۱۰۳۰۱۵
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

«ما یکی هستیم» ترانه جام جهانی برزیل

فیفا تک ترانه و آلبوم رسمی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ برزیل را معرفی کرده است. «ما یکی هستیم، اُلی اُلا»ترانه جام جهانی برزیل اعلام شده است.

بانی فیلم: آلبوم «یک عشق،‌ یک ریتم» در همکاری با شرکت تولید موسیقی سونی انتخاب و تهیه شده است.

وب سایت فیفا با اعلام این خبر در یک بیانیه رسمی و با گنجاندن یک لینک در یک صفحه ویژه خود، این امکان را برای تمام علاقه مندان فراهم کرده که تک ترانه رسمی جام جهانی برزیل را از روی این وب سایت بشنوند.

ترانه «ما یکی هستیم، اُلی اُلا»را پیتبول، ترانه سرا و خواننده آمریکایی، نوشته و تولید کرده و جنیفر لوپز، خواننده و هنرپیشه آمریکایی و نیز کلاودیا لیتی، خواننده مشهور موسیقی پاپ برزیل، در اجرای آن همکاری کرده اند.

پیتبول که نام اصلی او آرمااندو کریستیان پرز است هنرمند سرشناس سبک موسیقی رپ و از کوبایی تبارهای ساکن فلوریدا است. از سال ۲۰۰۴ که او اولین آلبوم مستقل خود را منتشر کرده جوایز متعددی از جمله بی ام آی، گرمی در بخش موسیقی لایتن، جایزه جهانی بهترین موسیقی رقص و جایزه ورلد موزیک را برده است.

اشعار این ترانه بسیار ساده و در مورد جمع شدن فوتبال دوستان از نقاط مختلف جهان در برزیل برای شرکت در رقابتی دوستانه و پرشور است.

بخش اصلی ترانه به زبان انگلیسی است و چند ترجیع بند آن به زبان اسپانیایی خوانده می شود. دو کلمه "اُلی" (Ole) و " اُلا" (Ola) نیز که در زبان اسپانیایی تکیه کلام هایی برای ابراز شور و هیجان اند، به عنوان ترانه اضافه شده و در جا به جای آن تکرار می شود. موسیقی و نحوه اجرای آن مثل همه ترانه های رسمی چند جام جهانی اخیر حال و هوای کارناوال و پایکوبی دارد- هر چند که میکس آن در نسخه رسمی رنگ و آب یک ترانه معمولی پاپ با رگه هایی از رپ و ریتم های رقصی لاتین را دارد.

مسوول بازاریابی فیفا همزمان با انتشار ترانه و آلبوم رسمی جام جهانی برزیل گفت: همکاری با شرکت تولید موسیقی سونی این امکان را فراهم کرد که تعداد زیادی از هنرمندان و ستاره های سرشناس موسیقی جهان در تهیه این آلبوم مشارکت کنند. امیدواریم که فوتبال دوستان جهان از کار مشترک ستاره های بین المللی موسیقی و هنرمندان برجسته برزیلی در این آلبوم لذت ببرند و موسیقی آنها به مسابقات جام جهانی فوتبال در برزیل شور و هیجان بیشتری بدهد.

چهارده ترانه آلبوم رسمی جام جهانی برزیل

۱- ما یکی هستیم الی الا - پیتبول ، جنیفر لوپز، کلاودیا لیتی (ترانه رسمی)
۲- یک راهی پیدا می کنیم - کارلوس سانتانا وایکلیف فیت (سرود رسمی)
۳- تاتو بوم د بولا (گورکنی با یک توپ خوب) - آرلینادو کروز (ترانه ویژه عروسک نمادین این مسابقات)
۴- ویدا ( زندگی)- ریکی مارتین، نسخه اسپانگلیش (ترکیبی از دو زبان انگلیسی و اسپانیایی)
۵- دنیا مال ماست- دیوید کوری، خواننده برزیلی تبار آمریکایی
۶- لپو، لپو- پسیریکو، از یک گروه برزیلی که همین ترانه آنها آهنگ رسمی کارناوال ۲۰۱۴ برزیل بود.
۷- یک ملت، سرخیو مندز و کارلینوس براون
۸- لالالا برزیل- شکیرا که بازسازی شده ترانه او به نام لا لا لا از آلبوم جدید "دیر" (Dare) است.
۹- مال شماست - ایزیلی برادرز، از گروههای پاپ وپرطرفدار آمریکا دهه ۱۹۶۰
۱۰- تیکو تیکو- ببل جیلبرتو، خواننده برزیلی در سبک پاپ جاز مدرن
۱۱- اُلی- ادلن، خواننده پاپ نروژی - اسپانیایی
۱۲- وقت ما رسیده- مجیک (Magic)
۱۳- شب و روز- گروه باهامن، گروهی از باهاما
۱۴- برو، برو- رودریگو الکسی با همکاری پرتا جیل

سنت ترانه و سرود برای جام جهانی

سنت انتخاب یک ترانه و یا سرود رسمی برای مسابقات جام جهانی فوتبال از سال ۱۹۶۲ که این رقابت ها در شیلی برگزار شد شروع شده است.

شاید یکی از به یادماندنی ترین نمونه ها در این مجموعه، ترانه همان سال باشد که «ال روک د موندیال» (راک جام جهانی) نام داشت و گروه شیلیایی«لوس رامبلرزم آن را اجرا کرد. موفقیت این ترانه باعث شد که تمام مسابقات جام جهانی در دوره های بعد یک ترانه یا سرود رسمی انتخاب کنند.

در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه شاید تحت تاثیر ایجاد پیوندی نزدیک تر بین فوتبال و سایر ابزارهای سرگرمی از جمله موسیقی، تعداد ترانه هایی که به خاطر این مناسبت ساخته و عرضه شد افزایش یافت. فیفا در این زمینه نقش فعال تری به عهده گرفت و یک ترانه رسمی و یک سرود رسمی برای این مسابقات معرفی شد.

سرود رسمی آن سال به نام « می شه من هم بازی کنم» ساخته و اجرای یوسو نه دور ترانه سرا و خواننده آفریقایی تبار و فرانسوی زبان بود که به دو زبان انگلیسی و فرانسوی اجرا شد،اما ترانه رسمی آن مسابقات که شاید از نظر تجاری و محبوبیت گسترده بتوان آن را اولین مورد بسیار تلقی کرد، آهنگی بود به نام «لا کوپا د لا ویدا»(جام زندگی) با صدای ریکی مارتین، خواننده اهل پورتوریکو که به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی ترانه می خواند.

ترانه رسمی جام جهانی ۲۰۰۲ ژاپن - کره جنوبی «بوم» نام داشت و آن را آناستازیا، خواننده و ترانه سرای آمریکایی، ساخت و اجرا کرد که به اندازه ترانه ریکی مارتین در دوره قبلی این مسابقات به شهرت نرسید.

برگزار کنندگان جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان برای ترانه رسمی این مسابقات به سراغ یک الگوی تشریفاتی و غیر کارناوالی رفتند. ترانه این دوره به نام«بهترین لحظه زندگی ما» با صدای تونی برکستون خواننده سرشناس آمریکایی موسیقی آر اند بی و با همکاری گروه پسران خواننده ایتالیایی به نام ال دیوا اجرا شد.

در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی دوباره انتخاب به سمت هیجان و پایکوبی متمایل شد و شکیرا خواننده کلمبیایی با ترانه ای به نام « واکا واکا»که آن را با همکاری یک گروه آوازه خوان اهل آفریقای جنوبی اجرا کرد شور و هیجان ویژه ای به این مناسبت بخشید. ششم قرار داشته است.
تاکنون وب سایت های نقد موسیقی به ترانه رسمی جام جهانی برزیل «ما یکی هستیم، اُلی اُلا »واکنش چندانی نشان نداده اند ولی معمولا این ترانه ها پس از فرارسیدن مسابقات و پخش آن در طول جام جهانی آزمایش واقعی خود را پس می دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما یکی هستیم واسه تیم ملی ایران!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • شکیرا

      اصلا خوب نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج