۱۰۵۲۹۲۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

تولیت آستان قدس: آزادی در غرب یک دروغ است

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مسلمانان دنیا باید کالاهای فرانسوی را تحریم کنند، گفت:اگر مسلمانان جهان وحدت داشتند رئیس‌جمهور فرانسه جرئت توهین به مقدسات اسلامی را نمی‌کرد.

پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس: حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار جمعی از ائمه جمعه اهل سنت استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، اظهار کرد: در آیات و روایت اسلامی مسئله وحدت و امت یک عنصر محوری و اصلی است؛ دستورات اسلام عموماً همانند نماز جماعت، نماز جمعه، حج و ... بر پایه اجتماع شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی در ادامه بر تأثیرات انکارناپذیر تمدن اسلام در رشد و شکوفایی علمی و تمدن غرب اشاره و با بیان اینکه غرب تمدن خود را مدیون اسلام است؛ اظهار کرد: دانشمندان مسلمان بودند که برای نخستین بار ساعت را اختراع و استفاده کردند، حال آنکه اروپاییان در آن زمان با حیرت به این اختراع مسلمانان می‌نگریستند، غرب مدیون دستاوردهای علمی مسلمانان است.

او با اشاره به تلاش و دسیسه‌های استکبار جهانی به‌ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد اختلاف و تفرقه در امت اسلامی، عنوان کرد: دشمن روزی فرقه بهائیت را در شیعه و وهابیت را در اهل سنت ایجاد می‌کند و روزی داعش را می‌سازند و به جان امت اسلام می‌اندازد.

تولیت آستان قدس رضوی به خسارت‌های سنگین داعش در کشورهای اسلامی سوریه، عراق و لیبی اشاره و عنوان کرد: در فتنه داعش حتی یک سرباز آمریکایی و اسرائیلی کشته نشد، اما جمع کثیری از مسلمانان کشته شدند؛ رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی داعش را با هدف ضربه به جبهه مقاومت و خشن نشان دادن چهره رحمانی اسلام تشکیل دادند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی پرداختن به امور اساسی و بنیادین و نگاه کلان به منافع امت اسلام و پرهیز از حواشی و مسائل جزئی را در وحدت مسلمانان بسیار حائز اهمیت برشمرد و اظهار کرد: مسلمانان قدرت، نفت، پول و بازار دارند و اقتصاد اروپا وابسته به کشورهای اسلامی است. اگر مسلمانان جهان وحدت داشتند رئیس‌جمهور فرانسه جرئت توهین به مقدسات اسلامی را نمی‌کرد.

او با بیان اینکه مسلمانان دنیا باید کالاهای فرانسوی را تحریم کنند، افزود: اگر مسلمانان خرید اجناس و کالاهای فرانسوی در بازار کشورهای خود را تحریم کنند یا سازمان کنفرانس اسلامی اعلام کند که تا رئیس‌جمهور فرانسه رسماً از مسلمانان عذرخواهی نکند هیچ کشور مسلمانی اجناس این کشور را نخواهد خرید، اقتصاد فرانسه ساقط و مردم فرانسه خود چنین رئیس‌جمهور جاهل و ابلهی را ساقط می‌کنند؛ این کار نیازی به جنگ و لشکرکشی و هیچ اقدامی ندارد؛ چرا امت اسلامی سکوت کرده است؟ حقیقتاً انسان برای مظلومیت پیغمبر(ص) غصه می‌خورد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به جوانان فرانسوی، عنوان کرد: چگونه بوده که توهین به مقدسات دو میلیارد انسان در غرب آزاد است اما سؤال در خصوص واقعه‌ی مجهول‌ هولوکاست ممنوع است؟ آزادی در غرب یک فریبکاری و دروغ بزرگ است. سران کشورهای غربی آزادی را حبس و زندانی کردند و اگر روزی عدالت برقرار شود باید سران این کشورهای به جرم از بین بردن آزادی محاکمه شوند.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان با بیان اینکه امیدواریم خداوند مسلمانان را از خواب غفلت بیدار کند؛ گفت: در روزگاری هستیم که عده‌ای سرزمین قبله نخست مسلمانان که به نام حجاز بوده است را به نام خاندان خود تغییر و عربستان سعودی نامیده‎اند، افرادی که خود را خادم‌الحرمین می‌نامند میلیون‌ها دلار ثروت مسلمانان را به رئیس‌جمهور ظالم و دیکتاتور آمریکا هدیه می‌دهند در حالی که مسلمانان مهاجر بسیاری در همان عربستان در فقر به سر می‌برند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج