۱۰۳۹۲۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ناطق نوری: آمریکا برای مذاکره دنبال ما آمد

رئیس بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبري گفت: ما دنبال مذاكره نرفتيم بلكه اين آمريكايي‌ها بودند كه دنبال مذاكره آمدند.

خبرگزاری مهر: رئیس بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبري گفت: ما دنبال مذاكره نرفتيم بلكه اين آمريكايي‌ها بودند كه دنبال مذاكره آمدند.

حجت‌الاسلام والمسلمين علي اكبر ناطق نوري اين سخن را شامگاه يكشنبه در بخش پاياني سخنان خود در مراسم گراميداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و امام خميني(ره) كه از سوي نهادهاي مختلف استان قم در مركز فقهي ائمه اطهار(ع) برگزار شد در حضور جمع گسترده‌اي از روحانيون و مردم قم بيان كرد و استقامت ملت ايران را دليل آن دانست.

وي اظهار كرد: در مسئله مذاكرات هسته‌اي كه الان مطرح است تحليل من اين است كه ما دنبال مذاكره نرفتيم، بلكه اين آمريكايي‌ها بودند كه دنبال مذاكره آمدند. آمريكايي‌ها به اينجا رسيدند كه با وجود اينكه ۳۵ سال به ملت ما فشار آوردند ولي ملت و كشور ما سر جايشان هستند و بلكه آمريكايي‌ها هر جا وارد مي شوند جاي پاي جمهوري اسلامي را مي‌بينند.

حجت‌الاسلام ناطق نوری پيش از اين هم گفته بود وزارت خارجه سیر تا پیاز مذاکرات را با مقام معظم رهبری در جریان می‌گذارد، البته هشدارهایی هم ایشان می‌دهند که مراقب و مواظب و هوشیار باشند.

به گفته اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، آمريكايي‌ها فهميدند كه با يك ملتي كه چنين پتانسيل خوبي دارد نمي‌شود هر كاري كه دلشان مي‌خواهد بكنند.

وي با بيان اينكه تحريم‌ها مربوط به يك يا دو سال اخير نيست، اظهار كرد: غربي‌ها ۳۵ سال عليه ما كار كردند، ۸ سال جنگ طاقت فرساي همه دنيا عليه ما وجود داشت و بعد از آن جريان‌هاي مختلف منافقين، كموله، خلق عرب و... تلاش مي كردند مسير انقلاب اسلامي را منحرف كنند.

زخم زبان مشركان و منافقان به پيامبر

رئیس بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبري در بخش ديگري از سخنان خود با گراميداشت ميلاد فرخنده صديقه طاهره(س) به شان نزول سوره كوثر اشاره كرد و گفت: تقدير و مصلحت حق اين بود كه نبي گرامي اسلام فرزند ذكوري نداشته باشند. قاسم و ابراهيم از فرزندان ذكور ايشان بودند كه از دنيا رفتند و با اين حوادث، پيروان و دوستداران رسول خدا متاثر و نگران و مشركان به ويژه منافقان خوشحال شدند كه پيامبر اسلام دير يا زود از دنيا مي‌رود و بساط نبوت و مديريتش برچيده مي شود و او بلاعقبه و ابتر است.

به گفته حجت‌الاسلام ناطق نوري اين زخم زبان‌ها نوعي اضطراب و نگراني براي پيروان رسول خدا ايجاد كرد، بنابراين خداوند سوره كوثر را نازل فرمود.

وي به اين بيت حافظ «مكن حافظ از جور دوران شكايت / چه داني تو اي بنده كار خدايي» اشاره كرد و افزود: پيامبر اسلام فرزندان ذكورش را از دست مي دهد و مصلحت هم همين است اما چه داني تو اي بنده، كار خدايي به جاي فرزند ذكور، دختري به او مي دهد كه منبع خير كثير و سرچشمه اي است كه هر چه مي جوشد تمام نمي شود.

حجت الاسلام ناطق نوري ادامه داد: مفسران به خصوص امام فخز رازي مي گويد دو اعجاز و پيش بيني در اين سوره وجود دارد كه هر دو محقق شده است؛ يكي دادن كوثر است كه اين فيض كثير و چشمه جوشان به رسول خدا داده شد و دوم «إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الأبْتَرُ» است كه محقق شد و آنهايي كه زخم زبان و طعنه به رسول خدا و پيروانشان مي زدند اثري از آنها باقي نماند و بلاعقبه شدند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه مكتب رسول خدا را زهرا(س) و فرزندانش نشر داده‌اند اظهار كرد: دين پيامبر اسلام اگر باقي ماند همه از دامن فاطمه است.

وي افشاگري‌هاي حضرت زهرا(س) در خطبه فدكيه را مورد توجه قرار داد و افزود: خطبه حضرت فاطمه من البدو الي الختم، خطبه‌اي بسيار سنگين و پيچيده است و عبارات بلند در آن وجود دارد.

تحريف زندگي و شخصيت حضرت فاطمه(س) بزرگترين جفا

حجت‌الاسلام ناطق نوري با مذموم دانستن نگاه خرد به خطبه حضرت زهرا(س) اظهار كرد: حضرت حتي يك جاي خطبه فدكيه اظهار عجز يا ضعف از اينكه فدك را به او بدهند يا بچه هايشان نان و غذا ندارند نكرده است. بحث اين نيست كه فدك را گرفتند و زندگي مادي ايشان فلج شده است. آنها دنبال نان و خورشت نبودند.

وي با طرح اين سئوال كه آيا حضرت فاطمه در مسجد فرياد مي زند و مهاجرين و انصار را به كمك مي طلبد براي اينكه نان بچه هايش قطع شده؟ تصريح كرد: بزرگ‌ترين جفايي كه نسبت به اين خاندان مي كنيم اين است كه زندگي و شخصيت اينها را تحريف مي كنيم. براي اينكه عواطف مردم را تحريك كنيم و از آنها اشك بگيريم عظمت، شخصيت و نگاه فاطمه به فدك تحريف مي‌شود.

رئیس بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبري اضافه كرد: تمام فرياد حضرت فاطمه(س) اين بوده كه هنوز اين چشمه، جوشان است و نمي گذارد نام پيغمبر از بين برود و احكام خدا تعطيل شود. هنوز آب غسل رسول خدا خشك نشده كه بعضي‌ها مي‌خواستند احكام خدا را تعطيل كنند. حضرت اين نكته را بيان كردند كه شما چطور آيات ارث را در قرآن نمي بينيد و چطور حقي را از بين مي بريد. بحث، بحث حق است و لذا فاطمه(س) در بخشي از خطبه فدكيه، فلسفه احكام مي گويد.

حجت‌الاسلام ناطق نوري همچنين با طرح اين سئوال كه كسي كه براي گرفتن باغ پاي خطبه مي رود آيا بحث جهاد، نماز و روزه را مطرح مي‌كند؟ اظهار كرد: ايشان مي‌خواهد بگويد شما امروز قانون ارث را زير پا مي گذاريد و فردا بقيه احكام را زير پا خواهيد گذاشت و اگر بناست كسي در برابر تعطيلي احكام خدا بايستد حق با كيست. فاطمه است كه بايد از احكامي كه پدرش براي آنها خون دل خورده دفاع كند. بنابراين آن حضرت در خطبه فدكيه فرياد مي زند، افشاگري و اعلان مي كند كه شما حكم الله را تعطيل مي كنيد.

وي گفت: امام حسين(ع) با جهاد و خونش، امام مجتبي(ع) با سياست و درايت و كياستش، امام صادق، امام باقر و همه ائمه عليهم السلام به طريقي براي حفظ دين خدا تلاش كردند و اين همه حوزه‌هاي عليمه و مبلغان و تاريخ پرفراز و نشيب اسلام و شيعه از بركات اين كوثر است.

تقارن زيبا و آموزنده

وي با بيان اينكه اين كوثر همچنان جوشان بوده و بركاتش تا ظهور حضرت مهدي(عج) ادامه دارد، تقارن ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و امام خميني (ره) را زيبا، آموزنده و اتفاق جالبي در تاريخ توصيف كرد.

حجت‌الاسلام ناطق نوري گفت: اين همه اولاد فاطمه را كشتند و چقدر از آنها را شهيد كردند اما منسجم ترين نسلي كه باقي مانده نسل فاطمه است و از نظر كيفيت اگر تاريخ شيعه و روحانيت را نگاهي داشته باشيم نوع فقها و مراجع و محققان و مجاهدان بزرگ از اولاد فاطمه بودند.

وي تاكيد كرد: حضرت امام وقتي در مسجد اعظم صحبت مي كرد و زماني كه صحبتش اوج مي گيرد خطاب به علماي نجف، قم، مشهد و... فرياد مي زند اين الفاطميون.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد: در تاريخ معاصر هم انقلابي هاي بزرگي از نسل ايشان نقش آفريني كردند. حضرت امام به شهيد مدرس عشق مي ورزيد و با آيت‌الله كاشاني ارتباط تنگاتنگي داشت.

وي افزود: غير از اينكه حضرت امام جزو آن نسل كوثر و چشمه است، خود ايشان در كوثربودن خودش در تاريخ ما موضوعيت دارد و چشمه جوشاني است.

طنين صداي امام مرور مي‌شود

حجت‌الاسلام ناطق نوري از حضرت امام به عنوان انساني هوشمند و شجاع ياد كرد و گفت: هر بار كه به قم مي‌آيم و از مسجد اعظم يا كوچه يخچال قاضي عبور مي كنم طنين صداي امام براي من مرور مي شود.

وي با بيان اينكه روحيه ظلم ستيزي در امام از همان اول وجود داشت تصريح كرد: پدر بزرگوارش در منطقه خودشان در مقابل ستمگران و خان‌ها ايستاد و مبارزه كرد و به شهادت رسيد. اين بيت اهل مبارزه است. به خصوص اگر اين شجاعت توام با هوشمندي و آگاهي بسيار بالا و تدبير باشد.

حجت‌الاسلام ناطق نوري با ذكر خاطراتي از دوران مبارزات حضرت امام اظهار كرد: وقتي دوران رضاخان، با روحانيت برخورد و خلع لباس مي‌شدند شرايطي مهيا نبود كه امام دست به حركتي بزند. در آن ايام مرحوم آيت‌الله العظمي حائري و بعد از ايشان آيت‌الله العظمي بروجردي مرجعيت عامه را برعهده داشت. رژيم شاه هم از آن مرجعيت عامه و اقتدارشان مي ترسيد ولي امام آرام نمي نشست و بعد از پاشيدگي روحانيت با توطئه رضاخان، عقيده داشت كه بايد اول مسئله روحانيت بازيابي شود. بنابراين به فكر انسجام در حوزه‌ها و شناسايي و متمركز كردن نيروها بودند.

رئیس بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبري تربيت شاگردان متعدد از طريق برگزاري درس‌هاي حوزوي را يكي ديگر از فعاليت‌هاي حضرت امام در آن زمان عنوان كرد و گفت: بي‌جهت نيست كه در روز تولد آن كوثر، اين كوثر به دنيا بيايد كه چشمه جديدي باز شود.

وي گفت: وقتي آيت‌الله العظمي بروجردي از دنيا رفت تحليل غلطي به رژيم شاه دادند كه پس از فوت آيت‌الله العظمي بروجردي مرجعيت عامه تكه تكه شده و اقتدار ندارد و فرصتي براي ضربه زدن به روحانيت و دين فراهم مي‌شود. اول فروردين ۴۰ مرحوم آيت‌الله بروجردي از دنيا مي‌رود و بعد طولي نمي‌كشد در مهر ۴۱ لايحه انجمن‌هاي ايالتي و ولايتي به مجلس داده مي شود و به تصويت مي رسد. امام از همين جا مبارزاتش را با شيب عقلاني و ملايم شروع مي كند.

ناطق نوري ادامه داد: حضرت امام به نخست وزير تلگراف مي زند و ماجرا را هشدار مي دهد و از سوي ديگر به علما آگاهي مي دهد و با مدرسان ارتباط برقرار مي كند و هدف از اين لايحه را تشريح مي‌كند. در اين لايحه شرط اسلام را از راي دهندگان و انتخاب شوندگان برداشتند، و دوم اينكه كه اگر كسي انتخاب مي‌شد به كتاب آسماني سوگند ياد كند نه به قرآن. امام با تيزبيني و نگاه الهي، روشنگري را شروع كرد و اول اسفند ۴۱ سخنراني كرد و اين جمله را بكار برد كه «از اين سرنيزه هاي زنگ زده و پوسيده نترسيد، اينها به زودي خواهد شكست.»

زخم زبان برخي آخوندهاي ضدانقلاب

وي گفت: من وقتي اين جمله را مي خواندم ياد ۱۵ خرداد در قم افتادم. ايشان در سخنراني معروف خود در فيضيه يك دفعه در يك جا خطاب به شاه مي گويد: «كاري نكن كه بدهم ملت از مملكت بيرونت كند.» دو شب بعد امام را دستگير كردند و عده‌اي از آخوندهاي ضدانقلاب كه مخالف امام بودند به ما كه مي‌رسيدند زخم زبان مي‌زدند و مي گفتند "آقای شما قرار بود شاه را بيرون كند چطور خودشان را بردند". ما از اين زخم زبان ها عصباني مي شديم ولي امام آن روز فرمود اينها به زودي خواهد شكست.

به گفته عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، حضرت امام در تبديل كردن تهديدها به فرصت‌ها و فرصت‌شناسي بي نظير بودند.

وي افزود: ماجراي فيضيه كه رخ داد و ايشان پيامي دادند و فرمودند: «من اكنون قلب خود را براي سرنيزه هاي مامورين شما حاضر كردم. ولي براي زورگويي ها و خضوع در مقابل جسارت هاي شما حاضر نخواهم بود.» اين حرف يك ملت را راه مي اندازد.

رمز موفقيت حضرت امام

به اعتقاد حجت‌‌الاسلام ناطق نوري، رمز موفقيت حضرت امام در همه مراحل غير از شجاعت و بينش و درك والا و استعداد فوق العاده كه بي نظير بود، اين بود كه فقط به خدا فكر مي كرد و براي خدا فرياد مي زد.

وي اضافه كرد: يكي از محققان خارجي، حرف‌هاي شخصيت‌هاي بزرگ دنيا را از نگاه جامعه شناسي و روانشناسي بررسي مي‌كرد. وقتي به حضرت امام رسيد متوجه شد واژه اي كه امام در طول تاريخ بيشتر از همه در صحبت ها و بحث ها به كار برده كلمه خدا بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج