۱۰۲۱۲۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

برندهای مطرح جهان؛ فیلیپس

رویال فیلیپس ان وی، یکی از مطرح ترین شرکت های هلند محسوب می شود که در زمینه تولید لوازم الکترونیکی مصرفی، قطعات الکترونیکی، تجهیزات تصویربرداری پزشکی، لوازم خانگی، تجهیزات روشنایی و تجهیزات رایانه ای و مخابراتی فعال است.

ام بی ای نیوز: رویال فیلیپس ان وی، یکی از مطرح ترین شرکت های هلند محسوب می شود که در زمینه تولید لوازم الکترونیکی مصرفی، قطعات الکترونیکی، تجهیزات تصویربرداری پزشکی، لوازم خانگی، تجهیزات روشنایی و تجهیزات رایانه ای و مخابراتی فعال است.

برندهای مطرح جهان؛ فیلیپس

به گزارش گروه بین‌الملل پول‌نیوز، فیلیپس در سال ۱۸۹۱ توسط "فردریک فیلیپس" و پسرش جرارد که به عنوان مهندس در شرکت براش الکتریک لایت مشغول به کار بود، تاسیس شد. جرارد فیلیپس به تدریج تجربه لازم برای ارتقا طول عمر لامپ را کسب کرده و همچنین روش های تولید این محصول را بهینه سازی کرد. "آنتون فیلیپس"، برادر کوچکتر وی، نیز پس از مدتی به فیلیپس ملحق شده و با افزودن ادراک تجاری زمینه ساز توسعه بین المللی این شرکت شد. فناوری نقشی کلیدی در فعالیت های فیلیپس داشت، اگرچه اغلب کیفیت بالا به جای هزینه پایین مد نظر قرار می گرفت. بر همین اساس، طی سال های بعد از تاسیس، فیلیپس آهنگی کند در معرفی فناوری های نوآورانه و نوین به بازار داشت.

برندهای مطرح جهان؛ فیلیپس

اعضای خانواده فیلیپس هدایت این شرکت را تا سال ۱۹۷۷ بر عهده داشته و در دهه ۱۹۸۰ میلادی نیز نفوذ و تاثیر قابل توجهی در فعالیت های این شرکت داشتند. فیلیپس از بی طرفی هلند در جنگ جهانی اول سود برده و وارد بازارهای جدید شد. در سال ۱۹۲۴، فیلیپس به همراه شرکت آمریکایی جنرال الکتریک و شرکت اُسرام (در حال حاضر یکی از شرکت های تابعه زیمنس محسوب می شود) کارتل فوئباس را به منظور تقسیم بازار لامپ در سراسر جهان و تحقق طول عمر استاندارد یک هزار ساعت برای این محصول را تشکیل دادند. منتقدان ایجاد این کارتل را موجب از بین رفتن نوآوری و رقابت در بخش روشنایی به مدت چند دهه عنوان کرده اند. در سال ۱۹۱۹، فیلیپس فعالیت های خود را به تولید لامپ های خلاء رادیو گسترش داده بود. این شرکت در سال ۱۹۲۷ رادیویی ساده و مقرون به صرفه را معرفی کرده و در سال ۱۹۳۳، بزرگترین تولیدکننده رادیو جهان نام گرفت.

در دهه ۱۹۳۰، فیلیپس بخش قابل توجهی از فعالیت های تولیدی خود را به خارج از مرزهای هلند انتقال داده تا از قوانین کنترل واردات که بسیاری از کشورها طی دوران "رکود بزرگ" وضع کرده بودند، دوری کند. پیش از آغاز جنگ جهانی دوم، فیلیپس دفاتر مرکزی خود را به کوراسائو منتقل کرد که کنترل این شرکت را خارج از دست آلمان قرار می داد. با این وجود، نقش فیلیپس در زمان جنگ مجادلاتی را به همراه داشت.

برندهای مطرح جهان؛ فیلیپس

پس از سال ۱۹۴۵، فیلیپس دامنه محصولات خود را گسترش داد. این شرکت در سال ۱۹۵۱ دستگاه پخش صفحه خود را معرفی کرده و در سال ۱۹۶۰ شرکت مرکوری رکوردز را خریداری کرد. همچنین، سرمایه گذاری فیلیپس در شرکت هایی مانند دویچه گرامافون، دکا و موتو از طریق شرکت تابعه پلی گرام (در سال ۱۹۹۸ به فروش رسید) ادامه یافت.

فیلیپس از موفقیت کمتری در ورود به کسب و کار رایانه برخوردار بود. زمانی که محصول این شرکت به نام پی ۱۰۰۰ در اواسط دهه ۱۹۶۰ روانه بازار شد، آی بی ام ۳۶۰ به عنوان استاندارد بازار شناخته می شد. فیلیپس از عملکرد بهتری در بخش مینی رایانه ها در دهه ۱۹۷۰ برخوردار شد، اما از انقلاب رایانه شخصی باز ماند. در سال ۱۹۸۶ و سال های پس از آن که تولیدکنندگان دیگر سیستم عامل مایکروسافت ام اس داس را به عنوان استاندارد بازار پذیرفته بودند، فیلیپس رایانه ای با سیستم عامل اختصاصی خود روانه بازار کرد. سرانجام در سال ۱۹۹۲، فیلیپس از کسب و کار سخت افزار رایانه خارج شد، اما فعالیت خود به عنوان یکی از تامین کننده قطعات برای صنعت را ادامه داد.

برندهای مطرح جهان؛ فیلیپس

در سال ۱۹۶۳، فیلیپس دستگاه ضبط که از نوار کاست استفاده می کرد را روانه بازار کرد. فیلیپس به تولیدکنندگان دیگر اجازه تکثیر این فناوری با حق امتیاز رایگان را اعطا کرد . نوارهای کاست به سرعت به عنوان استاندارد جهانی مطرح شدند. فیلیپس در سال ۱۹۷۱ نخستین دستگاه ضبط ویدئویی (VCR) خود را معرفی کرد، اما در ارائه آن به بازار کندتر از ژاپنی ها که در سال ۱۹۷۵ بتامکس و در سال ۱۹۷۶ وی اچ اس را معرفی کردند، عمل کرد. فیلیپس تا سال ۱۹۸۴ تولید پخش کننده های وی اچ اس را آغاز نکرد.

فناوری لیزر دیسک در سال ۱۹۷۸ معرفی شد که هیچ گاه جنبه تجاری نیافت، اما به موفقیت مهم دیگری یعنی تولید دسیک فشرده یا سی دی منجر شد. قراردادی مهم با سونی و یک سری معاملات دیگر با شرکت های موسیقی موفقیت این فرمت را تضمین کرد. در دهه ۱۹۷۰، یک سری خریدها از سوی فیلیپس جایگاه ویژه ای برای این شرکت در بازار لوازم الکترونیک مصرفی آمریکا ایجاد کرد. این روند با خرید شرکت مگناووکس، تولیدکننده تلویزیون، در سال ۱۹۷۴ آغاز شد.

برندهای مطرح جهان؛ فیلیپس

در اوایل قرن بیست و یکم فیلیپس تولیدکننده ای پیشرو در زمینه دستگاه های قابل حمل، دستگاه های سونوگرافی و دستگاه های سی تی اسکن بود. در فصل سوم سال ۲۰۱۱، فیلیپس با کاهش ۸۵ درصدی سود خالص خود مواجه شده و از این رو تعدیل ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از کارمندان خود را اعلام کرد. در آن سال فیلیپس ضرر ۱.۳ میلیارد یوروئی را تجربه کرد. در سال ۲۰۱۳، کلمه الکترونیکس از نام رویال فیلیپس الکترونیکس ان وی حذف شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج