۱۰۳۵۰۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

فتح‌الله‌زاده: وزارتخانه لیست ما را منتشر کند

مدیرعامل استقلال با بیان این مطلب که شکایتش از کی‌روش را به دلیل منافع ملی بعد از جام‌جهانی پیگیری می‌کند، می‌گوید اگر خودش مالک باشگاه بود، لیست قرارداد بازیکنانش را منتشر می‌کرد؛ هرچند که دلیل حساسیتی را که از این بابت ایجاد شده نمی‌داند.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل استقلال با بیان این مطلب که شکایتش از کی‌روش را به دلیل منافع ملی بعد از جام‌جهانی پیگیری می‌کند، می‌گوید اگر خودش مالک باشگاه بود، لیست قرارداد بازیکنانش را منتشر می‌کرد؛ هرچند که دلیل حساسیتی را که از این بابت ایجاد شده نمی‌داند.

علی فتح‌الله‌زاده درباره مسائل مختلفی صحبت کرد.

متن این پرسش و پاسخ در زیر می‌آید:

از شکستی که برابر الشباب داشتید و در آن داور بحرینی عامل شکست بود، شروع کنیم...

داور بحرینی همانطور سر ما را برید که داور چینی در بازی رفت. متاسفانه داوران شش امتیاز از ما گرفتند و این در حالی است که مگر یک تیم نهایتا چند امتیاز در شش بازی به دست می‌آورد؟ انتظار داشتیم فدراسیون تلاش کند تا داور بحرینی انتخاب نشود. این داور با یک پنالتی اشتباه ما را حذف کرد.

آیا فدراسیون فوتبال می توانست کاری انجام دهد که داور بحرینی انتخاب نشود؟

بله! چرا نتواند؟ رییس فدراسیون فوتبال جزو کمیته‌های حساس AFC است و دوستانی در آنجا دارد و اگر می‌خواست می توانست این مساله را حل کند. ما بازی بسیار خوبی را برابر الشباب که قهرمان عربستان را هفته‌ قبلش برده بود، انجام دادیم اما به ناجوانمردانه‌ترین شکل ممکن حذف شدیم. در رقابت‌های آسیایی توقع داریم همه با ما همکاری کنند. همان طور که ما تا جایی که بتوانیم به فدراسیون و تیم ملی کمک می‌کنیم.

با توجه به حذف استقلال آیا این باشگاه بازیکنان ملی‌اش را در اختیار تیم ملی قرار می‌دهد؟

به هر حال از رقابت‌ها حذف شدیم و از سوی دیگر همواره نشان داده‌ایم که به تیم ملی کمک می‌کنیم و وفادار به کشورمان هستیم. در این میان یک عده کاسه داغ‌تر از آش شده‌ و می‌خواهند اخلال ایجاد کنند. زمانی هفت بازیکن به تیم ملی دادیم و به این تیم کمک کردیم تا به جام‌جهانی برود. در ازایش ما را به حاشیه بردند. با این حال تیم ملی را تحریم نمی‌کنیم. با این که یک بازی دیگر داریم اما به بازیکنان گفته‌ایم که به اردو ملحق شوند.

از دعوت دو بازیکن‌تان به کمیته‌ انضباطی بگویید.

آیین‌نامه انضباطی باشگاه می‌گوید که اگر یک بازیکن علیه تیم مصاحبه کند، کمیته‌ انضباطی باشگاه می‌تواند او را احضار کند. در این مورد هم همین وضعیت صادق بود و این قضیه سیکل اداری خودش را طی کرده است.

حتما اطلاع دارید که آقای نبی در اظهاراتی گفته‌اند که شکایت شما از کی‌روش تنها هزینه دادرسی دارد و سرانجامی نخواهد داشت.

نمی‌خواهم در این‌باره صحبتی کنم. اساسا لزومی ندارد که صحبت کنم. اگر قرار باشد من شکایت کنم و نهایتا یک هزینه دادرسی بدهم، چرا ایشان ناراحت شده‌ است؟ من از حق خودم دفاع می‌کنم و در این باره نیازی نیست که توضیح چندانی بدهم. ما در زمانی در یک هفته‌ سه بازی فشرده انجام دادیم تا به تیم ملی کمک شود. برنامه را فشرده کردند و ما هم اطاعت کردیم. اگر این اتفاقات نمی‌افتاد تعداد مصدومان ما این قدر بالا بود؟ این همه به خاطر تیم ملی از حقمان چشم‌پوشی کردیم اما قرار نیست به خاطر زحماتمان به ما توهین شود. توقع ما این برخورد نبود.

با این حال برخی اعتقاد دارند شکایت شما در این برهه زمانی می‌تواند به منافع تیم ملی و آرامش آن لطمه بزند.

مطمئن باشید تا وقتی که تیم ملی از جام‌جهانی برنگردد، پیگیر شکایتم نخواهم بود. ان‌شاءالله وقتی تیم ملی از برزیل بازگشت شکایتم علیه کی‌روش را دنبال و از حقم دفاع می‌کنم. من هم مثل هر ایرانی با جان و دلم تیم ملی را دوست دارم و می‌خواهم که موفق باشد. به همین دلیل است که شکایتم را الان پیگیری نمی‌کنم و آن را به بعد از جام جهانی موکول می‌کنم.

مجید صالح، مربی تیم شما هم به عنوان دستیار کارلوس کی‌روش معرفی شد. احساس‌تان در این باره چیست؟

باشگاه استقلال به آقای صالح از این بابت تبریک گفته است. ایشان فردی است که لیاقت دارد و به علت با دانش بودنش دستیار آقای قلعه‌نویی بود. هم من و هم آقای قلعه‌نویی از موفقیت او خوشحالیم و واقعا دیگر نمی دانیم چگونه با تیم ملی همکاری کنیم.

نظرتان راجع به این بحث که گفته شده تا پایان شهریور استقلال و پرسپولیس خصوصی می‌شوند چیست؟ آیا این اتفاق واقعا تا پایان شهریور رخ می‌دهد؟

به نظر شما در اینجا اگر کسی حرف حق بزند، خریدار دارد؟ قبلا هم به شما گفته بودم که پیش از بحث خصوصی‌سازی ما مدعی دو جام بودیم اما پس از این که خصوصی سازی اعلام کرد استقلال و پرسپولیس را از حالت دولتی درمی‌آورد تیم دچار مشکل شد. واقعا این منصفانه بود که ما را به این روز انداختند و طبق وعده شان تا قبل از عید یا اواسط فروردین ماه تیم را خصوصی نکردند؟ واقعا از مطرح کردن این بحث‌ها چه کسی نفع برد؟ اگر استقلال و پرسپولیس ضعیف شوند، کشور سود می‌برد؟ چند ده میلیون جوان به دنبال این دو تیم هستند. پس چرا این بلا را بر سر آنها می‌آوریم؟ این که می‌گویند چهار - پنج ماه دیگر تیم خصوصی می‌شود، باید الان هم تکلیف آن مشخص شود. برای فصل بعد بازیکن بگیریم؟ چقدر بودجه داریم؟ متاسفانه دو، سه ماه را تلف می‌کنند و ۴۰ روز پیش از لیگ می‌گویند که تیم را ببند! در حالی که چنین کاری به این سادگی‌ها نیست. من از آقای روحانی که توجه ویژه‌ای به جوانان دارند می‌خواهم که خودشان شخصا در این زمینه پا پیش بگذارند و کار را روشن کنند. وزیر ورزش و جوانان به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد، چرا که دستش بسته است و بهتر است رییس جمهور این مساله را تکلیف کند.

به هر حال هواداران شما هم می‌خواهند از الان تلاش شما برای فصل بعد را با جذب بازیکنان خوب و رفتن به اردوها ببینند و امیدوار شوند.

این مساله را می‌دانم اما واقعا همه ما منتظر روشن شدن وضعیت هستیم. مدیرعامل، هیات مدیره، میزان بودجه و ده‌ها مورد دیگر هستند که بلاتکلیف مانده‌اند و منتظر نظر وزارت ورزش و جوانان هستیم. می‌دانم که تیم بستن کار سختی است و برای همین می گویم هر چه سریع‌تر تکلیف روشن شود. حتما یادتان هست که قرار ما با دولت قبلی ۵۰ - ۵۰ بود. با این حال مجلس شورای اسلامی جلوی این اتفاق را گرفت اما کسی به این فکر نمی‌کند که تکلیف بازیکنان طلبکار از تیم تا زمان روشن شدن وضعیت چه می‌شود؟ آنها هم مثل خارجی‌ها بروند و به فیفا شکایت کنند؟ بهتر است که وضعیت با کدخدامنشی سریع‌تر حل و راهکاری برای آن اندیشیده شود.

بحث دیگری که با شما داشتیم درباره هزینه‌های باشگاه بود. آیا باشگاه استقلال تمایل دارد که لیست مبالغ بازیکنانش را اعلام کند؟

همه هزینه‌های استقلال را به وزارت ورزش و جوانان اعلام ‌کرده‌ایم و حتی تراز مالی را هم خدمت آنها ارائه ‌کرده‌ایم. اگر خواستند که آن را منتشر کنند، بر عهده خودشان است. بودجه ما از ابتدا مشخص بوده و کمتر از دو، سه تیم شهرستانی بوده است. امیدوارم روزی برسد که بودجه ما هم مثل برخی تیم‌های شهرستانی باشد.

اگر شما مالک باشگاه بودید، لیست قرارداد بازیکنان‌تان را اعلام می‌کردید؟

۱۰۰ درصد این کار را می‌کردم. چیزی را پنهان نمی‌کنیم. اما تعجب من از این است که چرا این قدر حساسیت روی این قضیه در ایران ایجاد شده است. مگر در اروپا همه ارقام باشگاه اعلام می‌شود؟ نهایتا دو الی سه مورد رقم قراردادشان اعلام می‌شود. واقعا نمی‌دانم با مطرح کردن این بحث‌ها به دنبال چه هستیم؟

به هر حال برخی اعتقاد دارند که بازیکنان ایرانی با توجه به سطح درآمد مردم در ایران مبلغ هنگفتی را می‌گیرند.

مگر بازیکنان خارجی در دنیا اندازه مردم عادی پول می‌گیرند؟

از آن طرف عده‌ای می‌گویند اگر در خارج پول‌های هنگفت داده می‌شود به این دلیل است که باشگاه مالک خصوصی دارد و آن فرد با توجه به درآمدهای باشگاه خرج می‌کند.

صحبت من این است که چرا به باشگاه‌ها می‌گویید اینقدر خرج کرده‌اید اما درآمدش را نمی‌دهید؟ در دنیا ۶۰ الی ۷۰ درصد هزینه‌ها را تلویزیون پرداخت می‌کند اما در ایران این اتفاق نمی‌افتد. ما درآمد باشگاه‌ها را به آنها نمی‌دهیم و سپس به آنها می گویم چرا از بیت المال خرج می‌کنید. ما ضرغامی را مقصر نمی دانیم و اعتقاد داریم که مشکل چیز دیگری است. متاسفانه فضایی ایجاد شده مردم را گمراه کرده‌اند. بودجه تیم ما مثلا ۲۵ میلیارد تومان بوده است. قرار بوده دولت ۱۲ میلیارد به ما بدهد که تنها دو و نیم میلیارد داده. حالا اینجا چه کسی دارد این بحث را مطرح می‌کند که ما بیت المال را حرام می‌کنیم؟ اگر ۳۰ میلیارد تومان پولی که پخش تلویزیونی باید به ما بدهد را به ما بدهند ما نیازی به ۱۲میلیارد دولت داریم؟ برخی از این بحث ها فقط به گمراه کردن مردم می‌انجامد. من آماده‌ام با نماینده مجلس، سازمان خصوصی‌سازی یا هر کسی که ادعایی در این زمینه می‌کند که از بیت المال کمک زیادی به ما شده است، مناظره کنم و از این بابت مطمئنم که می‌توانم اثبات کنم که شرایط آن طور که گفته می‌شود، نیست.

به عنوان صحبت آخر درباره بازی با الریان صحبت کنید.

هواداران ما بزرگوارتر از آن چیزی هستند که به چشم می‌آیند. آنها دیدند که چه بر سر استقلال آمد و شرایط را درک می‌کنند. درست است که بازی آخر برابر الریان مهم نیست اما تلاش ما این است که آبرومندانه بازی کنیم و تلاش کنیم تا استقلال را بار دیگر به قدرت اول ایران تبدیل کنیم. در مواقعی از فصل با مشکلات و اذیت هایی روبرو شدیم که نتیجه‌اش شکسته شدن دل هواداران بود و من بابت آن از آنها عذرخواهی می کنم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج