جاباما
۱۰۳۷۱۷
۱۱ نظر
۵۰۰۵
۱۱ نظر
۵۰۰۵
پ

قیمت جدید بنزین در دولت تعیین شد

با نهایی شدن قیمت جدید بنزین و گازوئیل، عرضه دو نرخی این فرآورده‌ای نفتی با حفظ نظام سهمیه‌بندی ادامه می‌یابد و در این بین یک مقام مسئول در وزارت نفت، اعلام کرد: اگر امشب قیمت‌های جدید اعلام رسمی نشد، از فردا مردم می‌توانند بنزین را کماکان با بنزین آزاد ۷۰۰ تومان و بنزین ۴۰۰ تومانی ذخیره شده در کارت‌ها خریداری کنند.

خبرگزاری مهر: با نهایی شدن قیمت جدید بنزین و گازوئیل، عرضه دو نرخی این فرآورده‌ای نفتی با حفظ نظام سهمیه‌بندی ادامه می‌یابد و در این بین یک مقام مسئول در وزارت نفت، اعلام کرد: اگر امشب قیمت‌های جدید اعلام رسمی نشد، از فردا مردم می‌توانند بنزین را کماکان با بنزین آزاد ۷۰۰ تومان و بنزین ۴۰۰ تومانی ذخیره شده در کارت‌ها خریداری کنند.

پس از ماه‌ها کش و قوس در بین اعضای مختلف کابینه دولت تدبیر و امید در نهایت با چراغ سبز وزارت نفت نسبت به عرضه بنزین دو نرخی، با حفظ نظام سهمیه بندی از اردیبهشت ماه بنزین با قیمت های جدید در جایگاه های سوخت عرضه خواهد شد.

یک مقام مسئول ارشد در وزارت نفت در گفتگو با مهر با بیان اینکه هم اکنون قیمت نهایی بنزین و گازوئیل در قالب اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها در سطح دولت تعیین شده است، گفت: علاوه بر این، هم اکنون سامانه های هوشمند سوخت در سطح جایگاه های کل کشور برای اعمال عرضه بنزین و گازوئیل با نرخ های جدید تجهیز شده اند.

وی با تاکید بر اینکه قرار است قیمت‌های جدید بنزین و گازوئیل توسط محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری به مردم اعلام عمومی شود، تصریح کرد: اما در حال حاضر زمان اعلام رسمی قیمت های جدید بنزین و گازوئیل نهایی نشده و این احتمال دارد که امروز و یا در روزهای آینده اعلام شود.

این مقام مسئول در وزارت نفت با تاکید بر اینکه با توجه به اینکه امشب مهلت واریز سهمیه های بنزین است، آیا امروز قیمت‌های جدید اعلام خواهد شد؟ بیان کرد: با توجه به سیاست دولت، قرار بود پس از اتمام ثبت نام مردم در سامانه رفاهی، قیمت‌های جدید بنزین، گازوئیل و سی.ان.جی اعلام شود.

وی یادآور شد: این احتمال هم وجود دارد که سهمیه بنزین امشب اعلام نشود و مردم بنزین را با قیمت آزاد ۷۰۰ تومانی و یا قیمت ۴۰۰ تومانی با توجه به ذخیره موجود در کارت‌ها خریداری کنند.

به گزارش مهر، آمارهای رسمی منتشر شده توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران حاکی از آن است که با فروکش کردن مسافرت‌های نوروزی بیش از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون لیتر بنزین با قیمت ۴۰۰ تومان در کارت‌های سوخت ذخیره سازی شده است.

تغییرات جدید بنزینی از زبان مسئولان دولت

به گزارش مهر، حذف سهمیه ویژه بنزین برخی از خودروها، تعیین نرخ جدید عوارض ۵ درصدی در هشت کلانشهر، حذف ۹۰ درصد سهمیه ماهانه بنزین خودروهای عمومی و خدماتی، افزایش قیمت بنزین حداکثر تا سقف ۲۴ درصد از مهمترین تغییرات جدید بنزینی است، تاکنون توسط مسئولان ارشد دولتی اعلام شده است.

در این بین مهمترین اظهار نظر مسئولان دولتی درباره تغییرات جدیدی بنزینی در سال ۹۳ به شرح ذیل است:

محسن روحانی مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در تشریح محدودیت‌های جدید برای ذخیره سازی بنزین ۴۰۰ تومانی خودروهای عمومی، گفت: خودروهای عمومی بر خلاف خودروهای شخصی تنها ١٠ درصد از سهمیه بنزین خود را می توانند به مدت یک ماه ذخیره کنند.

عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از اخذ عوارض ۵ درصدی فروش بنزین در ۸ کلانشهر ایران شامل تهران، اصفهان، تبریز، مشهد، شیراز، قم، کرجج، بندرعباس و اهواز خبر داد.

بیژن زنگنه وزیر نفت از دو نرخی ماندن قیمت بنزین بعد از اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها خبر داده است.

شاپور محمدی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به ادامه نظام سهمیه بندی و عرضه دو نرخی بنزین با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها براساس آخرین تصمیم دولت تدبیر و امید، تاکید کرد: هنوز زمان بندی قطعی افزایش قیمت بنزین نهایی نشده است.

محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری پیشتر در اظهاراتی درباره آخرین وضعیت قیمت‌گذاری و ساز و کار عرضه انرژی با اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، گفته بود: دولت به دنبال آن است که با یک شیب بسیار ملایم نرخ حامل‌های انرژی حداکثر تا سقف ۲۴ درصد افزایش یابد.

این اظهارات معاون اجرایی رئیس جمهور پس از آن توسط علی طیب نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی در یک برنامه تلویزیونی تائید شد به طوری‌که مرد اول اقتصاد کشور دیشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما از افزایش قیمت حامل های انرژی با یک شیب بسیار ملایم خبر داد و یادآور شده بود: قیمت حامل‌های مختلف انرژی قرار است در یک دوره ۵ تا ۷ ساله به طور کامل آزاد شود.

برهمین اساس، اگر سالیانه ۲۰ تا ۲۴ درصد قیمت سوخت گران شود در مدت ۵ سال قیمت این فرآورده استراتژیک نفتی آزاد خواهد شد.

با اظهار نظر این دو مقام اجرایی دولت تدبیر و امید در اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، مشخص شد دولت پس از بررسی سناریوهای مختلف قیمت ( از کمترین تا بالاترین قیمت) به سناریوی افزایش متوسط ۲۰ تا ۲۴ درصدی قیمت‌ها در سال رسیده است تا ظرف مدت ۵ سال به هدف آزادسازی قیمت‌ها برسد.

بدین ترتیب بهای سه حامل انرژی پرطرفدار بنزین، گازوئیل و CNG که تاکنون تعیین تکلیف نشده است، حداکثر بین ۲۰ تا ۲۴ درصد افزایش خواهد یافت.

بر این اساس، سناریوی افزایش قیمت حداکثر ۲۰ تا ۲۴ درصدی مهمترین سناریوی روی میز دولت به منظور گرانی بهای بنزین، گازوئیل و CNG در فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها خواهد بود که در این صورت عملا با احتساب حتی ۵ درصد افزایش قیمت حامل‌های انرژی در قالب اخذ عوارض، پرونده افزایش بنزین به بیش از ۱۱۰۰ تومان بایگانی خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      من حدود 2000 لیتر بنزین 400 تومنی تو کارتهای مختلف دارم... بدبخت شدم رفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بده بزنيم حاااللللشششوووو ببريم

    • kerza

      آقایون بگن شیب ملایم از نظر آنها چنددرصد است؟؟؟؟ چه کسی می خواد جلو گرانی بعداز اعلام شروع اجرای مرحله دوم هدفمندی (گرانی!!!!!!)را بگیردآقایون همین الان گرانی دربیشتر کالاها شروع شده !! بعضی ها هم تا فردا صبر نکردند!!!!!!! خدا به ما کارمندان کمک کند ان شاءا...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شيب ملايم يعني 120% تورم آرام در مردم!

    • یوسف

      دوست عزیز تا 45 درجه شیب ملایمه از اون به بعد شیب تند شروع میشه!!!

    • محمد

      شما رو خدا یک ماشین حساب سالم را در اختیار دولت مردان بزارید که درصد ها رو اشتباه حساب نکنه

    • صادق

      برای گران شدن بنزین هیچ کس اعتراضی نداره وگرنه توصف بنزین نمی ایستادند

    • hamed

      شیب ملایم یعنی آخ

    • بدون نام

      بنزین می تونه بهانه ای برای گران کردن کالاهای اساسی و ضروری باشه.
      خواهشا به گوش مسئولین برسونید که اگر قیمت بنزین بالا میره حداقل بنزین استاندارد باشه نه بنزینی که همه رو دجار حساسیت های ریوی و تنگی ریه و... کرده و سرطان ها بماند.
      آلودگی هوا هم داره مرگ خاموش ایجاد می کنه

    • صبا

      اما حقوق های حقوق بگیران با شیبی به مراتب کمتر افزایش می یابد به طوری که همیشه از تورم عقب ترند

    • بدون نام

      اگه میخوان قیمتها رو به اصطلاح آزاد کنند و به قیمت منطقه ای برسونند.
      چرا دستمزدها در حد و اندازه های قیمتهای منطقه ای افزایش نمیدهند.
      راستی چرا هر طوری اوضاع بچرخه و هر اتفاق بیافته همه چی به سود سرمایدار تموم میشه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج