۱۰۴۰۰۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

رکورد‌های جالب توجه مویس در منچستر

جانشین سرالکس فرگوسن شاید در تکرار افتخارات اسطوره اسکاتلندی شیاطین سرخ موفق نبوده است اما رکوردهایی بر جای گذاشته است که کمتر مربی می‌تواند همه آنها را در تیمی مثل من‌یونایتد ثبت کند.

خبرگزاری تسنیم: جانشین سرالکس فرگوسن شاید در تکرار افتخارات اسطوره اسکاتلندی شیاطین سرخ موفق نبوده است اما رکوردهایی بر جای گذاشته است که کمتر مربی می‌تواند همه آنها را در تیمی مثل من‌یونایتد ثبت کند.

تیم فوتبال منچستریونایتد در این فصل ناکامی‌های فراوانی را تجربه کرده است و دیوید مویس، سرمربی اسکاتلندی‌اش هم در داستان تلخ‌ترین فصل شیاطین سرخ در یک دهه گذشته نقش اصلی را ایفا کرده است.

در سراشیبی افول قهرمان فصل گذشته لیگ برتر انگلیس، مویس یکی پس از دیگری رکورد‌های مفتضحانه‌ای را برجای گذاشته است که احتمالاً تا مدت‌ها از یاد هواداران من‌یونایتد نخواهد رفت.

شکست یکشنبه شب منچستریونایتد در خانه اورتون بدان معناست که مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس نمی‌تواند این فصل را در جمع ۴ تیم برتر مسابقات به پایان برساند. این اولین بار از سال ۱۹۹۵ است که شیاطین سرخ نمی‌توانند سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کنند.

این شکست همچنین سبب شد برای اولین بار از فصل ۱۰۷۰-۱۰۶۸ منچستر یونایتد در هر ۲ بازی نیم فصل اول و دوم لیگ برتراز گودیسون پارک دست خالی برگردد. اینها اما تنها گوشه‌ای از رکوردهای مأیوس‌کننده مویس در منچستریونایتد است. در زیر سایر ناکامی‌های سرالکس فرگوسن را در اولین فصل مربیگری‌اش در اولدترافورد مشاهده می‌کنید:

۱- من یونایتد حتی اگر چهار بازی باقیمانده‌اش در این فصل را ببرد باز هم با کمترین امتیاز تاریخ خود در رقابت‌های لیگ برتر به کارش در لیگ پایان می‌دهد.

۲- منچستر یونایتد برای اولین بار از سال ۱۹۹۵ نتوانست سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند.

۳- شیاطین سرخ این فصل بدترین آمار را در بازی‌های خانگی خود در لیگ برتر از یک دهه پیش تا کنون داشته‌اند. (هفت پیروزی، سه تساوی و شش شکست)

۴- منچستریونایتد در این فصل برای اولین بار از سال ۲۰۰۱ در سه بازی متوالی شکست خورد.

۵- منچستریونایتد امسال در دور سوم جام حذفی انگلیس حذف شد اتفاقی که در ۲۶ سال دوران مربیگری سرالکس فرگوسن تنها یک بار رخ داد.

۶- این فصل اولین شکست خانگی شیاطین سرخ برابر سوانزی ولز رقم خورد. این اتفاق در مورد نیوکاسل هم رخ داد و منچستری‌ها برای اولین بار از سال ۱۹۷۲ در اولدترافورد به نیوکاسل باختند. همچنین امسال من‌یونایتد برای اولین بار از سال ۱۹۷۸ در خانه به وست‌برومویچ و برای اولین بار از سال ۱۹۸۴ در اولدترافورد به استوک‌سیتی باختند.

۷- این فصل منچستریونایتد برای اولین بار در تاریخ خود، در اولین دقیقه بازی گل خورد. این گل را ادین ژکو،‌ مهاجم بوسنایی منچسترسیتی به ثمر رساند.

۸- از بدو شکل‌گیری لیگ برتر، امسال برای اولین بار منچستریونایتد در هر ۲ بازی رفت و برگشت به رقیب دیرینه‌اش یعنی لیورپول باخت.

۹- امسال همچنین منچستریونایتد برای اولین بار از آغاز لیگ برتر، در خانه و خارج از خانه به تیم‌های اورتون، منچسترسیتی، لیورپول باخت.

۱۰- این اولین فصلی است که هر ۲ تیم منطقه مرسی‌ساید (لیورپول و اورتون) در یک فصل منچستریونایتد را در اولدترافورد و در خانه‌های خود شکست می‌دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج