جاباما
۱۰۴۴۹۹
۲۷ نظر
۵۰۵۰
۲۷ نظر
۵۰۵۰
پ

کثیف ترین مرد ایران سالم است +عکس

عمو حاجی ۸۰ سال سن دارد و تا جایی که یادش است حمام نرفته به همین علت چهره ای همانند انسان های غارنشین دارد. رنگ خاکستری با لایه ای ضخیم از چرک بر اندامش او را سنگین وزن نشان می دهد.

خبرگزاری مهر: چندی پیش برخی از پایگاههای اطلاع رسانی از وجود کثیف ترین مرد ایرانی در استان فارس نوشتند که نزدیک به یک قرن است به حمام نرفته اگرچه این عنوان این لقب برای "عموحاجی" مشکلات زیادی را به وجود آورد ولی پژوهشگران انگل شناس آزمایش های مختلفی روی او انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که او به رغم عدم رعایت بهداشت فردی و استفاده از گوشت های آلوده، هیچ نوع بیماری انگلی و واگیرداری ندارد.

عمو حاجی 80 سال سن دارد و تا جایی که یادش است حمام نرفته به همین علت چهره ای همانند انسان های غارنشین دارد. رنگ خاکستری با لایه ای ضخیم از چرک بر اندامش او را سنگین وزن نشان می دهد.

او می گوید هیچ وقت حمام نرفته و اصلا از آب می ترسد. با این حال چند نفر از جوانان شهرستان فراشبند استان فارس تصمیم گرفتند او ا به رودخانه ببرند و بشورند. او را پشت وانت گذاشتند ولی وقتی به رودخانه رسیدند دیدند او فرار کرده است. او تصور می کند اگر تمیز شود حتما می میرد.

او از هیچ نوع غذا و آب بهداشتی استفاده نمی کند. لذیذترین غذا برایش لاشه حیوانات است. کسی نمی داند چرا او این نوع زندگی را برای خود انتخاب کرده و چرا از زندگی در میان مردم گریزان است. فقط همه اهالی دهستان دژگاه شهرستان فراشبند می دانند که او مدتهاست زندگی غارنشینی را در کنار چهارپایان و زباله به هر نوع زندگی دیگری ترجیح می دهد.

اما همین مرد به ظاهر کثیف وقتی با مردم عادی صحبت می کند از اطلاعاتی خبر دارد که شاید خیلی از همان مردم توجهی به آن نمی کنند. او می داند انقلاب کبیر فرانسه چیست و چه اتفاقاتی در جریان انقلاب روسیه رخ داده است.

خبرنگار مهر از او درباره رئیس جمهور فعلی ایران پرسید که او هم جواب داد: روحانی برنده شد. عمو حاجی این اخبار و اطلاعات را در جریان صحبت با مردم به دست می آورد. با این حال او از زمانی که عکس و خبرش در رسانه ها نقل زبان مردم شده، می گوید که زندگی را برایش سخت کرده اند. آزارش می دهند و او را کثیف ترین مرد می دانند. حتی برخی از کودکان غریبه به سمتش سنگ پرتاب می کنند درحالی که اهالی روستا احترام او را دارند.

کثیف ترین مرد ایران سالم است +عکس

آزار عموحاجی به هیچکس نمی رسد آنقدر که فرماندار فراشبند از وضعیتی که رسانه ها برایش بوجود آورده اند نیز گله می کند و به خبرنگار مهر می گوید: متاسفانه چنان وضعیتی از این مرد نشان داده اند که انگار با یک مرد وحشی رو به رو هستیم درحالی که اگر کسی با او هم صحبت شود هیچ وقت از مهربانی او خسته نمی شود.

محسن پورزارعی می گوید که سن تقریبی او ۸۰ سال است در کوهها و جنگل های اطراف دهستان دژگاه زندگی می کند و عاملی که موجب تعجب همه شده این است که او از آب و غذای بهداشتی هیچ وقت استفاده نکرده و اتفاقا این عامل باعث نشده تا به بیماری های مختلفی دچار شود چون گروهی از پزشکان که آزمایش های مختلفی را روی او انجام داده اند متوجه شدند که سالم است و به رغم اینکه بهداشت فردی را رعایت نمی کند اما دچار هیچ نوع بیماری خاصی نیست.

پورزارعی می گوید که با همکاری اداره بهزیستی شهرستان قصد داشتند تا برای او مسکنی تهیه کنند و یا او را به بهزیستی انتقال دهند. برادرش او را متقاعد کرده تا نزد آنها زندگی کند با این حال قصد داریم برایش اتاقکی بسازیم تا اگر این نوع شرایط زندگی را هم نپسندید حداقل به این اتاق برود و دیگر در آن مکان کثیف در دل کوه نباشد.

برای عموحاجی شناسنامه صادر شده و بیمه خدمات درمانی دارد ولی هیچ وقت برگه های دفترچه اش پر نشده چون هیچ دکتری او را ویزیت نکرده است. با این حال او که نه به سرما حساس است و نه به گرما تا به حال بیمار نشده و اگرچه بیشتر ساعات شبانه روز را در میان زباله ها و حیوانات مرده می گذراند اما آزمایش هایی که روی او انجام شده نشان می دهد یک مرد سالم از نظر داشتن هر نوع انگل بیماری زاست.

جواب آزمایش هپاتیت و ایدز عموحاجی هم منفی بود

غلامرضا مولوی دانشیار انگل شناسی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران اواسط زمستان سال گذشته با کمک همکارانش آزمایشات مختلفی را به منظور شناسایی آلودگی های انگلی روی عمو حاجی انجام داده اند در این باره به خبرنگار مهر می‌گوید: عمو حاجی در مواجهه با مواد غذایی آلوده و محیط زندگی کاملا غیر بهداشتی به هیچ یک از عفونت های انگلی که انتظار آن می رفت آلوده نشده است. همچنین چندی پیش مرکز بهداشت فراشبند نتایج به دست آمده از هپاتیت B و C و ایدز او را نیز منفی گزارش کرده است.

کثیف ترین مرد ایران سالم است +عکس

وی ادامه می دهد: تنها آزمایش انگلی که امیدواریم در مورد عموحاجی انجام شود ، عفونت تریشینوز است که در نتیجه خوردن گوشت خوک و یا گراز به انسان سرایت می کند که ایشان سال هاست در شرایط لازم برای ابتلا به آن قرار داشته اند .

مولوی می گوید: در این مدت از عمو حاجی شنیده است که او از لاشه حیوانات از جمله گزار هم تغذیه کرده است. البته نشانه عینی وجود این نوع انگل دردهای عضلانی و اسهال است که عمو حاجی به یاد ندارد دچار چنین مشکلی شده باشد.

مولوی و همکارانش از این جهت عموم حاجی را مورد بررسی قرار دادند که او در شرایط زیستی بسیار آلوده ای بوده و امکان وجود هر نوع انگل و بیماری در بدنش وجود داشته است اما وقتی تمام آزمایشات انجام شده آنها پاسخ منفی داشته بسیار متعجب شده بودند چون امکان دچار شدن او به یک یا چند انگل حتمی بوده است. آن چنان که هر فردی ممکن است به بیماری ها و انگل های مختلفی دچار شود حتی اگر به بهداشت فردی خود نیز اهمیت زیادی بدهد.

مولوی می گوید: بسیاری از ما سعی می کنیم آب آلوده و یا غذای آلوده نخوریم. هر روز حمام می رویم و از دارو برای از بین بردن بیماری استفاده می کنیم. محیطی که در آن زندگی کرده و یا کار می کنیم را هم تمیز می کنیم تا دچار بیماری های انگلی نشویم بنابراین سالم بودن عمو حاجی را تنها می توان به سطح ایمنی او نسبت داد که این مطالعه نیز توسط دیگر همکاران در حال بررسی است.

چگونگی سالم ماندن عموحاجی دربرابر این همه باکتری و انگل پیرامونش، مولوی و همکارانش را به این فکر واداشته که شرایط زندگی اهالی روستا را نیز بررسی کنند. مولوی می گوید: سطح ایمنی عموحاجی در برابر آلودگی های اطرافش قابل اهمیت است. می خواهیم بدانیم بدن مردمی که در آب و هوا و محیط زندگی مشابهی با عموحاجی زندگی می کنند ولی در عین حال مراقب وضع بهداشتی خود هستند چگونه است؟ پرداختن به اینگونه مطالعات پایه به توسعه کرانه های دانش کمک فراوان می کند و همچنین دقت ما را به جنبه هایی از زندگی که احتمالا مورد غفلت واقع می شود جلب می کند. رسیدن به نتایج جامع و قابل استناد علمی نیازمند انجام پژوهش های تیمی و استفاده از همکاری های برون بخشی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایشان طهارت ندارد درست /

    • بدون نام

      كثيف ترين مرد ها كساني هستند كه سالهاست با وعده هاي دروغ به ثروتهاي ميليون ميلياردي رسيده اند!

      پاسخ ها

      • محمدرضا

        دمت گرم داداش 1 میلیون مثبت داری

      • سعید

        دمت گرم..

      • بدون نام

        دمت گرم گل گفتی

    • بدون نام

      موافقم

    • حسین

      ظاهر کثیف خیلی بی آزار تر از باطن کثیفی ست که برخی برای حفظ منافع خودشون از حق مردم هم دریغ نمی کنند

    • علیرضا

      سلام به نظر بنده این شخص از بعضی ها که باعث گرانی و تورم و فشاربه مردم هستند خیلی تمیز و پاکتر پدر مردم در امد از دست این مسئولین بی کفایت

    • رضا

      طرف بیماره روانیه... چه طور تا الان نمرده؟!!!

    • masoomeh

      به نظر من در این دوره و زمانه بیشترین چیزی که موجب مریض شدن انسان می شود اضطراب و دلهره و چسبیدن به مادیات است و بسیاری اضطراب های دیگر و مبتلا شدن به بیماری های روانی و روی آوردن به قرص های روان پریشی .
      بنابراین بهتر است وجدان آسوده این مرد را تجزیه و تحلیل کنیم که شب ها تنها آسمان آبی را دارد و هیچ دغدغه ای ندارد که غصه های بی ارزش را در دلش جای دهد.

    • بدون نام

      واقعا نمیشه از داروی بیهوشی چیزی استفاده کنن بعد بشوینش

    • سروش

      آنچه از متن خبر بر می آید این است که عمو حاجی قلبی مهربان دارد و بی آزار است و او هم یک انسان است و محتاج کمک و توجه باید به او کمک کرد

    • یاسر

      ماازخاکیم....به خاکیم
      قدرت خداست ببینیدمردم،میتونه یه نفرو اینجوری سالم نگه داره و یه نفرو تو بهترین شرایط رفاهی به هزاران مرض دچار کنه اما هرکدام به دلیلی ...
      هرکس هر برداشتی میخواد بکنه شایداز خیلی ها پیش خدا عزیزتره به هرحال کار خدا بی حکمت نیست......

    • ساسانی

      من چشمانم زاغ است و پوست سفید و همیشه هم حمام میروم اما میخواهم بگویم خاک زیر پای تو هستم عمو حاجی اشکم در اومد که نوشتین بچه ها سنگ پرتاپ میکنند به طرفش بخاطر .... به یک انسان بی اذار و کسی که با کسای دیگه فقط فرق اجتماعی نبودن در جامعه رو داره ولی درعوض از یک پروفسور بیشتر اگاهه ای خدا درد کل بدن ادم رو میگیره از شنیدن اذار و اذیت انسان های بیگناه به فکر نوزادان سوری هستم الان چکار کنم غیرت نمیذاره یک لحظه از یادم برن این مظلومان مهدی خدایا مردمان سوری را راحتی و اسایش بده تحمل نداریم از ارامش من بگیر به یک یتیم سوری بیافزای الهی آمین. انسان واقعی همین شخص است که از اب میترسد ولی مطمئنم برای مورچه ها غذا میبرد و ازارش حتی به یکدونه پشه هم تا این سن 80 سالگی نرسید ولی خیلی ها مثل اب خوردن در سوریه و فلسطین ادم میخورند و میکشند و میپاشند و موسسه کل حقوق بشر جهان هم انگار نه انگار نوزادانی شبانه ربوده و به قتل و دخترانی هم طمعه حوسهای نفسانیشان میشود . چقدر این دنیا را بزرگ درست کردی ای پروردگار که امروزه ناشکری و ظلم و ستم شود خدایا گله دارم ازت . کاش ..............................

    • تینا

      كثيف ترين مرد ها كساني هستند كه سالهاست با وعده هاي دروغ به ثروتهاي ميليون ميلياردي رسيده اند!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت
        خيلي خوب اومدي
        البته بايد ادامه ميدادي كه " و اصلا" به فكر كسي جز خود كثيفشون نيستند " حالا چرا ؟؟؟؟؟؟؟
        چون ذاتشون كثيفه - انسان نيستند - فقط ظاهرشون مثل آدمه - مسخ شده اند مثل همونهايي كه خداوند در قرآن از آنها نام برده -

    • محمدرضا

      ایشان به مراتب ،بارها و بارها از درون کثیفانی که می خواهند خود را پاک جلوه دهند بهتر است، ننگ بر تظاهر!

    • محسن

      آدمهایی که استثناءبوده ودرهرگوشه عالم پیدامی شونداینهم یکی ازاینهاست..بهتر بودیک فیلم مستنددرباره زندگی این شخص تهیه می شدومسِِِئولان به فکرکمک به این شخص باشندتاازگزندآزارکودکان ودیگران به دورباشد.

    • رامین

      انهای که کثیف هستند بیشتر اومر میکند واقا کثیف

    • می می

      واقعا عجیبه تا حالا مریض نشده فکر کنم دیگه بدنش فقط پادتن تولید می کنه .

    • هاسم

      کسی چی میدونه شاید ما اندر خم یک کوچه ایم

    • سیمین

      درسته که به ظاهر باید توجه بشه ولی ای کاش مردم باطنشون تمیز تر از ظاهرشان بود . میبینید باطن کثیف از ظاهر کثیف آزار دهنده تر است .

    • حامد

      عجبا مغزم هنگ کرد ب حق چیزهای ندیده و نشنیده

    • ندا

      خیلی جالبه واقعا ..چهرشون خیلی مهربونه انشالا که همچنان سالم بمونن .

    • بدون نام

      اکنون زنده است

    • حسن

      تن ادمی شریف است به جان ادمیت
      نه همین لباس زیبا نشان ادمیت

    • عارف

      گر با ادب تمیز باشید نزد همه کس عزیز باشی .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج