۱۰۳۷۶۱
۲ نظر
۵۱۰۴
۲ نظر
۵۱۰۴
پ

فضای خانه تان را رمانتیک کنید

در این فصل بسیار زیبا که همه فضای بیرون از خانه پر شده از انواع گل و گیاهان دوست داشتنی، حیف است که فضای داخلی خانه را بی تغییر رها کنیم. می توان با ساده ترین ترفندها، این همه زیبایی را به اتاق های خانه هدیه کرد.

فضای خانه تان را رمانتیک کنید

برترین ها: در این فصل بسیار زیبا که همه فضای بیرون از خانه پر شده از انواع گل و گیاهان دوست داشتنی، حیف است که فضای داخلی خانه را بی تغییر رها کنیم. می توان با ساده ترین ترفندها، این همه زیبایی را به اتاق های خانه هدیه کرد. این زیبایی ها می توانند حس های عاطفی و دوستانه شما را تشدید کنند و روزهای پرانرژی برایتان رقم بزنند. برای این منظور ما چند ایده ناب داریم که به احتمال زیاد، خوشتان خواهد آمد.

۱. شمع روشن کردن

روی میز جلوی مبل یا مکان های دیگری که به نظرتان مناسب است، شمع قرار دهید و در هر ساعت از شبانه روز که تمایل دارید آنها را روشن کنید. نور و عطر شمع تاثیر بسیاری در روحیه انسان دارد. آنها را می توانید در ورودی خانه، روی شومینه، کانتر آشپزخانه، میز جلوی مبل، یا روی میزناهارخوری بچینید.

۲. چیدمان میز جلوی مبل

دسته ای کتاب روی میز یا داخل سینی چوبی یا حصیری که مخصوص روی میز هستند، می تواند گزینه خوبی برای تزئین میز پیش‌دستی باشد. در کنار آن، یک گلدان گل تازه و طبیعی قرار دهید تا علاوه بر عطر عالی گل ها، زیبایی میز نیز دوچندان شود.

فضای خانه تان را رمانتیک کنید

۳. شاخه های جوان در گلدان

اگر نمی خواهید یا به هر دلیل دیگری گلدان یا گیاه طبیعی در خانه ندارید، چند شاخه جوان و سبز و زیبا را از درختان تازه از خواب بیدار شده بچینید و در گلدان های زیبا در گوشه و کنار خانه قرار دهید.

فضای خانه تان را رمانتیک کنید

۴. نقاشی وسایل دکوری

با کمک رنگ هایی که در انباری خانه می توان پیدا کرد، می توانید وسایل دکوری همچون قاب آینه را با سلیقه خود رنگ آمیزی کنید. به طور مثال، نقاشی این آینه به صورت لکه دار و غیر یکدست، باعث زیبایی بیشتر آن شده است.

۵. استفاده از بهترین ها

برای استفاده از ظروف شیک و ارزشمند خود مترصد یک مهمانی خاص یا مهمانان ویژه نباشید. از آنها برای خودتان در خانه نیز استفاده کنید و از زیبایی و ارزش آنها بهره بگیرید. به طور مثال، سرویس چایخوری شیک و چینی خود را در بوفه و ویترین مخفی نکنید. صبح روز تعطیل یک چای دیشمله ناب درست کنید و با شریک زندگیتان از طعم عالی آن در کنار هم لذت ببرید.

فضای خانه تان را رمانتیک کنید

۶. آلبوم دیواری

یکی از روش های تزئین دیوارهای خانه، استفاده از انواع تابلوها است. شما می توانید چندین قاب در اندازه های مختلف اما رنگ و طرح واحد خریداری کنید و عکس های خانوادگی یا دوستان خود که بسیار دوستشان دارید را قاب کنید و به دیوار نصب کنید. برای ایجاد تنوع می توانید برخی از عکس ها را سفید و سیاه و برخی دیگر را رنگی چاپ و قاب کنید.

فضای خانه تان را رمانتیک کنید

۷. تعیین تکلیف دور ریختنی ها

وسایل اضافی که در گوشه و کنار اتاق های خانه قرار دارند را دور بریزید. یا در انباری انبار کنید. سعی کنید هر چه که تصور می کنید دیگر برایتان جذابیت ندارد را کنار بگذارید و تا حد امکان اطراف اتاق را خلوت کنید. طراحی های مینیمال و خلوت تاثیر بسیاری در آرامش روح دارند و می توانند به طور غیر مستقیم به مهرورزی بیشتر آدم ها کمک کنند.

فضای خانه تان را رمانتیک کنید

۸. تنظیم زمان برای تمیز کردن خانه

خانه که تمیز باشد و همه جا برق بزند، روحیه آدم هم شادتر است. برای اینکه همیشه از نعمت خانه جمع‌وجور و تمیز بهره بگیرید، روزانه ۱۰، ۱۵ یا ۲۰ دقیقه از زمان خود را برای تمیز کردن اختصاص دهید. این روند را به عادت همیشگی خانه خود تبدیل کنید تا همیشه همه جا مرتب باشد. در این صورت نه تنها اعضای خانه روحیه بهتری خواهند داشت، بلکه اگر مهمان ناخوانده هم بیاید، استرس تمیز کردن ندارید.

فضای خانه تان را رمانتیک کنید

۹. جابه جایی وسایل خانه

برای ایجاد تنوع و تغییر روحیه خودتان هم که شده، هر چند وقت یکبار، چیدمان اتاق ها را تغییر دهید. به طور مثال، کتابخانه را به اتاق غذاخوری ببرید. یا میز غذاخوری را به اتاق نشیمن بیاورید. یا در خانه های کوچک تر، می توانید وسایل دکوری اتاق ها را با هم عوض کنید. یا مثلا جای آباژورها را تغییر دهید.

فضای خانه تان را رمانتیک کنید

۱۰. استفاده از عکس های خانوادگی

عکس ها را می توانید در آلبوم نگهداری کنید. اما در این صورت خیلی زود فراموش می شوند و سالی یکبار هم به آنها مراجعه نخواهید کرد. برای زنده بودن خاطره های خوب خود می توانید آنها را در محلی که دسترسی دایمی به آن دارید بچینید. هر چند وقت یکبار هم آنها را تغییر دهید تا تنوع داشته باشند. به طور مثال، در ظرف یا قالب کیک می توانید برای این منظور استفاده کنید. آنها را روی کانتر یا جزیره آشپزخانه قرار دهید.

فضای خانه تان را رمانتیک کنید

۱۱. استفاده همه جانبه از ظروف آشپزخانه

از انواع ظرف ها و قوطی‌های آشپزخانه می توان برای سازمان دهی و مرتب کردن فضای آشپزخانه استفاده کرد.

فضای خانه تان را رمانتیک کنید

۱۲. چیدمان کانتر آشپزخانه

برای اینکه روحیه شاد و آرامی داشته باشید، باید فضای خانه هم تمیز و مرتب باشد. هر نوع به هم‌ریختگی می تواند در تشدید ناراحتی ها نقش کوچکی داشته باشند. کانتر آشپزخانه از جمله مکان هایی است که دایم باید آن را تمیز و مرتب کنید. این فضا به دلیل استفاده دایمی بیشتر مواقع شلوغ و به هم ریخته است. ابتدا وسایل و دستگاه هایی که استفاده کمی دارند را از آنجا جمع کنید و در کابینت ها قرار دهید. سپس با انواع گلدان های تازه و طبیعی آن را تزئین کنید.

۱۳. استفاده از قالی در آشپزخانه

همیشه فرش و قالی را در اتاق نشیمن و پای تختخواب یا زیر میز ناهارخوری قار می دهیم. اما بد نیست کمی تنوع ایجاد کنید و مثلا در آشپزخانه هم قالیچه زیبایی پهن کنید. هر وقت هم دلتان را زد، می توانید آن را به جای اصلی خودش بازگردانید.

فضای خانه تان را رمانتیک کنید

۱۴. دعوت از دوستان

برای ایجاد فضای دوستانه و صمیمی در خانه، در فواصل زمانی کوتاه از دوستان خوش اخلاق و شاد خود دعوت کنید تا به خانه تان بیاید. نگران چیزی نباشید، حضور انسان های با انرژی موجب بهبود روحیه شما و خو پیش رفتن مسایل زندگی می شود.

۱۵. دسته بندی کتاب ها

یکی از کارهای جالب در خانه، دسته بندی کتاب ها بر اساس رنگ جلد آنها است. می توانید برای ایجاد تنوع در فضای خانه، کتاب های همرنگ را در قفسه ها یا طبقه های مختلف کتابخانه بچینید.

فضای خانه تان را رمانتیک کنید

۱۶. استفاده از کوسن

با چند عدد کوسن یا بالشتک های کوچک می توانید ظاهر مبلمان یا کاناپه های خانه را تغییر دهید. لازم نیست برای ایجاد تنوع هزینه های سنگینی را متقبل شوید. کمی ایده پردازی و استفاده از وسایل موجود، می تواند در این مسیر به شما کمک بسیاری کند.

فضای خانه تان را رمانتیک کنید

۱۷. وسایل قدیمی با هویت جدید

از انواع ساک، لباس، پارچه، پرده یا روتختی ها می توانید استفاده نوینی داشته باشید. به طور مثال، از آنها به عنوان روکش کوسن استفاده کنید.حتی از شلوار جین های قدیمی خود نیز می توانید برای این امر کمک بگیرید. با کمی چاپ و ایده پردازی روی آنها می توانید چهره کاملا جدید به آنها ببخشید.

فضای خانه تان را رمانتیک کنید

۱۸. ایجاد فضای مطالعه

در گوشه ای از خانه که نور و آرامش بسیار خوبی دارد، فضای آرامی برای مطالعه ایجاد کنید. یک مبل راحتی با میز بگذارید و با انواع گلدان و شمع و هر چیزی که دوست دارید، اطراف آن را تزئئین کنید.

فضای خانه تان را رمانتیک کنید

۱۹. استفاده از وسایل داخلی خانه در بیرون از خانه یا برعکس

در این روزهای خوب که هوا بسیار عالی است، می توانید در بالکن یا تراس خود صندلی بچینید و از هوا و طبیعت لذت ببرید. از مبلمان بیرون خانه هم می توانید برای تزئین داخل خانه استفاده کنید.

فضای خانه تان را رمانتیک کنید

۲۰. پخش موسیقی

برای ایجاد فضای دوستانه و پرمحبت در خانه، موسیقی های ارزشمند پخش کنید. برای این منظور، موسیقی های مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

فضای خانه تان را رمانتیک کنید

۲۱. از خودتان پذیرایی کنید

گاهی برای اینکه حسابی حالتان خوب شود، برای خودتان یک قهوه عالی درست کنید و صبح روز جمعه آن را برای خود به رختخواب بیاورید و نوش جان کنید. حتی می توانید از موسیقی های آرامش بخش که در بالا گفتیم هم بهره بگیرید و بعد هم یک دوش بگیرید و بیرون بروید و از هوای خوب و نعمت های خدادادی لذت ببرید.

فضای خانه تان را رمانتیک کنید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سمیرا

      عکس شماره 13 خیلی دوست دارم

    • میعاد

      فعلاً صبر کنید تا تکلیف این یارانه ها مشخص بشه بعد از اینکه تونستیم شکممون را سیر کنیم یه فکری هم برای رمانتیک کردن فضای خانه مان خواهیم کرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج