۱۰۴۱۰۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

نمایشگاه کتاب امسال چه تغییراتی دارد؟

محل برگزاری بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شاهد تغییراتی نسبت به سال‌های قبل شده است.

خبرگزاری ایسنا: صبح روز یکشنبه اول اردیبهشت‌ماه جمعی از خبرنگاران رسانه‌های مختلف کشور از روند آماده‌سازی محل برگزاری بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلا بازدید کردند و در جریان تغییرات شکلی این دوره از نمایشگاه قرار گرفتند.

محمد اللهیاری - معاون فرهنگی و اجرایی نمایشگاه کتاب -، حسین صفری - مدیر کمیته اجرایی - و نیکنام حسین‌پور - مدیر کمیته رفاهی - نیز در این بازدید حضور داشتند و درباره روند آماده‌سازی و تغییرات ایجادشده توضیحاتی ارائه کردند که از مهمترین تغیرات این دوره از نمایشگاه باید به یکپارچه شدن نمایشگاه اشاره کرد. در دوره قبل بخش ناشران خارجی به بیرون از مصلا منتقل شده بود، اما در این دوره این بخش به جنوب محوطه مصلا که سال گذشته ناشران دانشگاهی در آن مستقر شده بودند تغییر مکان داده است.

ناشران دانشگاهی و کمک‌آموزشی نیز به ضلع شمالی مصلا منتقل شده‌اند و سالن‌های محل غرفه‌های بخش ناشران کودک و نوجوان بین سالن‌های دانشگاهی و کمک آموزشی قرار گرفته‌اند. سقف سالن‌های ناشران بخش بین‌الملل، دانشگاهی، کمک‌آموزشی و کودک و نوجوان بلندتر از سالن‌های سال‌های قبل درنظر گرفته شده است تا با این تدبیر هوای سالن‌ها مطلوب‌تر از سال‌های قبل باشد و به این وسیله بازدیدکنندگان کمتر از قبل از هوای گرم و نامطبوع رنج ببرند.

به طور کلی ۴۵۰۰ غرفه در نمایشگاه کتاب امسال جانماییی شده که به گفته مدیران اجرایی نمایشگاه، در بخش ناشران عمومی ۱۳۰۰ غرفه است، البته در فضای نیم‌طبقه شبستان نیز حدود ۴۰۰ غرفه مستقر شده که قرار است تعدادی از آنها به ناشرانی اختصاص یابد که تعداد کتاب‌های منتشرشده آنها به حد نصاب مطابق قانون نمایشگاه نرسیده است. سراهای اهل قلم جنبی و اصلی نمایشگاه، بازار جهانی کتاب،غرفه کشورها، سالن ویژه خلیج فارس، پاویون‌های بخش بین‌الملل، سالن نمایش تمامی آثار فارسی که به زبان‌های دیگر ترجمه شده است و... در این نیم‌طبقه استقرار پیدا کرد است.

هشت نمازخانه و تعدادی استراحتگاه درنظر گرفته شده است که به گفته مدیر کمیته رفاهی نمایشگاه، دو استراحتگاه مستقر در پشت بام شبستان مجهز به اینترنت می‌شوند و در ایام برگزاری نمایشگاه به صورت رایگان به مردم خدمات ارائه می‌کند. برای حل مشکل آنتن‌دهی خط تلفن همراه در نمایشگاه کتاب چهار دستگاه جی پی اس در چهار نقطه مصلا مستقر شده است تا مردم با مشکل آنتن‌دهی مواجه نباشند.

همچنین قرار است در راستای خدمات‌رسانی بهتر به بازدیدکنندگان نمایشگاه اقداماتی از جمله ارائه امانی ۱۵۰۰ چرخ دستی، در اختیار قرار گرفتن دو قطار چرخ‌دار با ظرفیت ۴۰ نفر، درنظر گرفتن تعدادی ویلچر و عصای سفید برای جانبازان و معلولان و ... انجام شود.

در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران کلیه فضاهای اداری نمایشگاه در ضلع جنوبی شبستان تجمیع شده است. برخلاف سال‌های گذشته که ایوان شبستان مملو از میل‌گرد و تیرآهن و شن و ماسه بود، این محل آماده شده است و حتا دو حوض و باغچه‌هایی گل‌کاری‌شده فضای نسبتا دلپزیرتری را به وجود آورده است. محل عبور ون‌های حمل مسافر و عابران پیاده نیز از هم جدا شده است.

اغذیه‌فروشی‌ها در ضلع شرقی شبستان به مردم خدمات ارائه می‌دهند. همچنین به گفته مدیر کمیته رفاهی، با دو رستوران برند توافق شده است تا در طول ایام نمایشگاه و تحت نظارت خدماتشان را به مردم ارائه کنند.

همچنین در این دوره به دستور سیدعباس صالحی - معاون فرهنگی ارشاد و رییس نمایشگاه کتاب -، قرار شده است به خاطر مزاحمت‌های برگزاری نمایشگاه و مشکلاتی که در مدت ۱۰ روز به ساکنان منطقه هفت تحمیل می‌شود به مردم این منطقه خدماتی ارئه شود که از جمله آنها این موارد هستند: تجهیز شدن کتابخانه‌های منطقه، ارسال دعوتنامه برای حضور در نمایشگاه، هدایای فرهنگی و پیامک عذرخواهی.

به گفته محمد اللهیاری، مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سالن‌های مستقر در ضلع جنوبی خیابان بهشتی برگزار می‌شود که قرار است مهمانان خارجی و داخلی نیز در این مراسم حضور پیدا کنند.

به گفته مسؤولان برای برگزاری این دوره از نمایشگاه کتاب تهران بیش از ۷۰ نهاد و سازمان و۱۰۰ پیمانکار خصوصی همکاری داشته‌اند.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۰ تا ۲۰ اردیبهشت در مصلای تهران برگزار می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج