۱۰۳۹۷۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

معاون روحانی: اطلاعات خانوارها خوشایند نبود

معاون اجرایی رییس جمهوری گفت: اطلاعات خانوارهای ثبت نام کننده برای دریافت یارانه خوشایند نبود و میزان درآمد بخش قابل توجهی به حداقل دستمزد می رسد و این موضوع واقعی یا غیر واقعی باشد، نامطلوب است.

خبرگزاری مهر: معاون اجرایی رییس جمهوری گفت: اطلاعات خانوارهای ثبت نام کننده برای دریافت یارانه خوشایند نبود و میزان درآمد بخش قابل توجهی به حداقل دستمزد می رسد و این موضوع واقعی یا غیر واقعی باشد، نامطلوب است.

«محمد شریعتمداری» روز دوشنبه در نخستین گردهمایی معاونین برنامه ریزی و اشتغال و مدیران کل دفاتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری های سراسر کشور به تشریح چگونگی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در کشور و همچنین تبیین برخی آسیب شناسی های ناشی از اجرای مرحله اول این قانون پرداخت.

وی با بیان این که دولت تلاش دارد در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها به تکلیف قانونی خود عمل کند، اظهارداشت: پس از ثبت نام مردم برای دریافت یا انصراف از یارانه در حال پردازش داده های خوداظهاری هستیم.

وی افزود: در یک فرصت ۱۰ روزه ثبت نام از مردم برای دریافت یارانه انجام شد و حتی درباره این فرم های خود احضاری برنامه ریزی های مناسبی از سوی دولت انجام شد.

معاون اجرایی رییس جمهوری خاطرنشان کرد: درباره فرم های توزیعی بین مردم نسبت به حقوق در نظر گرفته شده ثبت نام شدگان نیز برخی صحبت ها و نظرات پیش آمد چرا که درباره عدد مشخصی توافق نشد.

شریعتمداری یادآور شد: پیش از ثبت نام رقم حقوق سه میلیون و دو میلیون تومان مطرح شد اما این با شرایط جغرافیایی سکونت افراد متقاضی دریافت یارانه تطبیق نداشت؛ مثلا میزان درآمد فردی که در تهران و با داشتن فرزند دانشجو یا پرداخت اقساط زندگی می کند با شخص که در محدوده جغرافیایی دیگری ساکن است، متفاوت است چراکه شرایط این دو با هم یکی نیست.

وی ادامه داد: دولت فرم های خود احضاری را بنا نهاد تا افراد ثبت نام کننده در پنج گروه درآمدی اظهارات خود را اعلام کنند.

معاون اجرایی رییس جمهوری با بیان این که دفتر ثبت نام از متقاضیان یارانه بسته شده است، گفت: آمارها هنوز خام است و باید پردازش شود؛ اطلاعات دقیقی از افراد انصراف دهنده یا ثبت نام کننده هنوز وجود ندارد چرا که بانک های اطلاعاتی باید پردازش شوند.

شریعتمداری با انتقاد از برخی تبلیغات درباره انصراف از یارانه ها اظهارداشت: متأسفانه شاهد بودیم در برخی جهات حتی کارهای تبلیغی به تشویق افراد روی آورده بود و این تبلیغات گاهی صحیح نبود.

وی تصریح کرد: ما باید تبلیغات صحیح را بیشتر روی دهک های نهم و دهم انجام می دادیم و البته نیز به لحاظ تبلیغی همه مردم مخاطب ما نبودند.

معاون اجرایی رییس جمهوری یادآور شد: در تبلیغاتی که متاسفانه به صورت عمومی انجام شد، زبان صحبت با دهک های ۹ و ۱۰ گم شده بود و حتی گاه مردم تشویق به ثبت نام برای دریافت یارانه می شدند.

نخستین گردهمایی معاونین برنامه ریزی استانداری های سراسر کشور امروز با حضور شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهوری، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و محمد حسین فروزان مهر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای این وزارتخانه برگزار شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج