۱۰۳۳۲۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

خیلی از بیماریها با سبک زندگی، رابطه دارند

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: بسیاری از بیماری‌ها با سبک و نوع زندگی انسان، رابطه مستقیم دارند.

خبرگزاری ایسنا: منطقه زنجان، "علیرضا بیگلری" در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، با اشاره به قرار گرفتن در هفته سلامت، عنوان کرد: همه ساله در هفته سلامت برنامه‌هایی اجرا شده و آگاهی‌های مورد نیاز در حوزه سلامت به مردم داده می‌شود.

وی با اشاره به شعار هفته سلامت امسال با عنوان "یک عمر سلامتی، با خودمراقبتی" عنوان کرد: خداوند در آیات بسیاری از جمله آیه ۱۹۵ سوره بقره، انسان را به مراقبت از خود سفارش کرده است. خداوند سلامتی را به انسان هدیه داده، لذا انسان در مقابل آن مسوول است.

این مسوول، ادامه داد: رعایت مسایلی همچون پیاده‌روی مناسب و به اندازه، استفاده به اندازه از خوراکی‌هایی همچون شیرینی و قند، استفاده مناسب از آب، میوه و سبزی به طور روزانه، تحرک کافی و پرهیز از مصرف سیگار و استفاده خودسرانه دارو موجب سلامتی در زندگی خواهد شد.

بیگلری با بیان اینکه بیش از ۱۵ میلیون نفر از چربی خون، ۱۰ میلیون نفر از فشارخون و هفت میلیون نفر نیز از بیماری دیابت رنج می‌برند، اظهار کرد: با کنترل و پیشگیری از این بیماری‌ها، می‌توان از بیماری‌های بسیار دیگری پیشگیری کرده و هزینه‌های متحمل را نیز کاهش داد که در این راستا آموزش‌های مراکز بهداشت را باید جدی گرفت.

وی افزود: در حال حاضر دانشگاه علوم‌پزشکی پیشرفت‌ها بسیاری را به دست آورده و پس از انقلاب نیز توانسته‌ایم با تربیت پزشکان عمومی و متخصص در حوزه تخصص‌های پزشکی و تربیت پزشکان و درمان خودکفا شویم که از بزرگ‌ترین توفیقات نظام جمهوری اسلامی است.

این مسوول یادآور شد: فعال شدن مراکز و خانه‌های بهداشت در تمام نقاط موجب جاری شدن عدالت در حوزه سلامت در کشور و کسب افتخار ملی شد، اما باید دانست که نابه‌سامانی‌های موجود در این حوزه به خصوص در بیمارستان‌های دولتی، نارضایتی مردم را نیز به دنبال داشته است.

بیگلری اظهار کرد: نابه‌سامانی‌های موجود در حوزه بهداشت موجب شد تا سیاست‌گذاران ارشد بهداشت و مسوولان نظام بر این باور برسند که سلامت بهداشت کشور نیاز به تحول دارد و در این راستا ابلاغیه چهارده‌بندی رهبر معظم انقلاب به مردم و مسوولان اهدا شد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه سلامت از کمبود منابع رنج می‌برد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج