۱۰۴۶۴۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

تعطیلی ۱۰ تولیدی با افتتاح هر شعبه بانک

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد نظام بانکی کشور گفت: متاسفانه وضعیت به گونه ای شده که هر یک شعبه بانک که باز می شود، ۱۰ واحد صنعتی و تولیدی بسته می شوند.

خبرگزاری ایسنا: عبدالرضا مصری امروز چهارشنبه در نشست اعضای کانون انجمنهای صنایع غذایی با جمعی از نمایندگان کمیسیونهای مختلف و فراکسیون توسعه صادرات مجلس با اشاره به ایجاد تعداد زیادی شعبات بانکی در سطح کشور گفت: با نظام فعلی بانکداری در کشور نمی توان امیدی به تولید در کشور داشته باشیم.

وی با انتقاد از اینکه بسیاری از فعالان حوزه کسب و کار به دنبال سودهای زودگذر هستند، گفت: صادرات کشور عمدتا سیستماتیک نبوده و بیشتر جنبه فردی و تجربی دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیتهای زیادی در صنایع غذایی کشور ایجاد شده اما عملا بلااستفاده مانده اند، اظهار کرد: به عنوان مثال کارخانه های زیتون با وجود سرمایه گذاری زیاد ظرفیتهای خالی زیادی دارند. از سوی دیگر ما رب گوجه فرنگی صادر کرده و در عین حال گندم وارد می کنیم. این نشان می دهد که در زمینه تولید و تجارت محصولات غذایی و کشاورزی پیوستگی درستی وجود ندارد.

مصری همچنین با اعلام حمایت از پیشنهاد ارائه شده مبنی بر ایجاد هاب صادراتی محصولات غذایی و کشاورزی ایران به سه کشور روسیه، افغانستان و عراق گفت: مجلس از هرگونه پیشنهادی برای ارتقای وضعیت کنونی صنعت غذا و کشاورزی کشور حمایت می کند و آماده حذف قوانین دست وپاگیر و یا وضع قوانین حمایتی جدید هستیم.

هادی قوامی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در این نشست با اشاره به اختصاص بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی و صنعت گفت: ما در صنعت غذای کشور به جای ایجاد تعداد زیادی واحد کوچک به ایجاد چند واحد بزرگ نیاز داریم تا فعالیت این واحدها صرفه اقتصادی نیز داشته باشد.

وی افزود: با به حدی برسیم که فعالان صنعت غذای کشور دارای پیشینه ۱۰۰ تا ۲۰۰ ساله باشند نه اینکه فعالان این صنعت تنها به دنبال منابع زودگذر باشند.

احمد آریایی نژاد، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت تمرکز روی تولید محصولات غذایی و کشاورزی استراتژیک اظهار کرد: نیاز فعلی بخش کشاورزی کشور مدیریت درست مصرف آب است چرا که در حال حاضر مدیریت درستی بر این حوزه حاکم نبوده و آب به میزان زیادی در بخشهای مختلف کشاورزی به هدر می رود.

وی گفت: باید سازوکار تولید و تجارت محصولات کشاورزی در کشور به گونه ای اعمال شود که به جای واسطه های غیرضرور منافع به تولیدکننده واقعی برسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج