۱۰۳۳۴۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

واکنش ایران به حکم مصادره اموال بنیاد علوی

سخنگوی وزارت امور خارجه دعوای حقوقی ۶ ساله علیه یک بنیاد خیریه در نیویورک بنام بنیاد علوی و حکم اخیر مصادره اموال متعلق به این بنیاد توسط دادگاه نیویورک را از هر جهت مغایر واقعیات، فاقد اعتبار و وجاهت قانوني و حتی نقض تعهدات آمریکا برای تضمین آزادی مذهب شهروندانش توصيف کرد.

خبرگزاری مهر: سخنگوی وزارت امور خارجه دعوای حقوقی ۶ ساله علیه یک بنیاد خیریه در نیویورک بنام بنیاد علوی و حکم اخیر مصادره اموال متعلق به این بنیاد توسط دادگاه نیویورک را از هر جهت مغایر واقعیات، فاقد اعتبار و وجاهت قانوني و حتی نقض تعهدات آمریکا برای تضمین آزادی مذهب شهروندانش توصيف کرد.

مرضيه افخم تأکید کرد بر خلاف ادعاهای بی پایه دادستان و تصمیم کاملا سیاسی و تبلیغاتی دادگاه، بنياد علوي نیویورک یک موسسه مستقل خيريه در امريكا است، كه هیچ ارتباطي باايران ندارد.

مرضيه افخم اضافه كرد: علاوه براینکه این بنیاد هیچ ارتباطی با ایران ندارد، ادعای دادستان و تصمیم دادگاه علیه ایران هم فاقد هرگونه مبنا و مستند حقوقی است. ادعاهاي مربوط به دخالت ايران در تروريسم تكراري و قديمي است. ایران خود قربانی تروریسم است و اتهامات واهي مبنی بر دست داشتن ايران در اقدامات تروریستی، ساختگی و بی ارزش است. حتی در مواردی دادگاه های آمریکایی، با زیر پاگذاشتن مسلمات حقوق بین الملل، دولت ایران را به واقعه ۱۱ سپتامبر و گروه القاعده مرتبط دانسته اند که نه تنها مضحک است بلکه نشان دهنده بی توجهی کامل دادگاه های آمریکایی به ابتدایی ترین موازین آیین دادرسی و واقعیات بدیهی است که کم سوادترین افراد نیز بر آن واقفند. صدور حكم بر اساس تبلیغات سياسي عليه ایران آنهم با مصادره اموال يك موسسه مستقل خيريه که هیچ ارتباطی با ایران ندارد، اعتبار نظام قضایی آمریکا را زیر سوال می برد.

وی خاطر نشان کرد با توجه به ماهیت این پرونده ها که صرفا برای ایجاد فشار طراحی شده اند و اهداف سياسي را تعقيب ميكنند،اعتبار محاکم قضايي امريكا به بازي گرفته شده است.

مرضیه افخم اضافه کرد که این گونه احکام سیاسی قضایی تازگی ندارد.

وی به مصوبه دوره چهارم مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد كه در عمل متقابل به مصوبه کنگره معروف به اصلاحیه فلاتو و اقدامات خصمانه دادگاه های آمریکایی علیه ایران، به اتباع ايراني نیز اجازه داد عليه جنايات امريكا در دادگاه های ايران اقامه دعوي كنند.

افخم اضافه كرد : دعاوي ايرانيان عليه امريكا از اين تفاوت اساسي برخورداراست كه بر پايه جنايات واقعي امريكا و نه ادعاهاي بي اساس و غير مستند استوار گرديده است.

به گفته منابع آگاه، بر اساس اطلاعات رسانه ها،چندبار در سی سال گذشته علیه بنیاد علوی نیویورک و سایر مراکز مشابه ادعاهای مشابهی مطرح شده و در مورد اخیر هم در سال ۱۳۸۷، اتهامات و دعوي حقوقی اخیر علیه بنیاد علوی نیویورک مجددا مطرح شد و با استفاده از فضاسازی رسانه ای و تبلیغاتی به پیش رفت و حکم اولیه در شهریور ۹۲ صادر شد. در موارد قبلی هم بعضا ادعاها و احکام مشابهی صادر شده ولی در مرحله تجدیدنظر مردود شناخته شدند.

بنیاد علوی نیویورک طبق قوانین آمریکا به امور خیریه، مذهبی و تشویق زبان فارسی می پردازد و تصمیم دادگاه در مصادره اموال و حتی مساجد و مراکز فرهنگی وابسته به این بنیاد به بهانه های واهی محروم کردن جمع کثیری از مسلمانان آمریکا از حقوق قانونی خود بر اساس موازین بین المللی حقوق بشر و حقوق داخلی آمریکا است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج