۱۰۲۱۸
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

مروری بر خودروهای الکتریکی مشهور جهان

پاک ترین خودروهای جهان

در دنیای پیشرفته امروز، خودرو به عنوان یکی از اجزای مهم زندگی شهری شناخته می شود. اما با توجه به افزایش تولید این محصول و متعاقب آن افزایش آلودگی های زیست محیطی و گرم شدن زمین، چند سالیست که استفاده از فن آوری های پاک و دوستدار محیط زیست نیز در دستور کار شرکت های خودروسازی قرار گرفته است.

در دنیای پیشرفته امروز، خودرو به عنوان یکی از اجزای مهم زندگی شهری شناخته می شود. اما با توجه به افزایش تولید این محصول و متعاقب آن افزایش آلودگی های زیست محیطی و گرم شدن زمین، چند سالیست که استفاده از فن آوری های پاک و دوستدار محیط زیست نیز در دستور کار شرکت های خودروسازی قرار گرفته است.
این در حالی است که با افزایش جمعیت جهان و مصرف بیشتر منابع نفتی، در آینده ای نه چندان دور این منابع نیز دیگر پاسخگوی نیاز روز افزون مردم نخواهند بود. از این رو یکی از گزینه هایی که امروزه در صنعت خودروسازی جهان به آن توجه می شود، تولید و استفاده از خودروهای الکتریکی و هیبریدی است. خودروهای تمام الکتریکی از یک موتور الکتریکی به عنوان سیستم محرک و باتری به عنوان منبع انرژی استفاده می کنند.
خودروهای هیبرید علاوه بر این دارای یک موتور درون سوز هستند که طی مسافت بیشتری را برای آنها امکان پذیر می کند. در ادامه این مطلب به بررسی برخی از جدیدترین محصولات ارائه شده در این زمینه می پردازیم.

شورولت ولت
ولت یکی از اولین خودروهای هیبریدی محسوب می شود که به تولید انبوه رسیده است. خودروی مجهزی که با هر بار شارژ کامل موتور الکتریکی خود و با توجه به شرایط آب و هوایی و رانندگی می تواند 25 تا 50 مایل را طی کند. زمانی که شارژ باتری این خودرو تمام شود، موتور چهار سیلندر گازوئیلی آن می تواند انرژی الکتریکی لازم برای طی مسافت 300 مایل بیشتر را فراهم کند. قیمت پایه ولت از 41 هزار دلار آغاز شده و یکی از ایمن ترین خودروهای تولیدی شورولت محسوب می شود.

پاک ترین خودروهای جهان
فیسکر کارما

کارما یکی از اولین خودروهای لوکس هیبریدی محسوب می شود که وارد خط تولید شرکت های خودروسازی جهان شده است. این خودرو چهار در سدان می تواند تا قبل از آغاز به کار موتور گازوئیلی خود، مسافتی 50 مایلی را با هر بار شارژ باتری هایش طی کند و پس از آن می تواند 250 مایل اضافه تر نیز به حرکت خود ادامه دهد. شرکت فیسکر این خودرو را با مازراتی کواتروپورته مقایسه می کند و اعلام کرده است که تولید آلاینده های آن حتی از تویوتا پریوس نیز کمتر است. اما این مسائل برچسب قیمت پایه 95 هزار دلاری را نیز به همراه داشته است.
پاک ترین خودروهای جهان

تسلا رودستر

خودرو کوچک، اسپرت و تمام الکتریکی تسلا بر پایه پلت فرم تولیدی شرکت لوتوس انگلیس ساخته شده است. این خودرو دو نفره می تواند در ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. قیمت تسلا رودستر ۱۰۹ هزار دلار بوده و با هر بار شارژ می تواند مسافتی ۲۴۵ مایلی را طی کند. شرکت تسلا تا به امروز یک هزار و ۶۵۰ دستگاه خودرو تولید کرده و قصد دارد در مجموع تنها ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه از این خودرو را تولید کند.

پاک ترین خودروهای جهان
نیسان لیف

لیف اولین خودرو تمام الکتریکی تولید انبوه در آمریکا محسوب می شود. این خودرو هاچ بک قابلیت حمل چهار سرنشین را داشته و از فضای بار متوسطی برخوردار است. نیسان اعلام کرده است که این خودرو با هر بار شارژ کامل باتری می تواند 70 تا 120 مایل مسافت را بر اساس شرایط آب و هوایی و رانندگی طی کند. مدل پایه 2012 لیف با قیمت 36 هزار و 50 دلار و مدل SL این خودرو نیز با قیمت 38 هزار و 100 دلار عرضه می شود. لیف استاندارهای کامل ایمنی را نیز از موسسه های IIHS و NHTSA دریافت کرده است.

پاک ترین خودروهای جهان
کودا

شرکت تازه تاسیس لس آنجلسی کودا قصد دارد تا خودروی چهار در با قابلیت حمل پنج سرنشین و تمام الکتریکی خود را در اواخر سال جاری میلادی و یا اوایل سال 2012 روانه بازار کند. کودا اعلام کرده است که این خودرو قابلیت طی 90 تا 120 مایل مسافت را با هر بار شارژ خواهد داشت که نسبت به بسیاری از خودروهای الکتریکی که به بازار عرضه می شوند از شرایط بهتری برخوردار خواهد بود. اما تا زمانی که کودا وارد بازار نشده نمی توان در رابطه با عملکرد آن اظهارنظر دقیقی انجام داد. قیمت پایه این خودرو 44 هزار و 900 دلار در نظر گرفته شده است.
پاک ترین خودروهای جهان

فورد فوکس الکتریک

ورود فورد به بازار خودروهای تمام الکتریکی امسال و با این خودرو آغاز خواهد شد. فوکس الکتریک بر پایه پلت فرم مشترک با مدل فوکس تولید شده و بسیاری از اجزای آن نیز با آن مشترک خواهد بود. فورد اعلام کرده است که سیستم شارژ این خودرو قادر است تا باتری های آن را طی سه الی چهار ساعت و با برق ۲۴۰ ولت شارژ کند. همچنین بر اساس اعلام این شرکت، فوکس الکتریک قابلیت طی مسافت ۱۰۰ مایل با هر بار شارژ و بر اساس شرایط آب و هوایی و رانندگی را دارد که این می تواند به معنای طی مسافت کمتر باشد. محدوده قیمت این خودرو نامشخص بوده اما فورد اعلام کرده است که قیمت فوکس الکتریک مشابه با دیگر خودروهای الکتریکی بازار خواهد بود.
پاک ترین خودروهای جهان

فورد سی مکس انرژی

خودرویی هاچ بک با قابلیت حمل پنج مسافر که سال آینده به بازار عرضه خواهد شد و اولین خودرو هیبرید الکتریک فورد خواهد بود. سی مکس انرژی از باتری لیتیوم یون و یک موتور گازوئیلی بهره مند است. فورد اعلام کرده است که این خودرو قابلیت طی مسافت ۵۰۰ مایل را خواهد داشت اما در رابطه با مسافتی که می تواند تنها با انرژی باتری های خود طی کند، اطلاعاتی را ارائه نکرده است. در رابطه با قیمت این محصول نیز همچنان خبری اعلام نشده است.
پاک ترین خودروهای جهان

هوندا فیت EV

این خودرو نمونه تمام الکتریکی مدل پر طرفدار هوندا فیت است. در حالی که زمان عرضه این محصول سال آینده میلادی اعلام شده اما همچنان محدوده قیمت آن نامشخص است. بر اساس اعلام هوندا این خودرو از بیشینه سرعت ۹۰ مایل بر ساعت برخوردار بوده و با هر بار شارژ می تواند مسافتی ۱۰۰ مایلی را طی کند.
پاک ترین خودروهای جهان

میتسوبیشی i

میتسوبیشی در نظر دارد ورود خود به بازار خودروهای الکتریکی کوچک را با معرفی این مدل در ماه نوامبر آغاز کند. قیمت پایه این خودرو ۲۷ هزار و ۹۰۰ دلار و مدل SE آن با رینگ های آلومینیومی، سیستم صوتی پیشرفته و امکاناتی دیگر ۲ هزار دلار گران تر خواهد بود. طی مسافت ۶۳ تا ۹۸ مایل با هر بار شارژ کامل باتری برای این خودرو اعلام شده است. آی قابلیت حمل چهار سرنشین را داشته و از فضای بار چندانی برخوردار نمی باشد. اما صندلی های عقب این خودرو از قابلیت تا شدن برخودرار بوده و می تواند به فضای بار آن اضافه کند.

پاک ترین خودروهای جهان

تسلا مدل S

ظاهر جذاب و شبه جگوار مدل S آن را می تواند به یکی از خودروهای برتر الکتریکی جهان مبدل سازد. قابلیت حمل پنج سرنشین و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در کمتر از ۶ ثانیه از جمله ویژگی های آن محسوب می شوند. آغاز فروش این خودرو برای سال ۲۰۱۲ برنامه ریزی شده و قیمت پایه آن از ۵۷ هزار و ۴۰۰ دلار آغاز خواهد شد. مدل S تسلا از سه بسته باتری متفاوت برخوردار بوده که می تواند طی مسافتی ۱۶۰ تا ۳۰۰ مایلی را با توجه به نمونه انتخابی باتری برای آن فراهم کند.

پاک ترین خودروهای جهان
تویوتا RAV۴ EV

نتیجه همکاری تویوتا و تسلا در سال 2012 روانه بازار خواهد شد. این خودرو بر پایه RAV4 اس یو وی کوچک تویوتا و مجهز به انتقال قدرت الکتریکی تسلا است. قابلیت حمل 5 سرنشین و طی مسافت 100 مایلی از جمله ویژگی های اعلام شده از سوی تویوتا برای این خودرو بوده اما محدوده قیمت آن همچنان نامشخص است.

پاک ترین خودروهای جهان

تویوتا پریوس پلاگ این هیبرید

نمونه ای از نسل سوم پریوس که در بازارهای جهانی حضور دارد. باتری این خودرو تنها قابلیت طی مسافت ۱۳ مایل را داشته و پس از آن موتور گازوئیلی شروع به کار خواهد کرد. پریوس پلاگ این هیبرید با برق ۱۱۰ ولت و پریزهای استاندارد می تواند طی سه ساعت و یا با برق ۲۲۰ ولت طی یک و نیم ساعت شارژ شود. محدوده قیمت این خودرو همچنان نامشخص بوده اما مسلما نسبت به مدل های قبلی از قیمت بالاتری برخوردار خواهد بود.

پاک ترین خودروهای جهان
فیات ۵۰۰ الکتریک

کرایسلر نمونه مفهومی از این خودرو که بر پایه فیات 500 گازوئیلی ساخته شده را طی نمایشگاه بین المللی خودرو آمریکای شمالی در دیترویت به نمایش گذاشت. عرضه این خودرو برای سال 2012 برنامه ریزی شده و اطلاعات چندانی در رابطه با آن اعلام نشده است. کرایسلر دلایل مختلفی را برای تولید این خودرو اعلام کرده که از آن جمله می توان به آشنایی بیشتر این شرکت با خودروهای الکتریکی و هیبرید اشاره کرد.

پاک ترین خودروهای جهان

منبع : پول نیوز

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهران

      زنده باد خارجیا که انسانها واسشون مهمن...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج