۱۰۳۸۰۸
۱ نظر
۵۰۲۹
۱ نظر
۵۰۲۹
پ

هیجان در تانزانیا، بهشت آفریقا

از لحاظ گردشگری این کشور بسیار پر جاذبه است و از سافاری های هیجان انگیز گرفته تا جزایر بهشت گونه، تانزانیا تبدیل به یکی از مقاصد گردشگری اصلی آفریقا و دنیا شده است.

هیجان در تانزانیا، بهشت آفریقا

برترین ها: کشور تانزانیا کشوری در آفریقای شرقی در منطقه دریاچه های بزرگ آفریقایی است. از شمال با کنیا و اوگاندا همسایه است و از غرب با رواندا و بروندی و جمهوری دمکراتیک کنگو هم مرز است. زامبیا، مالاوی و موزامبیک نیز از جنوب با آن همسایه اند. مرز شرقی این کشور رو به اقیانوس هند است و بلندترین قله آفریقا یعنی کیلیمانجارو در شمال شرقی تانزانیا قرار دارد. پایتخت آن شهر دودوما و بزرگترین شهر آن دارالسلام است. از لحاظ گردشگری این کشور بسیار پر جاذبه است و از سافاری های هیجان انگیز گرفته تا جزایر بهشت گونه، تانزانیا تبدیل به یکی از مقاصد گردشگری اصلی آفریقا و دنیا شده است. در زیر به ده مورد از جاذبه های اصلی تانزانیا اشاره کرده ایم:

پارک ملی سرنگتی (Serengeti National Park)

پارک ملی معروف سرنگتی با زیبایی های شگفت انگیزش در کشور تانزانیا قرار دارد و قطعاً در لیست مقاصد گردشگران حرفه ای دنیا قرار دارد. در واقع این پارک قدیمی ترین پارک ملی این کشور است و میراث جهانی محسوب می شود و هفتمین مورد از عجایب دنیا است. این پارک بخاطر مهاجرت سالانه حیوانات وحشی از جمله صدها هزار گورخر و میلیون ها حیوان دیگر بسیار مشهور است. گزینه های زیادی برای گردشگران وجود دارد و گردش های سافاری لوکسی در اختیار آنها قرار داده می شود.

هیجان در تانزانیا، بهشت آفریقا

زنگبار (Zanzibar)

مجمع الجزایر نیمه خودمختاری در نزدیکی تانزانیا وجود دارد که شامل جزیره اصلی زنگبار و یک سری جزایر کوچکتر می شود. این مکان زیبا برای تماشای سواحل شنی سفید و پایتختی در فهرست میراث جهانی بسیار مناسب است. آبهای فیروزه ای اقیانوس هند این مجمع الجزایر را احاطه کرده اند و بخاطر تاریخ رنگارنگ و کاخ سلطان، مسجدها و معماری سنتی شهر اصلی و و سواحل زیبای آن باید حتماً سفری به این منطقه داشته باشید.

هیجان در تانزانیا، بهشت آفریقا

نونگوی (Nungwi)

این شهر در نزدیکی زنگبار است و باید اشاره خاصی به آن نمود. می توان گفت زیباتری ساحل تانزانیا در این دهکده کوچک و در نوک شمالی زنگبار قرار دارد. این دهکده قبلاً فقط یک دهکده ماهیگیری ساده بود که به یکباره تبدیل به مقصد گردشگری محبوبی شد و جدا از کلیشه های بهشت استوایی، درخت های نخل، سواحل شنی سفید و قایق هایی که در آبهای فیروزه ای زلال حرکت می کنند و غروب آفتاب شگفت انگیز نیز از جذابیت های دیگر این منطقه است.

هیجان در تانزانیا، بهشت آفریقا

کیلیمانجارو (Kilimanjaro)

تماشای بلندترین قله قاره آفریقا یعنی قله کیلیمانجارو از نزدیک تقریباً یک هفته زمان می برد. کیلیمانجارو در واقع آتشفشانی خاموش با سه مخروط آتشفشانی (کیبو، ماونزی و شیرا) است و ۱۹۳۳۶ فوت (۵۸۹۳ متر) ارتفاع دارد و بلندترین قله قابل فتح در دنیاست. همچنین با گذر از سطوح متنوعی از حیوانات و گیاهان می توانید به تماشای این مکان زیبا بروید. منتظر باشید که در مسیرتان از مزارع کشاوری در پای جنگل های بارانی، علفزارهای باطراوت، بیابان و برف رد شوید تا به قله برسید.

هیجان در تانزانیا، بهشت آفریقا

جزیره منمبا (Mnemba Island)

در این جزیره کوچک قلبی شکل همه چیز زیباتر و رمانتیک تر از جاهای دیگر است. جزیره بهشت گونه منمبا درست در ساحل شرقی زنگبار قرار دارد و برای زوج های رمانتیک مقصد خوبی است. این جزیره با آبهای زلال و فیروزه ای محاصره شده که غنی از حیات دریایی هستند و گردشگران حتماً چشمشان به لاکپشت ها، دلفین ها و ماهی های زیادی خواهد افتاد.

هیجان در تانزانیا، بهشت آفریقا

پارک ملی رواها (Ruaha National Park)

پارک ملی رواها در قالب تانزانیا بزرگترین پارک ملی کشور است. گردشگران کمتری به سمت این جاذبه تانزانیا جذب می شوند زیرا دسترسی پذیری به آن نسبت به پارک های دیگر کمتر است، هرچند که مناظر و حیات وحش آن ارزش سفر به این کشور را دارند. منتظر چشم اندازهای وحشی وسیع پر از سنگ ها و صخره های بزرگ و درختان بائوباب و حیوانات وحشی از جمله شیر، فیل، پلنگ، چیتا، زرافه، شغال، گورخر و گله های عظیمی از بوفالو باشید.

هیجان در تانزانیا، بهشت آفریقا

جزیره مافیا (Mafia Island)

این جزیره مکان محبوبی برای دوستداران تعطیلات است، ولی هنوز هم دست نخورده و بکر مانده است. این مکان قطعاً یکی از زیباترین مکان هایی است که می توانید در تانزانیا ببینید و بهترین سواحل شنی سفید و آبهای فیروزه ای زلال و شفاف را دارد. جزیره مافیا در مدار جنوبی محبوب تانزانیا و زنگبار و تالاب های جذاب، صخره های مرجانی و سواحل زیبا با حیات زیرآبی بکر قرار دارد.

هیجان در تانزانیا، بهشت آفریقا

دریاچه مانیارا (Lake Manyara)

این دریاچه در یک پارک ملی در منطقه آروشان و منطقه مانیارای تانزانیا واقع شده است که به عنوان مکانی عالی برای مشاهده حیات وحش منحصر بفرد منطقه به خصوص فلامینگوها معروف است. اگر در فصل بارانی به این منطقه بروید، بیش از ۳۰۰ گونه مختلف از پرندگان مهاجر را مشاهده می کنید، ولی در فصل خشک که آّب دریاچه تبدیل به زمین گل آلود قلیایی می شود، فقط می توانید فیل، اسب آبی و زرافه ببینید.

هیجان در تانزانیا، بهشت آفریقا

نگورونگورو کریتر (Ngorongoro Crater)

بزرگترین مخروط آتشفشانی دست نخورده در دنیا را می توانید در بهشت حیات وحش منطقه محافظت شده نگورونگورو مشاهده کنید. این مخروط آتشفشانی دو تا سه میلیون سال قبل وقتی که آتشفشان بزرگی فوران کرد و روی خودش متلاشی شد، بوجود آمد. در سال ۱۹۷۸ این منطقه میراث جهانی یونسکو نامیده شد.

هیجان در تانزانیا، بهشت آفریقا

کوه های ماهال (Mahale Mountains)

کوه های ماهال که در حاشیه دریاچه تانگانیکان (در غرب تانزانیا) قرار دارند، یکی از بهترین نقاط برای مشاهده شامپانزه ها از نزدیک هستند. همچنین مکان زیبایی برای گشت و گذار در کوه های جنگلی و در کنار دریاچه ای با آبهای زلال هستند. گذشته از جمعیت زیادی شامپانزه ها، این مکان زیستگاه حیوانات دیگری همچون بابون های زرد و کولوبوس های قرمز است.

هیجان در تانزانیا، بهشت آفریقا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خيلي زيباست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج