جاباما
۱۰۳۹۷۱
۷ نظر
۵۰۰۰
۷ نظر
۵۰۰۰
پ

آغاز ورود مستقیم به حساب بانکی افراد

وزارت اقتصاد و سازمان بازرسی کل کشور ورود مستقیم به حساب‌های بانکی افراد را آغاز کرده‌اند، این در حالی است که ورود به حساب‌های بانکی فقط در شرایط مشکوک به پولشویی مجاز است.

خبرگزاری مهر: وزارت اقتصاد و سازمان بازرسی کل کشور ورود مستقیم به حساب‌های بانکی افراد را آغاز کرده‌اند، این در حالی است که ورود به حساب‌های بانکی فقط در شرایط مشکوک به پولشویی مجاز است.

وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان بازرسی کل کشور هر کدام به صورت جداگانه ورود رسمی به حساب‌های بانکی افراد را به صورت مستقیم آغاز کرده اند.

این دو دستگاه با ارسال نامه‌هایی به بانک‌های کشور، وضعیت هرگونه حساب‌های افراد مختلف ( فعال و غیرفعال) را خواستار شده‌اند. البته باید توجه داشت سازمان بازرسی به صورت موردی ولی در موارد متعدد این کار را کرده است.

اینکه آیا بانک‌ها به خصوص بانک‌های خصوصی در این باره با وزارت اقتصاد و به خصوص سازمان بازرسی کل کشور که وظیفه نظارت بر دستگاه‌های دولتی را برعهده دارند، تاکنون همکاری کرده‌اند یا نه، خبری در دست نیست.

براساس قوانین، بانک‌ها جز در موارد مشکوک ( مرتبط با پولشویی)، حق نقض تعهد رازداری مشتریان خود و افشای اسرار و اطلاعات بانکی نزد اشخاص ثالث قانونی را ندارند.

براساس قانون، هیچ دستگاهی اجازه سرکشی و تجسس در حساب‌های بانکی مردم را ندارد و این امر تنها با اجازه قوه قضائیه امکان پذیر است و این موضوع را غلامحسین محسنی اژه ای در زمستان سال گذشته در نشستی خبری به صراحت اعلام کرد و در پاسخ به سئوال خبرنگار ما در مورد حریم خصوصی بودن حساب های بانکی گفت: در بحث حریم شخصی در حساب‌های بانکی ما قانون پولشویی را داریم که مشخص کرده چه مقاماتی و چه کسانی می‌توانند نسبت به بررسی حساب افراد اقدام کنند.

وی افزود: بر اساس قانون پولشویی، هرگاه کسی احساس کند که پولی به صورت غیرقانونی به حسابی وارد شده، می‌تواند موضوع را به دستگاه مسئول اعلام کند و دستگاه ذی‌ربط طبق قانون بررسی خود را آغاز می‌کنند، بنابراین اینگونه نیست که هر کس که بخواهد به حساب بانکی افراد ورود پیدا کند. ورود هر کس به حساب بانکی دیگری بدون مجوز قانون امکان‌پذیر نیست.

در همین حال، نظرات کمیسیون حقوقی قوه قضائیه نیز در پاسخ به این پرسش که بانكها از ارائه اطلاعات مربوط به حساب اشخاص در حين بازرسي استنکاف می‌کنند؟ نشان می‌دهد: بازرس مكلف است مطابق مقررات عمليات بانكي، گردش امور اداري و مالي بانكها را مورد بازرسي قرار داده و اگر نياز به ملاحظه حساب خاصي كه مربوط به فرد خاصي داشت، مي­ تواند با استيذان رياست قوه قضاييه نسبت به اين امر اقدام نمايد. نظر اقليت: استيذان مقام صالحه قضايي را كافي مي­‌داند.

از سوی ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی درباره اطلاعات بانکی افراد و سپرده گذاران نظام بانکی گفته است: اطلاعات بانکی سپرده گذاران نظام بانکی کشور جز اطلاعات محرمانه آنها است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرشته

      لطفا به گردش حساب افرادیکه طلا و دلار بصورت عمده خرید فروش کرده و مالیاتی هم پرداخت نمی کنند بازرسی فرمائید .از هر چیز ی که منافعشان ایجاب میکند کوتاهی نمی کنند زمین را تبدیل به برج کرده بعدا با فروش و منافع ان طالا ی دست دوم می خرند و شروع به ذخیره سازی طلا و دلار و کنترل نبض بازار و مملکت می کنند برسید .از پول نا چیز یاراته هم چشم پوشی نمی کنند

    • شیرفرهاد

      ها وگویم اگر منظورتان دیدن تبلیغات بغل سایتتان است دیدیم خوب بید - ها اوهه

    • محمد

      مگه حساب بانکی فقط مشخص میکنه دارایی افرادو ؟

    • اشرف محمدی

      سپاس از زحمات شما

    • reza

      سلام اعضای خانوار خیلیا جا مونده باید چیکار کنن؟

    • بدون نام

      اینهم حرف و عمل رئیس جمهور می گوید به اطلاعات خصوصی مردم وارد نمی شویم ولی وزیرش می گوید ورود شروع شد معنای راستگوئی دولت .... را دیدیم

      پاسخ ها

      • کاربر

        دولت منتخب ملته،وقتی من و شمای نوعی درامدمون خوبه ولی توی فرم ها دروغ میگیم و درخواست یارانه داریم سزاوار همچین رفتاری هستیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج