۱۰۴۸۱۲۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

اعلام آمادگی انصارالله برای تبادل کامل اسیران

"محمد علی الحوثی" عضو شورای عالی سیاسی یمن شنبه شب گفت: پرونده زندانیان را یک پرونده انسانی می دایم و برای تبادل کامل اسیران آماده‌ایم.

ایرنا: "محمد علی الحوثی" عضو شورای عالی سیاسی یمن شنبه شب گفت: پرونده زندانیان را یک پرونده انسانی می دایم و برای تبادل کامل اسیران آماده‌ایم.

از شبکه المیادین، الحوثی همچنین گفت که انصارالله از موضع جامعه بین‌الملل که حامی خروج اسیران یمنی بود، استقبال می‌کنیم.

اعلام آمادگی انصارالله برای تبادل کامل اسیران

وی افزود: ما تأیید می کنیم که پرونده زندانیان یک پرونده انسانی است و ما برای تبادل کامل اسیران آماده‌ایم.

عضو شورای عالی سیاسی یمن در پایان خواستار تشکیل یک کمیته مستقل برای تحقیقات در خصوص اعمال شکنجه‌هایی شد که اسیران در بازداشتگاه‌های کشورهای متجاوز [امارات و عربستان] شده‌اند.

در همین راستا، هشام شرف" وزیر امورخارجه دولت صنعا که از حمایت انصارالله برخوردار است، اعلام کرد که عملیات تبادل اسرا برای جامعه جهانی ثابت کرد که موضع ما که توقف تجاوز را مقدمه‌ای برای حل مسأله یمن می‌دانیم، درست بوده است.

شرف همچنین تصریح کرد: روند تبادل اسیران مثل این است که دستی به سوی صلح عادلانه و شرافتمندانه برای مردم یمن دراز کنی، همچنان که به معنای آمادگی برای انجام یک توافق سیاسی است.

وی همچنین بر ضرورت مداخله فوری کشورهای فعال در پرونده یمن برای ایجاد یک فضای صلح‌آمیز صلح به دور از اقدامات عربستان و امارات تأکید کرد.

دولت نجات ملی یمن و دولت مستعفی یمن در روزهای گذشته بخش‌هایی از بزرگترین عملیات تبادل اسرا برای معاوضه ۱۰۸۱ اسیر را انجام دادند.

عملیات تبادل اسرا بین دو طرف زیر نظر سازمان ملل متحد انجام شد و شامل آزادی ۶۸۱ نفر از نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ازای آزادسازی ۴۰۰ نفر از نیروهای طرف مقابل از جمله ۱۵ سعودی و ۴ سودانی است.

طبق بیانیه چهارمین نشست کمیته نظارتی اجرای توافق تبادل اسرا و بازداشت ‌شدگان یمنی، نمایندگان دولت مستعفی و جنبش انصارالله توافق کردند که در مرحله نخست، یک هزار و ۸۱ اسیر را طبق اسامی توافق‌ شده، مبادله کنند.

مبادله اسیران از موضوعات اساسی در گفت وگوهای یمنی- یمنی در سوئیس است که تلاش‌ها در این زمینه همواره ناکام بوده و فقط در برخی موارد با میانجیگری‌های محلی، مبادله شماری از اسیران انجام شده است.

پیش‌تر نیز تعدادی از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و نیروهای وابسته به دولت مستعفی و فراری این کشور در چند مرحله از طریق واسطه‌های محلی آزاد شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج