سال متفاوت باشد. این تفاوت در سرعت جذب فیلر‌ها به پوست، بستگی به نوع پوست فرد و صد البته ژل تزریق شده به پوست او می‌باشد. تزریق ژل دائمی با استفاده از فیلر‌هایی که تحت عنوان دائمی شناخته می‌شوند، انجام می‌پذیرد و تا چندین سال دوام خواهند داشت. البته به طبع قیمت تزریق ژل دائمی بالاتر خواهد بود.

تفاوت تزریق ژل با بوتاکس

تزریق ژل و بوتاکس هر دو درمان‌های زیبایی به حساب می‌آیند که در مطب پزشک و یا کلینیک‌های زیبایی انجام می‌پذیرند. البته این دو تزریق بسیار متفاوت از یکدیگر هستند.

بوتاکس در واقع شامل باکتری‌های تصفیه شده است که ماهیچه‌ها را فریز می‌کند. تزریق بوتاکس می‌تواند کمک بسیاری به کاهش خطوط و چروک‌های پوست کند. از طرفی ژل همانطور که گفتیم شامل موادی است که با پر کردن قسمت‌های خالی شده‌ی پوست از جهت افزایش سن و یا مشکلات پوستی دیگر، به زیباتر شدن آن کمک می‌کند. تزریق ژل همچنین برای برجسته‌سازی لب‌ها و گونه‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بوتاکس در واقع فرم خالص سم بوتولیسم است که از باکتری‌ها بدست می‌آید. اگرچه مقدار زیاد این سم می‌تواند کشنده باشد، اما تزریق مقدار کم و به اندازه‌ای از آن می‌تواند چین و چروک‌ها و خطوط پوست را به خوبی و کاملا ایمن رفع کند.

تزریق بوتاکس نیز کاربرد‌هایی متفاوت از تزریق ژل دارد. به طور کلی از بوتاکس صرفا برای رفع چین و چروک استفاده می‌شود در حالی که تزریق ژل کاربرد‌های دیگری دارد. از بوتاکس معمولا برای رفع چروک‌های ایجاد شده بین ابروها، خطوط روی پیشانی و چشم‌ها و همچنین خط لبخند استفاده می‌شود. این خطوط معمولا بر اثر لبخند زدن، اخم کردن و دیگر حالات چهره ایجاد می‌شوند.

تزریق ژل و موارد کاربرد آن

بوتاکس معمولا بعد از ۳ الی ۴ ماه نیاز به ترمیم خواهد داشت و نمی‌تواند یک روش دائمی برای درمان چین و چروک‌های پوستی باشد. از این جنبه نیز تزریق ژل و فیلر می‌تواند دوام بیشتری نسبت به تزریق بوتاکس داشته باشد. هرچند که هر دوی آن‌ها نیاز به ترمیم خواهند داشت.

تزریق ژل در چه مواردی کاربرد دارد؟

از تزریق ژل برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی ناشی از افزایش سن استفاده می‌شود و پیشتر نیز به برخی از آن‌ها اشاره کردیم. به طور کلی از روش تزریق ژل برای موارد زیر استفاده می‌شود:

  • حجم‌دهی به لب‌های نازک
  • پر کردن قسمت‌های کم عمق روی صورت
  • کم کردن یا از بین بردن سیاهی و چروک اطراف چشم‌ها
  • برطرف کردن اسکار‌های پوستی
  • از بین بردن چروک‌های ثابت

تزریق ژل و موارد کاربرد آن

منظور از چروک‌های ثابت، چروک‌هایی است که معمولا بر اثر کاهش کلاژن در پوست به وجود می‌آیند. چروک‌های اطراف دهان که هنگام خندیدن بیشتر به چشم می‌آیند نیز از این دسته چروک‌ها هستند.

عوارض ناشی از تزریق ژل

تزریق ژل معمولا چندان عوارض سخت و غیر قابل تحملی ندارد و بسیاری از آن‌ها عموما پس از ۷ تا ۱۴ روز به طور کامل از بین می‌روند. برخی از این عوارض عبارتند از:

  • ملتهب و متورم شدن ناحیه تزریق ژل
  • درد در ناحیه تزریق ژل
  • کبودی در ناحیه تزریق ژل و اطراف آن
  • احساس خارش در ناحیه تزریق ژل

در برخی از موارد عوارض بدتری نیز دیده می‌شوند که هرچند رایج نیستند، ولی نیاز به دقت دارند و در صورت مشاهده باید به پزشک مراجعه شود. عوارضی از جمله:

  • عفونت قسمت تزریق شده
  • بیرون زدن و یا تراوش فیلر از ناحیه تزریق ژل
  • برآمدگی‌های اطراف محل تزریق که باید سریعا خارج شوند
  • گرانولوم، که در واقع نوعی واکنش پوست به فیلر می‌باشد
  • حرکت فیلر از ناحیه‌ای به ناحیۀ دیگر
  • آسیب به رگ‌های خونی

در برخی دیگر از موارد گا‌ها آسیب به حدی جدی می‌شود که می‌تواند منجر به انسداد جریان خون شده و حتی مرگ شود؛ لذا توجه داشته باشید که برای تزریق ژل حتما به افراد متخصص مراجعه کنید تا از آسیب‌های جدی پیشگیری کنید.

چه کسانی نباید تزریق ژل انجام دهند؟

تزریق ژل همانقدر که می‌تواند مفید واقع شود، برای برخی از افراد می‌تواند خطراتی داشته باشد و یا نتایج قابل انتظاری برای فرد به همراه نداشته باشد؛ لذا در موارد زیر از تزریق ژل کمک نگیرید.

۱. اگر پوستتان به هر دلیلی از جمله: جوش، خارش، کهیر ملتهب است

۲. اگر به مواد فیلر حساسیت دارید

۳. اگر اختلالات خونی از جمله غلظت خون و یا کم خونی بیش از حد دارید

۴. اگر حامله هستید و یا در دوران شیردهی به سر می‌برید

۵. اگر زیر ۱۸ سال دارید

۶. اگر پوست شما به شدت مستعد جوش است

تزریق ژل و موارد کاربرد آن

قیمت تزریق ژل

قیمت تزریق ژل می‌تواند به نسبت ناحیه و مقدار ژل استفاده شده متفاوت باشد. همچنین نوع فیلر استفاده شده نیز می‌تواند بر قیمت تزریق ژل تاثیرگذار باشد. پیشنهاد ما به شما این است که در موارد درمان‌های پوستی درمانی که صرفا قیمت پایین‌تری دارد را انتخاب نکنید. زیرا ممکن است آسیب‌های جدی و غیر قابل بازگشت به پوستتان وارد شود.

منبع: healthline ، medicalnewstoday

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج