۱۰۵۳۵۳
۱ نظر
۵۱۸۸
۱ نظر
۵۱۸۸
پ

محبوب‌ترین غذاهای ژاپنی را در خانه میل کنید

ژاپنی ها عموما غذاهای سالم و سبزیجات و خام زیادی می خورند. آنها برای مناسبت های مختلف خود، غذاهای متنوعی دارند.

محبوب‌ترین غذاهای ژاپنی را در خانه میل کنید

برترین ها: ژاپنی ها عموما غذاهای سالم و سبزیجات و خام زیادی می خورند. آنها برای مناسبت های مختلف خود، غذاهای متنوعی دارند. از جمله باید به جوجه سوخاری اشاره کرد که در بیشتر مراسم ها وجود دارد و تهیه می شود. در این مطلب چند دستور غذای ژاپنی نوشته ایم، شاید دوست داشتید در خانه تهیه و میل کنید.

توری نو کارا-آگه (جوجه سوخاری ژاپنی)

توری نو کارا-آگه یا کارا-آگه (جوجه سوخاری به روش ژاپنی) محبوب ترین غذای ژاپنی است. آن را به عنوان اصلی یا میان وعده استفاده کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

دو تکه ران جوجه (۵۰۰ گرم)

نصف قاشق چایخوری نمک

فلفل برای چاشنی

دو قاشق غذاخوری سس سویا

دو قاشق چایخوری آب زنجبیل

آرد سوخاری

روغن نباتی سرخ کردنی

محبوب‌ترین غذاهای ژاپنی را در خانه میل کنید

طرز تهیه

۱. آب زنجبیل را با سس سویا مخلوط کنید. سه برش از زنجبیل پس از رنده شدن حدود دو قاشق چایخوری آب زنجبیل می دهد.

۲. جوجه ها را به تکه های سه سانتی متری ببرید و به نمک و فلفل آغشته کنید.

۳. جوجه ها را به سس سویا و آب زنجبیل اضافه کنید و به مدت ده دقیقه در آن بخیسانید.

۴. جوجه ها را در یک آبکش خشک کنید و با آرد سوخاری اطراف آن را بپوشانید.

۵. روغن را تا صد و هفتاد درجه سانتی گراد گرم کنید و جوجه ها را تا حدود چهار دقیقه سرخ کنید. برای جوجه با استخوان آن را هفت تا هشت دقیقه سرخ کنید.

نخود پلو برای بنتوی هانامی

ژاپنی ها عاشق بنتو هستند. بچه ها آنها را در مناسبت هایی مانند گردش های مدرسه یا جشنواره های ورزشی با خود می برند. یک بنتو بخش ضروری هر فعالیت در هوای آزاد است. بنتو دارای حس فرح بخشی است.

این رسمی است که از حدود دوران اِدو یعنی از قرن هفدهم تا اواسط قرن نوزدهم میلادی، رواج پیدا کرده است. عموم مردم دوست داشتند وقتی که در زمان های مختلف سال بیرون می روند تا شکوفه های گیلاس را تماشا کنند، از هوای خنک کنار رودخانه در طول تابستان لذت ببرند یا برگ های پاییزی و برف را تحسین کنند، با خودشان بنتو ببرند.

مواد لازم برای ۴ نفر

۵۰۰ میلی‌لیتر برنج

۶۰۰ میلی‌لیتر آب

۱۰۰ گرم نخود فرنگی تازه

یک قاشق چایخوری نمک

محبوب‌ترین غذاهای ژاپنی را در خانه میل کنید

طرز تهیه

۱. برنج را در یک آبکش بشویید تا هرگونه سبوس اضافی گرفته شود. آن را آب کشیده و سپس آب آن را خالی کنید. آن را داخل یک قابلمه که در آن درست محکم می شود قرار دهید. ۶۰۰ میلی لیتر آب به آن اضافه کنید و بگذارید تا دست کم ۳۰ دقیقه خیس خورده و مقداری از آب را جذب خود کند.

۲. نخود فرنگی ها را از غلاف خود خارج کنید. آنها را بشویید و خشک کنید.

۳. یک قاشق چایخوری نمک به برنج خیسانده بیافزایید و نخود فرنگی ها را روی آن بریزید. در قابلمه را گذاشته و روی حرارت متوسط بگذارید تا بجوشد. حرارت را کم کرده و روی حرارت کم به مدت دوازده دقیقه بگذارید تا دم بکشد. اجاق را خاموش کنید. بگذارید در قابلمه همان طور بماند و اجازه دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه دیگر با حرارت خود دم بکشد.

۴. در قابلمه را بردارید و به آرامی برنج را از لبه این قابلمه هم بزنید تا با نخود فرنگی ها مخلوط شود. مراقب باشید تا آنها را له نکنید.

۵. پیش از گذاشتن برنج در ظرف غذا، این ظرف را آب بکشید تا برنج به آن نچسبد. برنج را در سمت چپ این ظرف قرار دهید.

۶. یک تکه فویل آلومینیومی را به شکل ظرف یا فنجان درست کنید و مارچوبه را در آن قرار دهید تا سس آن وارد غذاهای دیگر نشود. مارچوبه را در سمت راست بالای ظرف در امتداد برنج قرار دهید.

۷. توری نوکارا-آگه را می توان در وسط قرار داد و برش های املت را در بالا سمت راست گذاشت. غذاهای جانبی را طوری هماهنگ کنید که دارای تضاد رنگ باشند. اگر می توانید تکه های باریک از زنجبیل سرکه زده شده را هم اضافه کنید. زنجبیل سرکه زده شده صورتی رنگ تداعی‌گر شکوفه های گیلاس هستند و حس خوبی از فصل را می افزایند.

اوکونومی-یاکی

مواد لازم برای ۴ نفر

۸۰ گرم میگو

۲۰۰ گرم کلم

یک عدد تخم مرغ

۱۰۰ گرم آرد

نصف فنجان آب

نصف قاشق چایخوری نمک

فلفل برای چاشنی

یک قاشق چایخوری سس سویا

روغن نباتی سرخ کردنی

برای سس

دو قاشق غذاخوری سس گوجه فرنگی

یک قاشق غذاخوری سس سویا

سس مایونز (اختیاری)

محبوب‌ترین غذاهای ژاپنی را در خانه میل کنید

طرز تهیه

۱. میگو را به تکه های یک سانتی متری ببرید. کاهو را به تکه های نیم سانتی متری خورد کنید.

۲. تخم مرغ ها را شکسته و در یک کاسه بریزید. به آن آب و همچنین نمک، سس سویا و فلفل اضافه کنید. سپس آرد را اضافه کرده تا اینکه خمیری با غلظت مناسب و قابل قبول به دست آید.

۳. بعد کلم و میگو را به آن اضافه کنید. آنها را به خوبی مخلوط کنید تا اینکه با خمیر پوشانده شوند.

۴. تابه را روی گاز بگذارید تا گرم شود بعد کمی با روغن نباتی آن را چرب کنید. خمیر را به شکل دایره داخل تابه پهن کنید تا اینکه حدود ۲ سانتی‌متر ضخامت داشته باشد. سپس در تابه را بگذارید و آن را با حرارت کم بپزید تا اینکه زیر خمیر به رنگ قهوه ای درخشان در بیاید. این باید حدود ۷ تا ۸ دقیقه طول بکشد. هر از چند گاهی با بلند کردن لبه های این خمیر مراقب باشید تا خمیر نسوزد و تغییر رنگ آن را هم بررسی کنید. حالا اوکونومی-یاکی را بر می گردانیم تا روی دیگر آن هم طلایی شود. یک کم روغن از گوشه تابه داخل آن بریزید. در ظرف را یک بار دیگر بگذارید تا اوکونومی-یاکی برای مدت ۷ تا ۸ دقیقه دیگر بپزد و تا آن موقع باید آماده شده باشد.

۵. سپس روی اوکونومی-یاکی را سس می ریزیم که از دو قاشق غذاخوری سس یا رب گوجه فرنگی و یک قاشق غذاخوری سس سویا تشکیل شده است. این مواد را خوب با هم مخلوط می کنیم و روی اوکونومی-یاکی را به طور کامل با این سس می پوشانیم. شما همچنین می توانید کمی مایونز روی این لایه سس اضافه کنید.

توری-نومیزوتاکی یا مرغ داغ در قابلمه

مواد لازم برای ۴ نفر

۵۰۰ گرم مرغ، بهتر است با استخوان باشد

۴۰۰ گرم کلم چینی

۸ پیمانه آب

یک قاشق چایخوری نمک

یک تکه کوچک ریشه ی زنجبیل، به وزن حدود ۲۰ گرم

طرز تهیه

۱. مرغ را به تکه های چهار سانتی متری ببرید، در آب جوش بیاندازید تا به سرعت پخته و سفید شوند و بعد آب آن را بگیرید

۲. مرغ و هشت پیمانه آب را به یک قابلمه افزوده و بگذارید تا روی حرارت متوسط بجوشد. حرارت زیر آن را کم کنید و چربی های روی آب را بگیرید. به مدت بیست دقیقه روی همین حرارت ملایم بگذارید تا بجوشد.

۳. قسمت سخت مغز کلم را جدا کرده و برگ های آن را به صورت نوارهای حدود شش تا هفت سانتی متر درازا و دو سانتی متر پهنا ببرید. زنجبیل را پوست کنده و به صورت نوارهای باریک تکه تکه کنید.

۴. وقتی که این مرغ ها به مدت بیست دقیقه پختند، یک قاشق چایخوری نمک به عنوان ادویه به آن بزنید. کلم را اضافه کرده و به مدت پنج دقیقه ی دیگر بجوشانید.

۵. مرغ، کلم و سوپ را برای هر نفر در کاسه های جداگانه بکشید. مرغ و کلم می توانند با تکه های زنجبیل و همراه با سس پونزوو یا سس کنجد خورده شوند. برای طرز تهیه ی این دو سس به پایین مراجعه کنید.

محبوب‌ترین غذاهای ژاپنی را در خانه میل کنید

پونزوو و گوما داره

مواد لازم برای ۴ نفر

پونزوو

- یک قاشق غذاخوری آب میوه تازه گرفته شده یکی از مرکبات

- یک قاشق غذاخوری سرکه برنج

- دو قاشق غذاخوری سس سویا

- دو قاشق غذاخوری آب

گوما داره - سس کنجد

- دو قاشق غذاخوری خمیر کنجد سفید یا کره ی بادام زمینی

- دو قاشق چایخوری شکر

- دو قاشق چایخوری سرکه برنج

- دو قاشق غذاخوری سس سویا

- دو قاشق غذاخوری آب

طرز تهیه

۱. برای تهیه پونزوو: آب میوه ی تازه گرفته شده و سرکه برنج را در یک کاسه ی کوچک مخلوط کنید. سس سویا و در آخر آب را به آن اضافه کنید.

۲. برای تهیه گوما داره: خمیر کنجد را با شکر مخلوط کنید و برنج سرکه اندود و سس سویا را به آن اضافه کنید. در آخر به آن آب بیافزایید.

ایمو-کینتسوبا و دایگاکو-ایمو

مواد لازم برای ۴ نفر

ایمو-کینتسوبا

- ۲۰۰ گرم سیب زمینی شیرین

- چهل گرم شکر

- یک‌ششم قاشق چایخوری نمک

برای روکش کوکوها

- ۵۰ گرم آرد

- یک دوم پیمانه (صد گرم) آب

- کمی نمک

دایگاکو-ایمو

- ۳۰۰ گرم سیب زمینی شیرین

برای روکش براق

- ۵۰ گرم شکر

- یک قاشق غذاخوری آب

- یک قاشق چایخوری روغن گیاهی

- یک قاشق چایخوری سرکه برنج

- یک دوم قاشق چایخوری سس سویا

- دو قاشق چایخوری دانه های کنجد

- روغن گیاهی مایع سرخ کردنی

محبوب‌ترین غذاهای ژاپنی را در خانه میل کنید

طرز تهیه

۱. ایمو-کینتسوبا

سیب زمینی های شیرین را به صورت حلقه، حلقه با ضخامت حدود دو سانتی متر ببرید. سپس آنها را در یک قابلمه قرار دهید و به آن مقداری آب اضافه کنید تا این که تنها سیب زمینی ها را بپوشاند. بگذارید آب جوش بیاید و سپس حرارت را کم کنید و به مدت بیست دقیقه بگذارید بجوشد تا وقتی که سیب زمینی های شیرین به اندازه ای پخته شوند که بتوان به راحتی آنها را با چنگال سوراخ کرد.

۲. آنها را در یک آبکش بریزید تا آبشان گرفته شود و سپس با یک چنگال یا قاشق چوبی سیب زمینی های شیرین را له کنید. در حالی که مخلوط هنوز داغ است شکر و نمک را داخل آن بریزید. مخلوط را روی یک تخته ی کار که از قبل روی آن روکش محافظ کشیده اید قرار دهید. روکش را دور سیب زمینی های شیرین له شده بپیچید، آن را فشار داده و به شکل یک مستطیل با ضخامت یک سانتی متر در آورید. از یک چاقو برای بریدن این مخلوط و تقسیم آن به هشت مستطیل یا مربع یک اندازه استفاده کنید.

۳. آرد، آب و نمک را برای پوشش این کوکوها مخلوط کنید. هر کدام از کوکوها را به طور کامل در این مخلوط فرو ببرید. روغن گیاهی را داخل یک ماهیتابه بریزید و همه ی اطراف کوکوها را روی حرارت کم سرخ کنید تا قهوه ای رنگ شود. سرخ کردن هر طرف حدود یک دقیقه طول می کشد.

۴. (دایگاکو-ایمو)

سیب زمینی های شیرین را با استفاده از روش ران-گیری به تکه های سه سانتی متری ببرید. این تکه ها دارای گوشه های نوک تیز می باشند. تکه های سیب زمینی شیرین را به مدت پنج دقیقه در آب خیس کنید تا نشاسته ی آنها جدا شود. آب آنها را با یک دستمال خشک کن بگیرید. سیب زمینی های شیرین را به مدت چهار تا پنج دقیقه در روغن زیاد با دمای یکصد و شصت درجه ی سانتی گراد خوب سرخ کنید.

۵. مواد لازم برای تهیه ی روکش درخشان این خوراک را در یک قابلمه بریزید. سپس آن را روی حرارت ملایم اجاق بگذارید تا بجوشد. مخلوط را در حالی که روی اجاق قرار دارد نباید هم بزنید! قابلمه را بردارید و آرام بچرخانید تا مخلوط در اطراف قابلمه حرکت کند.

۶. برای بررسی غلظت آن داخل یک فنجان آب کمی از این مخلوط را بچکانید. این قطره ای چکانده شده باید بدون آن که حل شوند نرم باقی بمانند. قابلمه را از روی حرارت بردارید. سیب زمینی های شیرین سرخ شده را به آن اضافه کنید. با یک قاشق چوبی این تکه ها را هم بزنید تا مطمئن شوید که به طور یکنواخت با این مایه پوشانده شده اند. در آخر، روی آنها دانه های کنجد بپاشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • .

      چجوری آب زنجبیل تهیه کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج