۱۰۳۸۰۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

«لیگ جهانی» یا «باشگاه‌های جهان»؟

دعوت از چند بازیکن مطرح تیم متین ورامین به اردوی تیم ملی والیبال با مخالفت مسئولان این باشگاه و مسئولان شهرستان ورامین روبرو شده است.

خبرگزاری ایسنا: دعوت از چند بازیکن مطرح تیم متین ورامین به اردوی تیم ملی والیبال با مخالفت مسئولان این باشگاه و مسئولان شهرستان ورامین روبرو شده است.

سعید معروف، محمد موسوی، شهرام محمودی، مجتبی میرزاجانپور، پوریا فیاضی و یکی دو بازیکن دیگر در چند سال اخیر در والیبال ایران و جهان خوش درخشیدند. آنها تقریبا در هر دوره از مسابقات ملی و باشگاهی موفق بودند؛ بازیکنانی که ستون های اصلی موفقیت های تیم ملی را در مسابقات آسیایی و جهانی تشکیل می دادند. اکثر این بازیکنان مطرح در یکی دو سال گذشته جذب تیم متین ورامین شدند؛ باشگاهی که در والیبال خوب پول خرج می کند و با پرداخت دستمزدهای به نسبت بالا، بازیکنان بزرگ والیبال ایران را در کنار دو بازیکن بومی خود جمع کرده است.

متین ورامین پس از سرمایه گذاری در والیبال، با به خدمت گرفتن بهترین ستارگان کشور، در عرض دو سال به یک نایب قهرمانی و یک قهرمانی در کشور و همچنین قهرمانی در مسابقات باشگاه های آسیا دست یافت؛ موفقیت هایی که بارها نام شهرستان ورامین را سر زبان ها انداخت.

حالا تیم متین برای شرکت در مسابقات باشگاه‌های جهان تمرین می‌کند و تیم ملی هم باید خود را برای شرکت در مسابقات لیگ جهانی آماده کند. مربیان هر دو تیم خواستار حضور بازیکنانی نظیر معروف و موسوی و محمودی هستند. موضوعی که این روزها به کشمکش و بحث لفظی برخی مسئولان منتهی شده است.

برای شهرستان به نسبت محروم ورامین که در سایه اختصاص بودجه های کلان به کلان شهر تهران همواره در حاشیه بوده، موفقیت تیم های ورزشی می تواند بار روانی بسیار مثبتی را به همراه بیاورد. جوانان ورامینی با پیروزی های تیم شهرشان احساس غرور می کنند و خواستار تداوم این موفقیت ها هستند. مسئولان مختلف شهر هم با حمایت از این جریان علاوه بر ایفای مسئولیت خود خواسته و ناخواسته بر محبوبیتشان می افزایند.

پس از قهرمانی تیم متین ورامین در آسیا مسئولان باشگاه با دعوت از مسئولان کشوری و لشگری و مذهبی شهر جشنی را ترتیب دادند و از بازیکنان قدردانی کردند. در این مراسم مسئولان باشگاه متین ورامین و همچنین شهرستان ورامین با تاکید بر ادامه مسیر موفقیت های تیم والیبال این شهر خواستار تعامل بیشتر فدراسیون والیبال و اولویت قرار دادن مسابقات باشگاه های جهان بر مسابقات جهانی تیم ملی شدند.

مدیرعامل موسسه متین ورامین تاکید کرده که درصدد اعزام تیم متین ورامین با همه بازیکنان ملی پوش به مسابقات باشگاه های جهان هستند. و حتی از نماینده ورامین در مجلس خواسته تا از وزیر ورزش بخواهد فدراسیون را ملزم به در اختیار گذاشتن بازیکنان ملی پوش متین کند.

بلافاصله نماینده مجلس ورامین، قرچک و پیشوا در سخنانی با قدردانی از مسئولان و بازیکنان تیم متین گفت: پیگیر حضور بازیکنان اصلی تیم متین در مسابقات باشگاه های جهان است. او تاکید کرد که "در این جریان فدراسیون را ادب می کنیم!" صحبت هایی که در فضای ناسیونالیستی ورامین با تشویق های بی امان مردم مواجه شد.

سایر مسئولان حاضر در مراسم از جمله شهردار ورامین هم قول مساعد دادند که زمینی را برای ساخت ورزشگاه در اختیار این تیم قرار دهند.

اما از سوی دیگر تیم ملی والیبال باید حدود یک ماه دیگر در رقابتهای لیگ جهانی شرکت کند؛ رویداد مهمی که دومین تجربه ایران به شمار می‌رود. البته طبق اعلام فدراسیون والیبال، صبح روز شنبه ۳۰ فروردین در جلسه‌ای که با حضور مسئولان فدراسیون والیبال و تیم متین ورامین برگزار شد، درباره حضور ملی‌پوشان متین ورامین در مسابقات باشگاه‌های جهان بحث و بررسی شد و در پایان مقرر شد تیم متین ورامین بدون ملی‌پوشان اصلی به مسابقات باشگاه‌های جهان اعزام شود.

محمود افشاردوست دبیر فدراسیون والیبال در این باره گفت: با توجه به اینکه متین ورامین به عنوان نماینده والیبال ایران در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کند و تیم ملی هم در اردوی آمادگی برای شرکت در مسابقات لیگ جهانی، مسابقات قهرمانی جهان و بازیهای آسیایی به سر می‌برد و باتوجه به اینکه بازی‌های تدارکاتی این تیم نیز پیش بینی شده است و برنامه‌ریزی‌های آن انجام شده، دیگر نمی‌توانیم در آن تغییراتی به وجود آوریم. پس باید با درایت این موضوع و مشکلات را حل کنیم.

وی همچنین گفت: ما شرایط تیم متین را درک می‌کنیم و می‌خواهیم به این تیم کمک کنیم تا بتواند با شایستگی در مسابقات باشگاه‌های جهان حاضر شود ولی نمی‌توانیم منافع تیم ملی را به خطر بیاندازیم. در جلسه‌ای که امروز داشتیم به مسئولین متین گفتیم که متین ورامین بدون بازیکن اصلی تیم ملی در مسابقات باشگاه‌های جهان می‌تواند شرکت کند و ما هم لیستی از بازیکنانی که می‌توانیم به آنها بدهیم را در اختیار آنها قرار می‌دهیم تا کادرفنی متین با توجه به داشته‌های خود تعدادی از آنها را انتخاب کند.

در شرایطی که اردوهای تیم ملی والیبال و متین ورامین در حال برگزاری است همچنان تکلیف چند بازیکن شاخص و ملی پوش این تیم در هاله ای از ابهام است. مسئولان ورامین در صدد فشار به وزیر ورزش و فدراسیون والیبال هستند تا بازیکنان شاخص خود را در اردوی تیمشان حفظ کنند. از سوی دیگر فدراسیون والیبال هم خواستار پیوستن چند بازیکن مطرح متین به اردوی تیم ملی برای شرکت در لیگ جهانی است.

در این میان باید دید در نهایت تکلیف نماینده باشگاهی و ملی والیبال ایران چه می شود و اولویت والیبال ایران چیست؟ آیا ملی پوشان متین به اردوی تیم ملی ملحق می شوند و یا اینکه با رایزنی ها، تیم متین ورامین با ترکیب کامل خود به مسابقات باشگاه های جهان می رو
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج