۱۰۴۴۲۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

استونی خواستار استقرار ناتو در خاکش شد

استونی امیدوار است تا پس از تحولات اخیر اوکراین و تشدید تنش ها در روابط روسیه و غرب نیروهای بیشتر نظامی ناتو در خاک این کشور مستقر شوند.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از رویترز، وزیر دفاع استونی امروز سه شنبه مدعی شد: استونی انتظار دارد تا در واکنش به نگرانی های مربوط به تلاش های روسیه برای بی ثبات کردن اوکراین نیروهای نظامی ناتو بیشتر در خاک این کشور مستقر شوند.

بر اساس این گزارش کشورهای حوزه بالتیک شامل استونی، لتونی و لیتوانی به شدت نگران تحولات اخیر در روابط روسیه و اوکراین هستند. استونی به شدت نگران الحاق کریمه به خاک روسیه و ادامه تنش ها در شرق اوکراین است.

وزیر دفاع جدید استونی افزود: من امیدوارم نیروهای نظامی بیشتری از سوی ناتو در استونی مستقر شوند و هواپیماهای ناتو حضور بیشتری در آسمان این کشور داشته باشند و فکر می کنم شاهد این مساله خواهیم بود.

وی گفت: با افزایش حضور بازدارنده نیروهای ناتو در منطقه بالتیک انتظار می رود که روسیه نیز اقدامات و فعالیت های خود را افزایش دهد.

درخواست استونی در شرایطی مطرح شده که پیش از این لهستان نیز خواستار استقرار نیروهای نظامی بیشتر ناتو در شرق اروپا شده بود. روسیه به شدت با استقرار نیروهای نظامی بیشتر ناتو در شرق اروپا مخالف است. ناتو قصد دارد در پایگاه هوایی "آماری" استونی ۴ فروند جنگنده خود را در حالت آماده باش نگه دارد.

وزیر دفاع استونی گفت: ما باید در حالت آماده باش باشیم. یک مساله در خصوص بحران اوکراین کاملا روشن شده و آن این است که رهبری روسیه برای اجرای اقدامات خود خیلی سریع تصمیم می گیرد.حدود ۲۵ درصد جمعیت ۱/۳ میلیون نفری استونی را روس تبارها تشکیل می دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج