۱۰۲۳۷۴
۷ نظر
۵۱۰۹
۷ نظر
۵۱۰۹
پ

تونل سبز، زیباترین خیابان دنیا +عکس

در میان همه خیابان های زیبا در سراسر دنیا، ما خیابانی در برزیل را انتخاب کرده ایم که چشم انداز بسیار زیبایی دارد. همه زیبایی آن نیز به واسطه درختان بلندی است در دوطرف آن کاشته شده اند.

تونل سبز، زیباترین خیابان دنیا +عکس

برترین ها: حدود ۱۸ میلیون جاده آسفالت در دنیا وجود دارد که با هم شبکه ای عظیم را تشکیل می دهند. برخی از آنها به شهرها و روستاها می رسند و برخی دیگر به جنگل های یا چشم‌اندازهای دورافتاده منتهی می شوند. بیشتر خیابان ها شبیه هم هستند و ویژگی خاصی را نمی توان در میان آنها پیدا کرد که آنها را از هم متمایز کند.

اما هستند خیابان هایی که بسیار زیبا هستند و با یک بار عبور از آنها، خاطره‌شان همیشه در ذهن شما باقی خواهند ماند. به طور مثال، باید به خیابان ولی عصر تهران اشاره کنیم. درختانی که به عمد جلو و عقب کاشته شده اند، بر سر سراسر این خیابان طویل سایه افکنده اند و یکی از زیباترین خیابان های کشور ایران را ساخته اند.

در میان همه خیابان های زیبا در سراسر دنیا، ما خیابانی در برزیل را انتخاب کرده ایم که چشم انداز بسیار زیبایی دارد. همه زیبایی آن نیز به واسطه درختان بلندی است در دوطرف آن کاشته شده اند.

این خیابان Rua Gonçalo de Carvalho نام و ۵۰۰ متر درازا دارد. در سراسر این خیابان بناهای تاریخی نیز وجود دارد و گردشگران بسیاری به آنجا می روند. درختان این خیابان همچون ستون های بلند در کنار خیابان صف شده اند و تونل سبزی ایجا کرده اند.

شاید تا حدی بتوان آن را به همین خیابان ولی عصر خودمان تشبیه کرد. این درختان بیش از ۷۰ سال است که در این خیابان زندگی می کنند. البته ابتدا جنبه زینتی نداشتند و برای تصفیه هوا کاشته شده بودند. اما در سال ۲۰۰۵ میلادی، برای ساختن پارکینگ شهری اجازه قطع تعدادی از این درخت ها گرفته شد اما بسیار جالب بود که مردم در مقابل این تصمیم اعتراض کردند. همین حمایت خودجوش مردم موجب شد تا همه درختان همچنان در جای خود باقی بمانند و زیبایی این خیابان از بین نرود.

چندی پیش این خیابان به عنوان میراث محیطی، فرهنگی و اکولوژی معرفی شده است.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نسی

      اونوقت درختای ولیعصرو همینجوری دارن قطع میکنن هیشکی هم یک بار اعتراض نکرده

    • پرویز تاجداری

      امیدوارم دوستان در تابستان سفری به شهر خوانسار داشته باشند. تونل سبزی در مرکز شهر به اندازه یک کیلومتر دارد که مانند این عکس مدهوش میشوید. هوا هم بسیار خنک است . البته امیدوارم که هر سال چشمه های اب درون شهر خوانسار که پارکش را میسازد پر از آب باشد.

    • بدون نام

      بیخود نیس تو تلویزیون و رادیو و روزنامه و خلاصه همه جا هی اسم اصفهان رو میشنویم!اعتراض میکردیم! اما الان میبینیم بازم اسم یکی از شهرای اصفهان رو!انگار واقعن واقعی این جمله معروف ک میگه اصفهان نصف جهان!!!ینی حتی تو نظرها هم اصفهان وشهرستانهاش!!!

    • miss javid

      بي نظيره..!!!

    • سپیده

      وای من عاشق اینجور جاها هستم.

    • پرویز

      دوست عزیز من در مورد استان اصفهان و ضرب المثل نصف جهان بودنش صحبتی نکردم و همچنین شهرستانهاش. و کاری هم به این موضوع ندارم . فقط از زیبایی درختان و شبه خیابان شهری به اسم خوانسار مانند مطلب فوق و لطافت هوای اون و درختان عجیب و غریب اون صحبت کردم.

    • آرتاباز

      اونجا برزیله یکی از ده کشور برتر جهان در گردشگری اینجا چی؟ ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج