۱۰۴۰۲۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

کارشناسان، مربیان و مدیران، رتبه ایران در جام جهانی را پیش بینی می کنند

خارجی‌ها: ایران صعود می‌کند!

كمتر از دو ماه تا آغاز بزرگترین رویداد فوتبالی جهان باقی مانده و طرفداران فوتبال امیدوارانه به صعود تاریخی تیم ملی از مرحله گروهی فکر می کنند.

فرارو: كمتر از دو ماه تا آغاز بزرگترین رویداد فوتبالی جهان باقی مانده و طرفداران فوتبال امیدوارانه به صعود تاریخی تیم ملی از مرحله گروهی فکر می کنند.

تیم ملی بعد از پیروزی مقابل کره جنوبی و صعود به جام جهانی تا ۱۰ ماه نه رنگ اردو را به خود دید و نه رنگ بازی تدارکاتی مقابل تیمی درجه یک. تنها اتفاقی که توانست ملی پوشان مورد نظر کارلوس کی روش را دور هم جمع کند ۴ بازی آسان با تیم های درجه دوم آسیا آن هم در چارچوب مسابقات مقدماتی جام ملت های آسیا و یک دیدار تدارکاتی مقابل تیم آفریقایی نه چندان مطرح گینه بوده است.

کارشناسان و اهالی فوتبال اعتقاد دارند باید واقع بینانه به شرایط نگاه کرد و با این وضعیت انتظار واهی از تیم ملی نداشت و بیهوده مردم را امیدوار نکرد اما کسانی هم هستند که معتقدند نیجریه دیگر آن تیم قدرتمند گذشته نیست، بوسنی هم به دلیل اولین حضور خود در جام جهانی نمی تواند حریفی سرسخت برای تیم ملی تلقی شود و ایران می تواند بالاتر از این دو تیم و پشت سر آرژانتین، خودش را به جمع ۱۶ تیم برتر دنیا برساند.

تعدادی از کارشناسان، مربیان و مدیران حاضر در فوتبال در این باره پیش بینی خود را از وضعیت احتمالی ایران در گروه خود ارائه کرده اند.

آنها پیش بینی خود را به این ترتیب با خبرنگار فرارو در میان گذاشتند:

محمدحسن انصاری فرد: دوم

مرتضی محصص: دوم

منصور ابراهیم زاده: دوم

زلاتکو کرانچار: دوم

انگین فیرات: دوم

دراگان اسکوچیچ: دوم

حمیدرضا صدر: سوم

امیر عابدینی: سوم

مجید جلالی: سوم

محمد ترابیان: سوم

صادق درودگر: سوم

علی دایی: چهارم

داریوش مصطفوی: چهارم

عزیزالله محمدی: چهارم

سعید آذری: چهارم

حمید زینی زاده: چهارم

محمود یاوری: چهارم

حسین فرکی: چهارم

خداداد عزیزی: چهارم

جواد زرینچه: چهارم

بیشتر اهالی فوتبال و کسانی مانند دایی، عزیزی، زرینچه و فرکی که تجربه حضور در جام جهانی را دارند شانسی برای ایران قائل نیستند. هر چند مربیانی مانند فیرات، کرانچار و اسکوچیچ به صعود ایران خوشبین هستند که می توان آن را به حساب حضورشان در ایران و کسب درآمد از این کشور دانست! افراد دیگری هم که به سومی رأی دادند کسانی بودند که شانسی برای صعود ایران از گروه نمی دیدند اما ظاهرا نمی خواستند با اعلام نظرشان که ایران در گروه خود چهارم می شود رویاهای مردم را نقش برآب و آنها را ناامید کنند.

همان طور که مشخص است کارشناسان و صاحب نظران فوتبال ایران معتقدند با وضعیت فعلی، تیم ملی در جام جهانی زنگ تفریح خواهد شد. هر چند تمام افراد حاضر در فهرست، برگزاری بازی های تدارکاتی با تیم های بزرگ را روزنه امیدی برای صعود به جام جهانی می دانستند اما شرایط موجود و عدم برگزاری حتی یک اردوی داخلی و اردویی نصفه و نیمه در آفریقای جنوبی که با حرف و حدیث های زیادی همراه است، عملا طرفداران فوتبال را به این نتیجه رسانده که ایران شانسی برای تحقق بخشیدن به رویای حضور در دور حذفی بزرگترین تورنمنت فوتبالی جهان ندارد.

نیجریه که قهرمانی قاره آفریقا در سال ۲۰۱۳ را یدک می کشد در تیم هایی چون چلسی، لیورپول، نیوکاسل، لاتزیو و سلتیک، لژیونر دارد و مقابل تیم هایی چون ایتالیا و مکزیک، خود را محک زده است.

بوسنی و هرزگوین هر چند برای اولین بار به جام جهانی راه یافته اما بازیکنانی در معتبرترین لیگ های اروپا دارد و با قرار گرفتن مقابل آرژانتین و ساحل عاج خود را برای جام جهانی آماده کرده است.

وعده و وعیدهای مسئولان فدراسیون و در رأس آنها علی کفاشیان مبنی بر انجام بازی های تدارکاتی مناسب، صعود را به رویا تبدیل کرده و شاید حتی کسب یک امتیاز، اتفاق بزرگی برای فوتبال ایران باشد.

حتی در صورت انجام بازی دوستانه، زمان مانده تا جام جهانی بسیار کم است و باز هم انتظار نتیجه گرفتن در این مسابقات همانند قبولی یک فرد در کنکور با درس خواندن در شب امتحان است.

پس بهتر است مسئولان پر طرفدارترین ورزش کشور به جای رویاپردازی و دادن امید واهی به مردم و دوستداران فوتبال از هم اکنون به فکر برنامه ریزی و حضور پرقدرت در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باشند تا بعد از کره جنوبی و ژاپن که برای قهرمانی در این مسابقات برنامه دارند، ایران هم بتواند فکرهای بزرگتری در سر بپروراند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج