۱۰۳۳۳۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

ایران‌شناسی کالیفرنیا در دست یک ایرانی

رحیم شایگان، فرزند داریوش شایگان، به ریاست کرسی ایران‌شناسی در دانشگاه کالیفرنیا (یو سی ال ای) انتخاب شد.

خبرگزاری ایسنا: علی دهباشی - مدیرمسؤول مجله بخارا - با اعلام این خبر گفت: دکتر رحیم شایگان به ریاست کرسی ایران‌شناسی در دانشگاه کالیفرنیا، یو سی ال ای، انتخاب شد. او بیش از ۱۰ سال است به عنوان جوان‌ترین استاد ایران‌شناسی در دپارتمان «زبان‌ها و فرهنگ‌های خاورمیانه» این دانشگاه تدریس می‌کند. همچنین سال گذشته جایزه «گوگنهایم» به خاطر تألیف کتاب «اشکانیان و ساسانیان، ایدئولوژی سیاسی در ایران پساهلنیستی و دوران باستان متأخر» به او تعلق گرفت.

او افزود: لازم به ذکر است که دکتر شایگان دوره دکترای خود را در دانشگاه هاروارد گذرانده است و کتاب «اشکانیان و ساسانیان، ایدئولوژی سیاسی در ایران پساهلنیستی» وی در سال ۲۰۱۱ از سوی انتشارات دانشگاه کمبریج منتشر شد. قرار بود آقای مرتضی ثاقب‌فر این کتاب را به زبان فارسی ترجمه کند که حادثه مرگش پیش آمد.

دهباشی همچنین اظهار کرد: کتاب دکتر شایگان به این مسأله می‌پردازد که آیا ساسانیان از گذشته تاریخی ایران باخبر بودند؟ آیا دوران هخامنشی را می‌شناختند و درصدد احیای شکوه و جلال امپراتوری هخامنشی بودند؟ پاسخ مثبت به این سؤال نوعی ایدئولوژی سیاسی برای ساسانیان قائل می‌شود و درواقع کتاب دکتر شایگان پژوهشی است در باب روابط پارتیان و ساسانیان با رم، رقیب مقتدر غربی، و نگاهی دارد به تفاوت ایدئولوژی‌های سیاسی و نیز روابط بین این دو سلسله ایرانی.

او ادامه داد: کتاب دیگر دکتر رحیم شایگان با عنوان «جلوه‌هایی از تاریخ و حماسه در ایران باستان» که توسط مرکز مطالعات یونانی دانشگاه هاروارد منتشر شده، توسط خشایار بهاری به زبان فارسی ترجمه شده، مراحل چاپ را می‌گذراند و قرار است در انتشارات فرزان روز منتشر شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج