جاباما
۱۰۶۰۹۱۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

«غمنامه پارسی» اپرا می‌شود

آهنگساز و رهبر ارکستر بین‌المللی کشورمان در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های خود از آهنگسازی پروژه «غمنامه پارسی» به صورت اپرا خبر داد.

خبرگزاری مهر: آهنگساز و رهبر ارکستر بین‌المللی کشورمان در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های خود از آهنگسازی پروژه «غمنامه پارسی» به صورت اپرا خبر داد.
«غمنامه پارسی» اپرا می‌شود
علی رهبری آهنگساز و رهبر اسبق ارکستر سمفونیک تهران که طی سال‌های اخیر در کشورهای مختلف اروپایی به رهبری مجموعه‌های مختلفی مشغول به فعالیت در عرصه موسیقی است در گفتگو با ما ضمن تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های خود بیان کرد: طبق تازه‌ترین برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفته پروژه «غمنامه پارسی» برگرفته از نمایشنامه «ایرانیان» اثر مشهور ۲۵۰۰ ساله اشیل نویسنده یونانی را به صورت اپرا آهنگسازی خواهم کرد.
این آهنگساز گفت: اپرای تراژدی ایرانیان برای ۴ خواننده به عنوان سولیست، گروه کر و ارکستر سمفونیک نوشته شده است. ضمن اینکه نقش خشایار شاه برای صدای رضا فکری نوشته شده و نقش‌های دیگر نیز از طریق آزمون در مرحله اول از بین خوانندگان ایرانی انتخاب خواهند شد
وی افزود: ایرانیان اثری شاعرانه و تخیلی در سبک نمایش‌نامه تراژدی است که توسط آیسخولوس (آشیل) در سال ۴۷۲ قبل از میلاد نوشته شده. این نمایشنامه نخستین اثر مهم آیسخولوس و کهن‌ترین نمایشنامه تاریخ بشر است که تا امروز باقی‌مانده‌است. تراژدی ایرانیان داستان یورش خشایارشا به یونان را گزارش می‌کند. ایرانیان تا امروز به همه زبان‌های مهم ترجمه شده و بارها در تماشاخانه‌های غرب اجرا شده‌است. ولی تا آنجا که می دانم تاکنون روی آن به صورت اپرا کار نشده است.
این رهبر ارکستر تاکید کرد: این اپرا با داشتن شماره ۱۲ آخرین و دوازدهمین اثرم در مجموعه «مادرم ایران» است. تمامی ۱۰ پویم سمفونیک مادرم ایران که با نوحه خوان داستان روز عاشورا شروع می‌شود با صدای محمد معتمدی و رضا فکری نیز توسط شرکت انتشار موسیقی آلمانی ناکسوس به بازار بین‌المللی عرضه شده که شماره ۱۱ آن نیز با «چنین گفت زرتشت» در تاریخ ۶ ژوین با صدای رضا فکری و ارکستر فیلارمونیک زاگرب ضبط و اجرا خواهد شد.
علی رهبری رهبر و مدیر هنری سابق ارکسترهای سمفونیک شهرهای بروکسل، پراگ، زاگرب، مالاگا و تهران، پویم سمفونیک‌های «مادرم ایران» را به شخصیت‌های مختلفی چون محمد رضا شجریان، حسین دهلوی، مصطفی پورتراب، روح‌اله خالقی، رحمت‌اله بدیعی، همدم رهبری، حسین علیزاده، احمد پژمان، مردم کرواسی، و مطرب‌ها و نوازندگان خیابانی هدیه کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج