۱۰۲۶۶۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

مجید جلالی:

ایران از گروه خود صعود نمی‌کند

سرمربی پیشین تیم‌های تراکتورسازی تبریز و فولاد خوزستان گفت فوتبال ایران باید واقعگرایانه به حضور در رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل فکر کند و این تیم شانسی برای صعود به مرحله دوم ندارد.

خبرگزاری مهر: سرمربی پیشین تیم‌های تراکتورسازی تبریز و فولاد خوزستان گفت فوتبال ایران باید واقعگرایانه به حضور در رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل فکر کند و این تیم شانسی برای صعود به مرحله دوم ندارد.

در آستانه اردوی آفریقای جنوبی گفتگوی ویژه خبری جام جم با مجید جلالی در خصوص حضور تیم ملی ایران در رقابتهای جام جهانی و نیز وضعیت لیگ برتر به گفتگو نشست.

انتخاب بازیكنان تیم ملی سلیقه‌ای هست

مجید جلالی درباره اسامی تیم ملی كه برای اردوی آفریقای جنوبی دعوت شدند، گفت : در هر کجای دنیا وقتی مربی تیم ملی می‌خواهد نفراتی را انتخاب کند همیشه یک انتقاداتی هست ولی فوتبال می‌گوید که ما باید تسلیم نظر سرمربی تیم باشیم. كی‌روش برای تیم ملی تصمیم می‌گیرد. او راهی را که از اول انتخاب كرده در حال ادامه دادن هست.

مدیریت و برنامه‌ریزی در فدراسیون فوتبال اشكال دارد

وی درباره اردوی آفریقای جنوبی اظهار کرد: سازمان لیگ پیشنهاد کرده بود كه تا پایان اسفندماه می‌شود لیگ را به پایان رساند. اگر این اتفاق می‌افتاد اردوی تیم ملی زودتر و در فروردین‌ماه شروع می‌شد و بازیكنان برایلیگ قهرمانان آسیا در اختیار باشگاه‌ها قرار می‌گرفتند و بعد از آن به اردوی آفریقای جنوبی می‌رفتند. مدیریت و برنامه‌ریزی ما در فدراسیون مشكل دارد وگرنه این اتفاق نمی‌افتاد تا تیم ملی با یازده بازیكن به اردوی آفریقای جنوبی برود.

باید برنامه‌ریزی پنج ساله داشته باشیم

كارشناس فوتبال ایران درباره اینكه زمانی كه سرمربی تراكتورسازی بود با او درباره حضور ملی پوشان در تیم ملی صحبت شده یا نه؟، تاکید کرد: نه با من مذاکره نشده بود. مدیریت یعنی همین. فدراسیون می‌توانست جلسه برگزار كند. اردو ۲۸ فروردین‌‎ماه شروع می‌شود و آخرین بازی گروهی لیگ قهرمانان آسیا، دوم اردیبهشت هست یعنی اختلاف پنج روزه. وقتی برنامه‌ای وجود ندارد، هركس حرف خودش را می‌زند و تنش وجود دارد ما چه هدفی را می‌توانیم دنبال كنیم؟ باید یك برنامه ریزی پنج ساله داشته باشیم.

شانسی برای صعود نداریم

وی درباره گروه تیم ملی در جام جهانی خاطرنشان کرد: اگر ما به مردم بگوییم كه تیم ایران از گروهش صعود می‌كند، به فوتبالمان ضربه می‌زنیم. فوتبال همیشه یک اتفاقاتی کنارش هست که می‌توانیم امیدوار باشیم ولی اگر بر اساس منطق فوتبال بخواهیم حرف بزنیم، شانسی برای صعود نداریم.

تنش در فوتبال، سطح انتظارات را بالا می‌برد

جلالی ادامه داد: بهترین کارمان این هست كه بعد از جام جهانی استارت بزنیم و آینده را ترسیم کنیم نه اینکه الان برای جام جهانی اینقدر تنش درست کنیم و سطح انتظارات را بالا ببریم. من فکر می‌کنم بعد از جام جهانی، فوتبال لطمه می‌خورد آنگونه که بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ لطمه خوردیم. باید هوشیار باشیم. اصل موضوع این است که ما در جام جهانی حضور داریم. باید افتخار كنیم و لذت ببریم و همه کمک کنیم که تیممان آنجا بتواند از نظر فنی و رفتاری و فرهنگی بازخورد خوبی به دنیا بدهد زیرا در آنجا همه ما را می‌بینند.

باید حضوری آبرومندانه در برزیل داشته باشیم
وی همچنین تصریح کرد: می‌توانیم بازی‌های خوبی انجام بدهیم. ما در بخش مالکیت توپ نمی‌توانیم عرض اندام كنیم ولی در دفاع، بازی فیزیکی، بازی تخریبی قابلیت خوبی داریم. تحلیل من این است که ما می‌توانیم بازی‌های خوبی انجام بدهیم تا جهان به ما احترام بگذارد. باید سعی کنیم حضوری آبرومندانه داشته باشیم. نیجریه جزو تیم‌های خوب دنیاست. بوسنی هم که زودتر از خیلی از تیم‎های دیگر به جام جهانی صعود كرده و یا آرژانتین كه مدعی قهرمانی هست.

فدراسیون باید از كی‌روش تغییر نسل و تغییر سبك بازی بخواهد

كارشناس فوتبال ایران درباره تمدید قرارداد با کی‎روش یادآور شد: او كارش را بلد است و کاملا متخصص بوده ولی نوع بازی ما تغییری نكرده زیرا چیزی به فوتبال ما اضافه نشده است. كی‌روش از ظرفیت‌های ما استفاده کرده و کمبودهای ما را خیلی خوب می‌داند. اگر ما بتوانیم ایشان را نگه داریم و یک کار با برنامه بخواهیم، باید تغییر سبک و تغییر نسل را از او بخواهیم، به نظر من این قابلیت را دارد که بتواند این كار ها را انجام بدهد، می‌بایست حاشیه‌سازی می‌کرد و می‌بایست حتی برای حریفانشان ایجاد حاشیه می‌کرد.

لیگ می‌تواند درس‌های خوبی به فوتبال ما بدهد

وی که تا هفته بیست و سوم هدایت تیم تراكتورسازی یکی از تیم‌های خوب لیگ برتری را عهده دار بودف درباره لیگ امسال تاکید کرد: به نظرم این لیگ می‌تواند درس‌های خوبی به فوتبال ما بدهد. اینکه تیم‎های مانند نفت و فولاد می‎توانند موفق عمل کنند با شکلی که مدیریت کردند و به دور از حواشی به دور از جنجال‌سازی به هر حال شاید تا قبل از این، اینطور بود که برای اینکه یک تیم بتواند موفق باشد، می‌بایست شلوغ می‌کرد.

فولاد و نفت می‌توانند به عنوان الگو مطرح شوند

جلالی اضافه کرد: به هر حال اینها چیزهایی بود که وجود داشت ولی امسال این دو تیم آمدند و در آرامش کامل بازی‌هایشان را شروع کردند و با یک ثبات در تمام لیگ نتیجه عالی گرفتند. این دو تا تیم می‌توانند به عنوان الگو قرار بگیرند.

لیگ بازیکنان مسنی دارد و زمین‌های بی‌کیفیت

وی درباره كیفیت لیگ سیزدهم یادآور شد: نوع برگزاری، سازماندهی و برنامه‌ریزی خوب بود یعنی سال به سال بهتر می‌شویم ولی از نظر کیفیت فنی متاسفانه لیگ، متوقف بود و این دلایل خیلی زیادی دارد. به هرحال لیگ بازیکنان مسنی دارد. زمین‌های چمن کیفیت ندارند و خیلی دلایل زیادی هست که کیفیت فنی لیگ متاسفانه پایین هست.

نگاه نتیجه گرایی سطح لیگ را پایین آورده است

کارشناس فوتبال ایران در پایان گفت: ما پنج تا شش تیم در کورس قهرمانی تا روز آخر داشتیم که این یک موضوع خوب هست ولی اگر واقعا متمرکز بشویم می‌بینیم که سه، چهار تا تیم از نظر بازیکن غنی‌تر از بقیه هستند ولی اختلافی بین سبک بازی آنها با تیم‌های پایین جدول نیست یعنی تقریبا همه یک سبک ساده معمولی و صرفا برای نتیجه گرایی بازی می کنند. این چیزی هست که سطح لیگ ما را پایین آورده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج