جاباما
۱۰۳۴۸۹
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

طنز؛ مراسم مارکز؛ ناهار کجا می‌دن؟!

ضایعه ای که این روزها عموم مردم کشور را دچار غم و اندوهی جانسور کرده... نه اون چیزی که فکر می‌کنید نیست، مرگ ناگهانی نویسنده معروف، شادروان جنت مکان خلد آشیان «گابریل گارسیا مارکز» در سن ۸۷ سالگی است.

فرارو: آیدین سیار سریع در روزنامه قانون نوشت:

ضایعه ای که این روزها عموم مردم کشور را دچار غم و اندوهی جانسور کرده... نه اون چیزی که فکر می‌کنید نیست، مرگ ناگهانی نویسنده معروف، شادروان جنت مکان خلد آشیان «گابریل گارسیا مارکز» در سن 87 سالگی است. عزاداری جمع کثیری از هموطنان عزیز در فضای مجازی مشت محکمی بود بر دهان کسانی که می آیند و آمار می‌دهند که سرانه مطالعه ایرانی‌ها در شبانه‌روز 2 دقیقه است. مردم ما عاشق ادبیات هستند، من خودم دیدم در شب فوت آن مرحوم چه قیامتی در فضای مجازی برپا شد.

یکی اشک می‌ریخت، یکی توی سرش می‌زد، یکی نوشته بود: «بی تو با خاطره هایت چه کنیم...» حتی دوست عزیزی را هم من دیدم که با شیون و فریاد می‌گفت «بابا بابا چرا ما رو تنها گذاشتی؟» که همین باعث شد بنده فکر کنم مرحوم پدرسوخته در طول زندگی خود یک تک پا ایران هم آمده و شیطنتی کرده و رفته است. مورد دیگری که در شب فوت آن مرحوم توجه ما را جلب کرد حجم جملات قصار به یاد مانده از آثار اوست.

«اگر خواهان موفقیت هستی آن را به دست بیاور (گابریل گارسیا مارکز)»، «خوردن دو لیوان شیر در شبانه روز از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند (گابریل گارسیا مارکز)»، «مشک آن است که خود ببوید نه آن که عطار بگوید (گابریل گارسیا مارکز)». یعنی طرف تا دیروز فکر می‌کرد گابریل گارسیا مارکز دفاع چپ سرعتی رئال زاراگوزاست ولی الان نسبت به او احساس تعلق می‌کند و این دستاورد بزرگی است که ما در زمینه مطالعات ادبی به دست آورده‌ایم.

البته این را هم بگویم که در پاره‌ای از مواقع سرعت در عزاداری باعث برخی اشتباهات از سوی عزاداران گارسیایی شد و بعضی ها به جای عکس مارکز، عکس مرحوم نعمت ا... گرجی را با جملات قصار مارکز در صفحات خود share کردند که این چیزی از ارزش‌های ما کم نمی‌کند. اما سوالی که از زمان فوت آن مرحوم ذهن بسیاری از علاقه‌مندان به ادبیات به خصوص سبک رئالیسم جادویی را به خود مشغول کرده این است که «ناهار کجا می‌دن؟»

خدمت این عزیزان هم عرض کنم شما تشریف می‌برید شهر بوگوتای کلمبیا، خیابان سیمون بولیوار، رستوران گونزالس و پسران و می‌گویید ما از ایران می‌آییم، آنجا خودشان از شما پذیرایی می‌کنند. از طرف دیگر مسئولان هم نسبت به این مسئله نگرانی‌هایی داشتند مبنی بر این که نکند مرحوم مارکز وصیت کرده که در ایران دفن شود. عده‌ای هم می‌خواستند در روزنامه‌شان بنویسند «غرب آرزوی تدفین نویسنده معلوم الحال کلمبیایی را که اوبامای جنایتکار برای او پیام تسلیت فرستاده و خود او نیز با نوشتن کتاب خاطره دلبرکان غمگین من، سعی در القای این تفکر داشت که احمدی نژاد بعد از دوران ریاست جمهوری غمگین شده است را به گور ببرد.» که ما همینجا به همه اطمینان می‌دهیم که وی جهت خاکسپاری به ایران نمی‌آید.

یعنی مفاخر ادبی و هنری و علمی جهان دیگر جهت خاکسپاری هم به ایران نمی‌آیند که این خود یکی دیگر از دستاوردهای بین المللی ماست. در پایان ضمن طلب مغفرت از بارگاه الهی برای مرحوم مارکز، برای دوستداران و علاقه‌مندان او در کشور آرزوی صبر و لایک فراوان داریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تی تی

      یعنی من عاشق متنهای آیدین سیار سریعم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج