جاباما
۱۰۴۵۸۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

احتمال کاهش هزینه‌های بخش درمان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: میزان تعرفه‌های پزشکی هر سال بر اساس تورم تغییر می‌کند اما این تغییر امسال با توجه به اختصاص درآمد حاصل از یارانه‌ها باید به گونه‌ای باشد که تنها ۱۰ درصد هزینه‌های درمان به بیماران تحمیل شود.

خبرگزاری ایسنا: حیدرعلی داوری اظهار کرد: در سال‌های گذشته نزدیک به ۷۰ درصد از هزینه‌های درمانی توسط بیمار پرداخت می‌شد. بیمه‌های پایه نزدیک به ۳۰ درصد از هزینه‌های درمانی بیماران را تقبل می‌کنند و امیدواریم در درجه اول با بودجه حاصل از انصراف مردم از دریافت یارانه‌ها هزینه‌های پرداختی در بخش درمان کاهش یابد.

وی افزود: بهبود وضعیت ظاهری بیمارستان‌ها و هم‌چنین ایجاد رضایت شغلی برای پزشکان و متخصصان در مناطق محروم از دیگر اولویت‌هایی است که با اختصاص درآمد حاصل از انصراف از یارانه‌ها می‌توان آن را رفع کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به بالا رفتن تعرفه‌های بیمه‌ای و درمانی در سال جدید ادامه داد: افزایش تعرفه‌ها ارتباطی به اختصاص درآمد حاصل از انصراف یارنه‌ها به بخش سلامت ندارد و هر ساله بر اساس میزان تورم و پارامترهای دیگر تعیین می‌شود.

افزایش تعرفه‌های پزشکی با توجه به میزان تورم

داوری با اشاره به افزایش میزان تعرفه‌های پزشکی در سال‌های گذشته و ناتوانی بخشی از جامعه برای پرداخت آن تصریح کرد: میزان تعرفه‌های پزشکی هر سال بر اساس تورم تغییر می‌کند اما این تغییر امسال با توجه به اختصاص درآمد حاصل از یارانه‌ها باید به گونه‌ای باشد که تنها ۱۰ درصد هزینه‌های درمان به بیماران تحمیل خواهد شد.

وی با اشاره به سخنان وزیر بهداشت و درمان در خصوص پرداخت حقوق پرسنل این وزارتخانه از طریق درآمد حاصل از یارانه‌ها اظهار کرد: دانشگاه‌ها از سال ۱۳۹۰ به پرسنل درمانی و بهداشتی خود بدهی پرداختی دارند و از جمله راهکارهایی که وزارت بهداشت و درمان برای رفع این مشکل پیشنهاد داده رفع تدریجی بدهی دانشگاه‌ها به پزشکان و پرسنل خود از طریق درآمد حاصل از یارانه‌ها است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اهمیت پرداخت حقوق پرسنل و پزشکان افزود: پرداخت حقوق پرسنل باعث بالا رفتن میزان رضایت‌مندی آن‌ها و ارایه بهتر خدمات پزشکی و درمانی می‌شود.

داوری با اشاره به توجه وزارت بهداشت و درمان در رسیدگی به تجهیزات بیمارستانی نظیر دستگاه‌های دیالیز و سی تی اسکن ادامه داد: در وزارت بهداشت و درمان، ردیف بودجه‌ای متناسب برای دستگاه‌هایی همچون دیالیز قرار داده شده است و در این زمینه به ویژه در تامین دستگاه‌های دیالیز با توجه به حساسیت وزارتخانه مشکل چندانی نداریم.

وی با بیان این که در حال افزایش دستگاه‌های دیالیز و مراکز درمانی برای بیماران خاص هستیم، اضافه کرد: ردیف‌های بودجه‌ای این قبیل دستگاه‌ها جدا از سایر بودجه‌های درمانی است و به همین دلیل مشکل چندانی برای تامین بودجه آن‌ها وجود ندارد و درآمد حاصل از یارانه‌ها در این زمینه صرف نخواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به جلسات متعددی که در وزارت بهداشت و درمان در خصوص نحوه هزینه درآمد حاصل از اجرای مرحله دوم یارانه‌ها برگزار شده است اشاره کرد و افزود: اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث غیر مترقبه یکی از اولویت‌های بخش درمان است که باید در بررسی‌های وزارت بهداشت مورد توجه قرار گیرد.

داوری با تاکید بر رسیدگی به اورژانس پیش بیمارستانی افزود: باید به اورژانس پیش بیمارستانی اهمیت داد و اگر بسته حمایتی در این زمینه پیش بینی نشده است، پیشنهاد می‌شود با توجه به اهمیت این بخش در بودجه‌های درمان مورد توجه قرار گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج