جاباما
۱۰۴۷۹۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

استقبال اتحادیه اروپا از آشتی فلسطینیان

اتحادیه اروپا ضمن استقبال از تحقق آشتی بین فتح و حماس تاکید کرد که اولویت با تداوم مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی است.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از پایگاه خبری الشرق، سخنگوی دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا گفت: با وجود اینکه آشتی فلسطینیان گام مهمی در جهت تشکیل دو دولت است اما اولویت با تداوم مذاکرات بین اسرائیلی‌ها و فلسطینیان است که از جولای ۲۰۱۴ تحت نظارت آمریکا آغاز شده است.

وی تاکید کرد که اولویت اتحادیه اروپا این است که مذاکرات سازش پس از ۲۹ آوریل (۹ اردیبهشت) ادامه داشته باشد.

وی افزود که اتحادیه اروپا بارها خواستار آشتی فلسطینیان شده و تاکید کرده است که این مسئله عامل مهمی برای وحدت دولت آتی فلسطین است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا همچنین تصریح کرد که اتحادیه اروپا از برگزاری انتخابات دموکراتیک ریاستی و پارلمانی که در توافقنامه آشتی بر آن تاکید شده است، استقبال می‌کند.

جنبش‌های فتح و حماس روز گذشته در نشستی در غزه توافقنامه‌ای را در خصوص اجرایی شدن توافقات قاهره و دوحه در خصوص آشتی ملی فلسطینیان امضا کردند.

بر اساس توافق فتح و حماس قرار است اوایل ژوئن (خرداد ماه) دولت وحدت ملی فلسطین به ریاست «محمود عباس» تشکیل شود و تا پایان سال جاری میلادی نیز انتخابات ریاستی و پارلمانی فلسطین برگزار خواهد شد.

این در حالی است که «خلیل الحیه» از اعضای جنبش حماس طی مصاحبه‌ای در کانال ماهواره‌ای الاقصی گفت که هیأت‌های آشتی فتح و حماس به اجرای توافقنامه آشتی به صورت واحد ادامه خواهند داد اما این موضوع بدان معنا نیست که اجرای پرونده‌ها در یک لحظه واحد اتفاق خواهد افتاد بلکه منظور این است که تاخیر در اجرای پرونده‌ها در کار نخواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج