جاباما
۱۰۲۷۵۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

وزیر امور خارجه به تهران بازگشت

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه که برای شرکت در دومین کمیسیون مشترک عالی اقتصادی ایران و امارات متحده عربی و دیدار با همتای اماراتی خود به ابوظبی سفر کرده بود دقایقی پیش عازم تهران شد.

خبرگزاری ایرنا: رییس دستگاه دیپلماسی ایران در این سفر دو روزه به امارات متحده عربی، در دیدار با نخست وزیر این کشور و همچنین همتای اماراتی خود به رایزنی درباره مسایل و موضوعات مهم در سطوح دوجانبه، منطقه ای و بین المللی و ارتقای سطح همکاری های دو کشور پرداخت.

در کمیسیون مشترک عالی ایران و امارات که صبح امروز با حضور وزیران امور خارجه و معاونان وزیر و همچنین کارشناسان از بخش های دولتی و خصوصی دو کشور آغاز به کار کرد، مسایل مهم اقتصادی، تجاری، بازرگانی ، گمرکی و افزایش مناسبات اقتصادی بخش خصوصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در دومین کمیسون مشترک عالی دو کشور اسنادی در زمینه های مختلف به امضای دکتر ظریف و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان رسید.

این کمیسیون مشترک با هدف افزایش همکاری های دوجانبه در تمامی بخش ها برگزار شد.

رییس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین در این سفر با نخست وزیر امارات و نیز همتای اماراتی خود دیدار و در زمینه ضرورت گسترش مناسبات دو کشور گفت و گو کرد.

وزیر امور خارجه را در این سفر مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه، همراهی می کرد.

دومین کمیسیون مشترک عالی اقتصادی ایران و امارات روز سه شنبه با حضور وزیران امور خارجه دو کشور و نمایندگانی از بخش های خصوصی، دولتی و اتاق بازرگانی تهران و ابوظبی تشکیل شد.

تقویت و توسعه روابط بین ایران و کشورهای همسایه به ویژه در حوزه خلیج فارس از جمله امارات در راستای ثبات، توسعه و مصالح و منافع منطقه از اولویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

نشست کارشناسی کمیسیون مشترک عالی اقتصادی ایران و امارات نیز روز دوشنبه در دو نوبت صبح و بعدازظهر با حضور حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه و رییس کارشناسان ایرانی برگزار شد.

همچنین محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در نشستی که امشب با حضور ˈفارس المزروعیˈ وزیر انرژی امارات، معاونین وزارت امور خارجه، روسای سازمان ها و نهادهای ایرانی در دبی و ابوظبی و نماینده ولی فقیه برگزار شد، شرکت کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج