۱۰۴۰۳۵
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

کفاشیان: پزشکان ۲۰ برابر ما درآمد دارند!

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: بسیاری از قشرها هستند که ۱۰ تا ۲۰ برابر فوتبالیست‌ها درآمد دارند اما قرارداد آنها فاش نمی‌شود.

خبرگزاری تسنیم: رئیس فدراسیون فوتبال گفت: بسیاری از قشرها هستند که ۱۰ تا ۲۰ برابر فوتبالیست‌ها درآمد دارند اما قرارداد آنها فاش نمی‌شود.

نشست خبری حامی تبلیغات محیطی لیگ فوتبال ایران از ساعت ۱۱:۳۰ امروز در محل شرکت ایران‌نوین آغاز شد که در این نشست علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال، مهدی تاج رئیس سازمان لیگ، غلامرضا بهروان، محمدرضا ساکت و امیر عابدینی حضور دارند.

در ابتدای این نشست مهدی تاج گفت: ابتدای یک مزایده عمومی برگزار کردیم که حضور در این مزایده نامحدود بود و ۲ ماه پیش از لیگ سیزدهم در روزنامه‌های کثیرالانتشار اطلاعیه دادیم. در این اطلاعیه خواسته بودیم تمام شرکت‌ها و مؤسساتی که می‌توانند تبلیغات فوتبال را به عهده بگیرند در مزایده حضور داشته باشند و پیشنهاد خود را به ما ارائه کنند.

وی افزود: ۳ پاکت به شرکت‌هایی که در مزایده حضور پیدا کردند دادیم و کف قیمت پیشنهادی‌مان نیز ۳۰ میلیارد بود و هر شرکتی که می‌خواست به این مزایده ورود کند باید ۳۰۰ میلیون به حساب سازمان لیگ واریز می‌کرد. وقتی هم پیشنهادها داده می‌شد کسی هم از قیمت‌ها خبر نداشت چون پاکت‌ها پلمپ می‌شد.

رئیس سازمان لیگ فوتبال تأکید کرد: هیئت‌رئیسه سازمان لیگ، ریاست فدراسیون، سازمان‌ها و نهادهایی مانند بازرسی و حراست و عوامل دیگری این مزایده را بررسی کردند و نقش مهمی داشتند. باید از تمام کسانی که در این زمینه کار کردند و همت به خرج دادند تشکر کنم.

تاج با بیان اینکه این مزایده یکی از بهترین مزایده‌های تبلیغاتی بود، گفت: بعد از باز کردن پاکت‌ها به زعم بنده که سال‌ها در این زمینه کار کرده‌ام و مهندس امیر عابدینی که تجربه بالایی دارد اعلام کردیم که این مزایده یکی از شفاف‌ترین مزایده‌ها بوده است. پاکت نمونه اول مشخص شدن اهلیت شرکت‌ها بود و ابتدا می‌خواستیم ببینیم کسانی که در این مزایده شرکت کرده‌اند آیا می‌توانند از عهده کار برآیند یا خیر؟ برنده این مزایده از صداوسیما و شهرداری تهران نامه آورده بود که بسیاری از تبلیغات این ۲ ارگان را انجام می‌دهد. دوستان هم وقتی این نامه‌ها را دیدند نظر دادند که شرکت کانون ایران نوین بهتر از بقیه شرکت‌ها است.

وی ادامه داد: بعد از مشخص شدن اهلیت نوبت به باز کردن پاکت دوم و کشف قیمت بود که شرکت برنده ۱۶۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پیشنهاد داده بود و شرکتی که در رده دوم قرار داشت پیشنهادش ۱۶۰ میلیارد و یک مقدار کمتر از برنده مزایده بود.

تاج گفت: مشخصا در مزایده شرکتی که بیشتر از همه پیشنهاد داده، برنده می‌شود و به همین دلیل این شرکت با پیشنهاد ۱۶۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیونی برنده مزایده شد.

«اکنون فرصتی بوجود آمده تا برندها و شرکت‌های خوبی را به فوتبال بیاوریم تا بتوانیم رشد کنیم». تاج با بیان این جمله خاطرنشان کرد: با گذاشتن مزایده کار درستی انجام دادیم و به نظر بنده بهترین روند برای کشف قیمت برگزاری مزایده است که جای هیچ مذاکره، نشست و چیز دیگری نمی‌گذارد و همه چیز به طور کامل از بین می‌رود تا به بهترین روش قیمت پیشنهادی را کشف کنیم.

وی مدت زمان قرارداد سازمان لیگ و شرکت کانون ایران‌نوین اشاره کرد و گفت: قرارداد ما ۲ ساله است اما قرارداد قبلی ما با شرکت پیشین ۳ ساله بود. اکنون قرارداد ۱۶۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیونی بسته‌ایم و برنامه‌ریزی منظم خواهیم داشت که به امید خدا بعد از پایان این قرارداد و در ۲ سال آینده این مبلغ را افزایش دهیم.

رئیس سازمان لیگ یادآور شد: باید این روند خوب در فوتبال ادامه داشته باشد و ما باید به دنبال عواید فوتبال باشیم. این مسئله دستور آقای کفاشیان است و ایشان پیش از این به ما نامه زده بود که به فکر کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها باشیم.

تاج افزود: شاید اکنون عده‌ای از این رقم ۱۶۰ میلیارد تعجب کنند اما من می‌گویم اگر ۲ سال دیگر این قرارداد ۴۰۰ میلیارد شد آن زمان هم تعجب نکنید. روند خوبی در فوتبال کشور ما شکل گرفته و ادامه این فرآیند حرفه‌ای نیاز به سرمایه‌گذاری دارد. معتقدم فوتبال ما می‌تواند از پول دولت بی‌نیاز شود و با درآمدی که خودش کسب می‌تواند بتواند با استقلال مالی اداره شود.

* عابدینی: این قرارداد به سود فوتبال است

امیر عابدینی دیگر سخنران این نشست بود که اظهار داشت: باید در زیرِ سقفِ کوتاه کارهای بزرگ انجام داد. من از کفاشیان تشکر می‌کنم که یک حرکت بزرگ را انجام داده است.

وی افزود: عده‌ای سعی می‌کنند چوب لای چرخ فوتبال بگذارند اما وقتی فوتبال در جام‌جهانی ۵ برابر جمعیت کره‌ زمین بیننده تلویزیونی دارد دیگر کسی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد و سرنگونش کند.

عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ یادآور شد: با تهمت زدن نمی‌توان به فوتبال لطمه زد اما نظارت و بازرسی می‌تواند به شفافیت فوتبال کمک کند. نباید با یک مشکل همه چیز را خدشه‌دار کرده و زیر سؤال ببریم. اگر در آموزش و پرورش، جایی اتفاقی رخ دهد کل ساختار آموزش و پرورش را که زیر سؤال نمی‌برند.

عابدینی ادامه داد: فوتبال گستردگی بزرگی دارد؛ با این حال نمی‌گویم نباید کوچکترین لکه‌های آن را هم نبینیم. هر جا چنین باشد فریاد می‌زنیم اما نباید به خاطر کمترین نارسایی‌ها فوتبال به این زیبایی را زیر سؤال ببریم.

وی یادآور شد: من این قرارداد را موشکافانه بررسی کردم تا هیچ کجا صدایی در نیاید و نخواهد زیر سوال برود. شرکت طرف قرارداد ما دارای نشان افتخار است و این قرارداد در آینده رشد خوبی خواهد داشت که می‌تواند زمینه‌ساز همکاری بزرگی برای فوتبال ما و آینده فوتبال ما باشد و در نهایت هم به سود فوتبال خواهد بود.

* شفیعی: بهترین ظرفیت‌های تبلیغی را فعال می‌کنیم

مریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران‌نوین هم در مورد این قرارداد توضیح داد: معتقدیم فوتبال برای رسانه ظرفیت و جایگاه ویژه‌ای دارد که تاکنون از بسیاری از آنها استفاده نشده و ما تلاش می‌کنیم هرچه بیشتر از این ظرفیت‌ها به سود مشتریانمان استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم بهترین امکانات را در این عرصه فعال کنیم و از تکنولوژی‌های پیشرفته در جریان تبلیغات فوتبال استفاده خواهیم کرد و در تمام ۹۰ دقیقه بازی فوتبال این ظرفیت‌ها را فعال می‌کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که این قرارداد سرآغاز همکاری‌های بیشتری بین این شرکت و فوتبال ایران باشد.

* کفاشیان: پزشکان ۱۰ تا ۲۰ برابر فوتبالیست‌ها درآمد دارند

علی کفاشیان در نشست خبری انعقاد قرارداد واگذاری انحصاری تبلیغات محیطی فوتبال کشور عنوان کرد: قدمی که اکنون برداشته شده فقط متعلق به شرکت ایران‌نوین نیست و ما هم مقابل آنها نیستیم. باید همه با هم باشیم و در کنار هم قدمی برداشته شود که از فوتبال لذت ببریم و فوتبال را همان چیزی کنیم که مردم می‌خواهند. قراردادی که امروز امضا شد یک قدم مهم در این زمینه است.

وی افزود: باشگاه‌ها، فدراسیون، سازمان لیگ، مردم و همه باید کمک کنیم که شرکت کانون ایران‌نوین کار خود را به خوبی پیش ببرد و سود بیشتری کسب کند چرا که این سود به فوتبال باز می‌گردد.

کفاشیان با بیان اینکه در این چند وقت شاهد مسائل زیادی در فوتبال بوده است گفت: برخی خواستار این هستند که قراردادهای فوتبال شفاف‌سازی شود . ما از سال گذشته این شفاف‌سازی را آغاز کردیم و اکنون نیز این اتفاق افتاده و آقای تاج به خوبی در خصوص مبالغ مزایده‌ها صحبت کردند. همچنین قرارداد بازیکنان و مربیان نیز شفاف‌سازی خواهد شد.

کفاشیان با اشاره به انتقاداتی که به میزان قرارداد بازیکنان و مربیان می‌شود، خاطرنشان کرد: اکنون بسیاری از قشرها هستند که ۱۰ تا ۲۰ برابر فوتبالیست‌ها درآمد دارند اما قرارداد آنها فاش نمی‌شود؛ ما می‌خواهیم اگر قرار است شفاف‌سازی صورت گیرد این شفاف‌سازی در همه جا باشد. مثلا در جامعه پزشکان برخی‌ها درآمد روزمره دارند اما برخی از این عزیزان در سال ۲۰ تا ۳۰ میلیارد درآمد دارند که هیچ‌وقت در این خصوص صحبت نمی‌شود همچنین بازرگانان و بسیاری از قشرهای دیگر که وارد جزئیات نمی‌شویم.

وی تأکید کرد: فوتبالیست‌های ما از بسیاری از جاهای دیگر کمتر می‌گیرند و حتی پیشنهادهای خارجی خوبی داشتند اما ما از آنها خواستیم که در خاک خودمان بمانند و در ایران بازی کنند؛ مثلا نکونام ۵ میلیارد پیشنهاد داشت اما راضی شد با دریافت نصف این مبلغ در ایران بازی کند که در ادامه دیدیم همان را هم به او ندادند. این مسائل خوب نیست.

کفاشیان بار دیگر به میزان قراردادهای فوتبالیست‌های ایرانی اشاره کرد و گفت: میانگین قراردادها در ایران شاید میانگین هیئت‌مدیره یک بانک هم نشود. در تمام دنیا رقم قراردادهای فوتبالیست‌ها بسیار بالاست و پیشنهادهای بالایی به فوتبالیست‌ها داده می‌شود اما این مسائل چندان مهم نیست و ما باید سعی و تلاش کنیم تا فوتبال‌مان بهتر شود و در این زمینه شفاف‌سازی نیز صورت خواهد گرفت.

کفاشیان با بیان اینکه فوتبال ایران به سمت حرفه‌ای شدن حرکت می‌کند اظهار داشت: برای حرفه‌ای‌تر شدن باید خیلی از مسائل را در نظر بگیریم. یکی از این مسائل حق پخش تلویزیونی است که باید پیشرفت بهتری داشته باشد و ما بتوانیم رقم واقعی را بگیریم. سازمان لیگ هم علاوه بر تلاش در این زمینه سعی می‌کند حق فنی مسابقات را بالاتر ببرد و در قسمت تبلیغاتی نیز کارها را به شرکت کانون ایران‌نوین سپردیم که با تجربه بالای خود این کار را انجام دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      كفاشيان در جايگاهي نيست كه در باره ي پزشكان بتواند نظر بدهد.
      فوتبال كه بيشتر جنبه ي سرگرمي دارد را نميشود با شغلي كه با جان و زندگي آدم ها سر و كار دارد مقايسه كرد.
      برخي با نظراتشان فقط در پي تخريب چهره پزشكان اند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج