جاباما
۱۰۴۷۴۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تکذیب یک خبر درباره «حمید ابوطالبی»

یک منبع آگاه اعلام کرد که برخی اخبار منتشره مبنی بر مسکوت ماندن درخواست ایران درباره ابوطالبی در کمیته میزبان سازمان ملل کاملا بی اساس بوده و متاثر از نداشتن اطلاع کافی از شیوه عملکرد کمیته مذکور است.

خبرگزاری ایرنا: یک منبع آگاه اعلام کرد که برخی اخبار منتشره مبنی بر مسکوت ماندن درخواست ایران درباره ابوطالبی در کمیته میزبان سازمان ملل کاملا بی اساس بوده و متاثر از نداشتن اطلاع کافی از شیوه عملکرد کمیته مذکور است.

در پی درخواست نمایندگی دائم کشورمان از کمیته میزبان سازمان ملل متحد برای تشکیل جلسه فوری جهت رسیدگی به اعتراض جمهوری اسلامی ایران در خصوص عدم صدور روادید برای حمید ابوطالبی نماینده دائم تعیین شده توسط کشورمان، این کمیته روز گذشته تشکیل جلسه داد.

این منبع آگاه خواست نامش در خبر برده نشود، گفت : رئیس کمیته میزبان در جمع بندی خود اعلام داشت که کمیته نظرات طرفین را استماع نمود و موضوع را در دستورکار خود نگاه می دارد و در صورت ضرورت جلسه دیگری تشکیل خواهد داد.

ˈلذا برخی اخبار منتشره مبنی بر به مسکوت ماندن درخواست ایران در کمیته، کاملا بی پایه بوده و ناشی از عدم اطلاع از شیوه عملکرد کمیته میزبان می باشد. ˈ

در نشست روز گذشته بعد از اظهارات اعتراض آمیز سفیر ایران در سازمان ملل در خصوص خودداری دولت آمریکا از صدور ویزا برای نماینده جدید ایران، نمایندگان کشورهای روسیه، کوبا، بلاروس، اکوادر، چین، سوریه و کره شمالی از مواضع کشورمان حمایت کردند.

در ادامه نماینده دولت آمریکا مطالبی عمدتا غیر حقوقی و بر پایه ملاحظات سیاسی در توجیه اقدام غیر حقوقی آن دولت مطرح کرد.

ملاحظات نماینده آمریکا مورد حمایت هیچ عضو کمیته قرار نگرفت.

نماینده ایران در پاسخ ، این ملاحظات را غیر مربوط، سیاسی و غیر قابل قبول برای توجیه نقض تعهدات دولت میزبان اعلام کرد .

غلامحسین دهقانی سفیر و سرپرست نمایندگی جمهوری اسلامی ایران درسازمان ملل ضمن تبیین تضییقات تحمیلی بر هیات جمهوری اسلامی ایران توسط دولت میزبان، موضوع عدم صدور روادید برای نماینده ایران را تخلفی آشکار از تعهد دولت امریکا بر اساس مقررات حقوق بین الملل از جمله توافق مقر دانست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج