۱۰۱۱۴۴۵
۱۸ نظر
۸۵۸۲
۱۸ نظر
۸۵۸۲
پ

چی بخورم پریود بشم؟

گاهی بنا به هردلیلی خانم‌ها می‌خواهند زودتر از موعد پریود شوند. در این مواقع سوالی که ذهنشان را درگیر می‌کند این است که چه بخورم یا چه‌کاری انجام بدهم تا پریود خود را جلو بیاندازم؟ ما در این مطلب می‌خواهیم راه‌های ساده‌ای را به شما آموزش دهیم.

وب‌سایت صورتی‌ها: گاهی بنا به هردلیلی خانم‌ها می‌خواهند زودتر از موعد پریود شوند. در این مواقع سوالی که ذهنشان را درگیر می‌کند این است که چه بخورم یا چه‌کاری انجام بدهم تا پریود خود را جلو بیاندازم؟ ما در این مطلب می‌خواهیم راه‌های ساده‌ای را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

یکی از روش‌های جلو انداختن پریود تغذیه است. البته که روش‌های مختلف دیگری هم وجود دارد. قبل از هر کاری باید بدانید که جلوانداختن پریود چه با تغذیه و چه راه کار‌های دیگر عوارضی را به دنبال خواهد داشت. اول این عوارض را خواهیم خواند بعد می‌رویم به سراغ جواب (چی بخورم پریود بشم؟).

چی بخورم پریود بشم؟

خطرات جلو انداختن پریود

شما هر دلیلی که داشته باشید، باید بدانید که جلو انداختن زمان قاعدگی، هم شرایطی دارد و هم این که ممکن است عواقب بدی نیز برای شما به ارمغان بیاورد.

برخی از بانوان برای جلو انداختن پریود خود اقدام به استفاده از emmenagogues می‌کنند. این ماده گیاهی به عنوان داروی سقط جنین کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد، اگر به صورت خودسرانه مورد اسفاده قرار بگیرد خطرات زیادی را به دنبال دارد و ممکن است باعث سقط جنین، افزایش جریان قاعدگی و … شود.

emmenagogues یک داروی گیاهی است که جریان خون در ناحیه لگن و رحم را تحریک می‌کند و افزایش می‌دهد. برخی از بانوان برای درمان اختلالات هورمونی و … ناشی از بارداری می‌توانند از آن استفاده کنند.

روش‌های جلو انداختن پریود با تغذیه

در پاسخ به این سوال باید عرض کنیم که مواد غذایی زیادی وجود دارد که می‌توانند پریود شما را جلو بیاندازند. در این بخش قصد داریم تا همه خوراکی‌هایی که باعث خواهند شد تا شما زودتر از موعد مقرر، پریود شوید را بیان کنیم.

برخی از روش‌های جلو انداختن پریود با تغذیه عبارت‌اند از:

۱. ویتامین C

برخی از افراد معتقدندن که این ویتامین زمان پریود شدن شما را سریع‌تر خواهد کرد، اما هیچ منبع معتبری برای این ادعا در دست‌رس نیست. ویتامین c، می‌تواند سطح استروژن شما را افزایش و پروژسترون را کاهش دهد که نتیجه آن، منقبض شدن رحم، شکسته شدن پوشش رحم و در آخر شروع قاعدگی است.

اگر تصمیم دارید که از ویتامین سی برای جلو انداختن پریود خود استفاده کنید، هم می‌توانید از مکمل‌های ویتامین C و هم از ترکیباتی که ویتامین سی دارند استفاده کنید. سبزیجاتی مثل گوجه فرنگی، کلم بروکلی، اسفناج، جوانه بروکسل، فلفل قرمز و سبز و میوه‌هایی مثل انواع توت، توت سیاه و … منبع غنی از ویتامین c محسوب می‌شوند.

مقدار روزانه ویتامین C توصیه شده ۶۰ میلی گرم است. اگر تصمیم به مصرف مکمل‌ها دارید، نباید بیش از دوز توصیه شده استفاده کنید.

۲. آناناس

آناناس، منبع غنی از برملاین است. برملاین آنزیمی است که به نظر می‌رسد استروژن و دیگر هورمون‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

برخی از تحقیقا انجام شده در سال ۲۰۱۷، نشان داده‌اند که برملاین التهاب را نیز کاهش می‌دهد و این بدان معنی است که استفاده از آناناس به درمان دوره‌های نامنظم یا همان پریود نامنظم نیز کمک خواهد کرد.

روش‌های جلو انداختن پریود با تغذیه

۳. زنجبیل

یکی از روش‌های جلو انداختن پریود با تغذیه مصرف زنجبیل است. زنجبیل یک داروی گیاهی است که سبب انقباض رحم و بروز پریود می‌شود.

بسیاری از افراد، نمی‌توانند زنجبیل را به صورت مستقیم مصرف کنند، پیشنهاد ما این است که حتما زنجبیل را خرد کنید و حدود ۵_۷ دقیقه بجوشانید و از چای آن استفاده کنید. برای طعم دار کردن چای زنجبیل، می‌توانید مقداری عسل یا شکر به آن اضافه کنید.

۴. چای جعفری

گیاه جفری دارای دو ویتامین C و apiol است که باعث می‌شوند تا رحم منقبض و تحریک شود. با این وجود آپولین اگر از حد خود خارج شود، حالت سمی پیدا می‌کند که برای بانوان باردار بسیار خطرناک است. در زمان بارداری و شیردهی، استفاده زیاد از جعفری باعث بروز مشکلات کلیوی خواهد شد.

برای این که از چای جعفری به عنوان روش جلو انداختن پریود استفاده کنید، کافی است یک فنجان آب جوش را با دو قاشق غذاخوری جعرفی تازه ترکیب کنید و اجازه دهید حدود ۵ دقیقه دم بکشد.

۵. زردچوبه

چی بخورم پریود بشم؟

زردچوبه یکی دیگر از خوراکی‌های است که برای جلو انداختن پریود مورد استفاده قرار می‌گیرد. روش‌های زیادی برای استفاده از زردچوبه در رژیم غذایی موجود است. شما به راحتی می‌توانید زردچوبه را با ادویه‌های دیگر ترکیب کنید و در انواع غذا‌ها بریزد.

همچنین شما می‌توانید آن را به شیر یا آب اضافه کنید و به عنوان نوشیدنی گرم میل کنید. پودر زردچوبه را بر روی برنج، سبزیجات بخار پز شده و …. در زمانی که می‌خواهید میل کنید، اضافه نمایید. حتی می‌توانید آن را به یک نوشیدنی اضافه کنید، مثلا یک قاشق چای خوری زردچوبه را به یک فنجان آب اضافه کرده و به آن لیمو و عسل اضافه نمایید تا طعم لذیذی داشته باشد.

۶. دونگ کوی

صد‌ها سال است که دونگ کوی به عنوان یک داروی گیاهی در طب چینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این داروی گیاهی با بهبود جریان خون در قسمت لگن و همچنین تحریک ماهیچه‌های رحم باعث تسریع زمان پریود می‌شود. شما به راحتی می‌توانید این گیاه را به صورت کپسول از داروخانه‌ها تهیه کنید.

۷. قهوه سیاه

قهوه سیاه (black coffe) یکی دیگر از روش‌های جلو انداختن پریود با تغذیه است که باعث می‌شود تا پوشش رحم سست شود و دوره فاعدگی آغاز شود.

این نوع از قهوه، برای افرادی که سابقه فشار خون و یا بیماری قلبی و مشکلات کبدی دارند، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

روش‌های دیگر برای جلو انداختن پریود:

روش‌های دیگری علاوه بر تغذیه برای این منظور وجود دارد. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

نقش آرامش

استرس گاهی اوقات باعث می‌شود که دوره پریودی از دست برود یا این که عقب بیافتد. هنگام استرس بدن به صورت اتوماتیک هرومون کورتیزول و آدرنالین را تولید می‌کند.

این هورمون‌ها می‌توانند مانع تولید هورمون‌های استروژن و پروژسترون شوند که جزو هرومون‌های ضروری جهت شروع قاعدگی هستند. پادزهر استرس، آرامش داشتن است. روش‌های زیادی برای کاهش استرس و ایجاد آرامش وجود دارد که در بین افراد مختلف، متفاوت است.

چی بخورم پریود بشم؟

بهترین راه‌های ایجاد آرامش عبارتند از:

  • کاهش بار کار
  • وقت گذرانی با دوستان و آشنایان
  • ورزش کردن
  • درگیر کردن خود با یک سرگرمی لذت بخش
  • استفاده از تکنیک‌های مراقبه یا ذهن آگاهی

کمپرس آب گرم یا حمام

حمام گرم می‌تواند یک شگفتی بزرگ جهت آرامش یافتن عضلات ناحسه شکم و رحم محسوب شود. برای این که حمام آب گرم برایتان لذت بخش‌تر شود می‌توانید مقداری روغن معطر به وان اضافه کنید.

آب گرم تنها آرامش بخش نیست، بلکه جریان خون در ناحیه رحم را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود تا چرخه قاعدگی با آرامش بیشتری شروع شود.

رابطه جنسی

رابطه جنسی ایده آل نیز در نوبه خود می‌تواند در شروع دوره پریودی موثر واقع شود. رسیدن به ارگاسم در بانوان عزیز باعث می‌شود تا دهانه رحم گشاد شود. گشاد شدن دهانه رحم می‌تواند باعث شود که زمان پریود شما زودتر شروع شود.

همچنین رابطه جنسی منظم هم می‌تواند استرس ناشی از پریود را کاهش دهد و هم این که تعادل هورمونی را تقویت می‌کند.

انتخاب مدت زمان مناسب برای ورزش

چی بخورم پریود بشم؟

ورزش بیش از حد نیز می‌تواند باعث تاخیر در قاعدگی شود و دوره پریودی را نامنظم کند. بانوان ورزشکار دونده، وزنه بردار و … که به صورت روزانه تمرین می‌کنند حتما این مشکل را تجریه کرده‌اند. ورزش و فعالیت بدنی زیاد می‌تواند سطح استروژن را کاهش دهد و دوره پریودی را به تاخیر بیاندازد.

وزن مناسب

اگر وزن شما کمتر از وزن طبیعی است، همین موضوع می‌تواند باعث اختلال در چرخه قاعدگی شما شود. بسیاری از مردم متوجه این قضیه شده و اجازه می‌دهند کمی افزایش وزن پیدا کنند تا دوره‌های منظمی داشته باشند.

با دکتر خود، در مورد وزن بدن ایده‌آلتان صحبت کنید. شما همچنین می‌توانید از یک ماشین حساب توده بدن (BMI) استفاده کنید، اما می‌دانید که متخصصان در مورد این که آیا این محاسبه اندازه گیری دقیق از سلامت فرد است یا نه، اختلاف نظر دارند.

اگر اختلال خوردن، مانند بی اشتهایی یا بولیمیایی دارید، به زودی به درمان آن بپردازید. این اختلالات بسیار پیچیده است. علاوه بر اختلال در چرخه قاعدگی، می‌تواند باعث مشکلات دیگر سلامت دراز مدت شود.

ممنون که تا انتها با ما همراه بودید و روش‌های جلو انداختن پریود را مطالعه نمودید. امیدواریم که این نکات و روش‌های گفته شده برایتان موثر واقع شود و به شما کمک کند تا دوره پریودی را زودتر شروع کنید.

حتما در بخش نظرات از تجربه خود در استفاده از روش‌های گفته شده را بنویسید و همچنین بگویید که شما برای رسیدن زودتر به دوره پریودی از چه روش‌هایی استفاده می‌کنید؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ورود آقایان ممنوع

      پاسخ ها

      • محمدرضا

        با اجازتون خونده شد

      • محمدرضا

        ما که این چیزارو میدونیم، شما حساس نشو

    • بدون نام

      بهترین چیزی که تا به حال امتحان کردم دم کرده پوست پیاز هست با نبات

    • بدون نام

      زعفران

    • سارا

      ورود اقایان ممنوع

      پاسخ ها

      • رامین

        ورزش کن،سعی کن حرص جوش نخوری

      • رامین

        حرص جوش نخور

      • محمد

        چرا

      • بدون نام

        اومدیم خوندیم

    • بی نام

      واقعا خداروشکر که دارین این فرهنگ و بین مردم جا میندازید مرسی

    • الهام

      سلام
      برای تنظیم پریودی قبل از پریود شدن خانمها میتونن از عرق رازیانه استفاده کنن ولی اگر شخصی پریود شد و بصورت لکه بینی و نامنظم باشه و یا حتی پریودی زیاد طول کشید یک یا دور روز چند عدد گیاه فیفل هندی رو بکوبه. از شب تا صبح خیس بده بعد با همون آب بجوشونه و ناشنا دو روز بخوره....
      چون چند نفر و از جمله خودم بسیار تجربه کردیم گفتم شاید بدرد کسی بخوره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        البته حرف شما صحیحه،ولی رازیانه به خاطر داشتن هورمون فیتو استروژن می‌تونه تنظیم هورمون زنانه رو به هم بریزه و باعث افت و خیز هورمون استروژن بشه،رازیانه یه گیاه مرزی هست که باید با احتیاط مصرف شه

    • سحر

      کاش یه روز برسه من پریود نشم و بی بی چک م مثبت بشه ..اون روز بهترین روز زندگیمه

      پاسخ ها

      • افسانه

        اخه ی عزیز دلم الهی الهی که همین که میگی بشه

      • بدون نام

        انشاالله

    • بدون نام

      زعفران عالیه ..حتی بچه رو میندازه

    • مونا

      خوش به حالتون من که پریود نیستم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج