۱۰۳۲۱۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

۸۸ درصد ایرانی‌ها میوه و سبزی کم می‌خورند

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با اشاره به نقش میوه‌ها و سبزیجات در سلامت، خودمراقبتی و پیشگیری از بیماری‌ها، گفت: این درحالیست که متاسفانه ۸۸ درصد مردم در روز کمتر از پنج واحد میوه و سبزی مصرف می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا: دکتر شهرام رفیعی‌فر گفت: ۸۸ درصد مردم روزانه کمتر از پنچ واحد میوه و سبزی مصرف می‌کنند، یعنی به طور میانگین میوه یا سبزی مصرفی‌شان یک و نیم واحد است.

وی افزود: ۱۷میلیون و ۷۰۰ هزار ایرانی به مشکلات ناشی از کمبود مصرف میوه و سبزی دچار هستند؛ به طوری که از هر ۱۰ ایرانی تنها یک نفر در طول روز به اندازه کافی میوه و سبزی مصرف می‌کند.

رفیعی‌فر به افراد توصیه کرد که لحاظ روزانه پنج نوبت میوه و سبزی‌های خام در سبد مصرف عذایی روزانه‌شان را جدی بگیرند و افزود: انتخاب سبزی و میوه‌های تازه برای مصرف، استفاده از سبزی در کنار وعده‌های غذایی، مصرف میوه‌های تازه یا آبمیوه به عنوان میان وعده، مصرف زیاد سالاد هنگام نهار و شام با سس‌های بدون چربی و کمی آبغوره یا آبلیمو نیز توصیه می‌شود.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: سعی کنید میوه‌های خرد شده و قطعه قطعه شده را سریع مصرف یا تا زمان مصرف در یخچال نگهداری کنید؛ زیرا پوست کندن، قطعه قطعه کردن و آسیب به بافت میوه، به مرور محتوای ویتامین‌های آن میوه را کم خواهد کرد.

وی افزود: به منظور تشویق کودکان به مصرف میوه، بهتر است والدین جهت میان وعده مدرسه فرزندان‌شان میوه در نظر بگیرند و فراموش نکنند که ذائقه کودکان از دوران کودکی شکل می‌گیرد.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، بر تنوع در مصرف میوه‌ها تاکید کرد و گفت: ترکیب میوه‌ها با یکدیگر متفاوت است. بدین ترتیب بدن افراد ویتامین‌ها و ترکیبات مختلف را دریافت می‌کند. گیلاس، آلبالو و توت با سرطان می‌جنگند، سیب دارای مقدار زیادی فیبر است، پرتقال و کیوی هم محتوی مقدار زیادی ویتامین C هستند و به همین ترتیب میوه‌های مختلف فواید خاص خود را به بدن منتقل می‌کنند و لازم است در مصرف آنها بحث تنوع نیز مد نظر قرار گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج