۱۰۶۸۴۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

پاسخ قالیباف به شایعات اخیر درباره پسرش

شهردار تهران با انتقاد از اینکه شایعات، جو سازی‌ها و فضاسازی‌ها کم نیست از اینکه برخی‌ها یک روز می‌گویند پسر آقای قالیباف را گرفته‌اند و به زندان رفته است و اینکه یک روز می‌گویند آقای قالیباف امروز از شهرداری می‌رود یا فردا؟ گلایه کرد.

خبرگزاری ایسنا: شهردار تهران با انتقاد از اینکه شایعات، جو سازی‌ها و فضاسازی‌ها کم نیست از اینکه برخی‌ها یک روز می‌گویند پسر آقای قالیباف را گرفته‌اند و به زندان رفته است و اینکه یک روز می‌گویند آقای قالیباف امروز از شهرداری می‌رود یا فردا؟ گلایه کرد.

محمدباقر قالیباف در مراسم تجلیل از کارگران شهرداری تهران که به مناسبت روز جهانی کارگر در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با بیان اینکه پسر من معلمی است که دارد کارش را انجام می‌دهد، در مورد شایعات پیرامون رفتن یا ماندنش در شهرداری اظهار کرد: ما اینجا هستیم و خدمتگزار مردمیم و با کمک شما و غیرت و روحیه جهادی و نیز امر به معروف و نهی از منکر واقعی کار خود را ادامه می‌دهیم.

وی افزود: تنها من یک جلسه طی این سالها با خانواده خود در کنار کارمندان شریف و عزیز بهشت زهرا(س) بودم درحالی که در سایت‌های متعددی زدند که قالیباف با خانواده‌اش چگونه بر روی میز نشسته و پول بیت المال را می‌خورد در حالی که اصلا اشاره‌ای نکردند که ماجرا چه بوده و بنده با خانواده‌ام در کنار چه قشر زحمتکشی حضور داشته‌ایم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه شایعات و جوسازی‌ها کم نیست تصریح کرد: در حوزه منابع انسانی عنوان می‌شود که می‌خواهند همه را بیرون کنند اما ما نمی‌خواهیم کسی را بیرون کنیم بلکه در شهرداری جذب نخواهیم داشت.

به گفته قالیباف، کسانی هم که به بازنشستگی رسیده‌اند طبق قانون می‌توانند بازنشسته شوند و در بحث اضافه کاری نیز باید عدالت را رعایت کنیم و زمانی که می‌گوییم فرهنگ جهادی باید محقق شود بر همین اساس باید کار معنا داشته باشد.

قالیباف در مورد بحث اضافه کاری و حق ماموریت مدیران شهرداری نیز اظهار کرد: به همه مدیران ابلاغ کرده‌ام که اضافه کار و حق ماموریت نگیرند و اگر می‌خواهند مسئول یا مدیر باشند این کار را انجام ندهند؛ چرا که درغیر این صورت کس دیگری را جایگزین آنها می‌کنیم.

وی افزود: از طرف دیگر هم ۱۲۰ ساعت اضافه کاری همه را می‌دهیم در حالی که تاکید داریم افراد باید اضافه کاری خود را انجام دهند، چرا که کار نکرده دریافت حقوقش حرام است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه سقف اضافه کاری از ۱۲۰ ساعت به ۵۰ ساعت تقلیل یافته است، گفت: پس از این اقدام از سوی دیگر اضافه کاری‌ها را در دو ضرب می‌کنیم، به طوری که اگر کسی در ماه ۲۵ ساعت اضافه کاری کرده باشد حداقل به میزان ۹۰ ساعت اضافه کاری دریافت می‌کند در حالی که پس از آن جو سازی می‌کنند که اضافه کاری‌ها را قطع کرده‌اند؛ اما ما معتقدیم اگر عزیزی واقعا ۱۴۰ ساعت کار انجام داد باید ۱۴۰ ساعت اضافه کاری‌اش را بگیرد.

قالیباف ادامه داد: در شهرداری کسانی هستند که یک شب اضافه کاری نمی‌کنند. بنابراین چه فرقی بین آن کارگر زحمتکشی که شب تا صبح در حال زحمت کشیدن است وجود دارد و ما کسانی داریم که ۱۲ روز در ماه به صورت شبانه کار انجام می‌دهند.

به گزارش ایسنا، قالیباف در ادامه به کارگران و کارمندانی اشاره کرد که در شهرداری مشغول به کار هستند و مریض در خانواده‌شان دارند. کسانی هستند که دریافتی‌شان ۸۵۰ هزار تومان است. در حالی که هزینه دارویی‌شان بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در ماه است و من خود را مکلف می‌دانم هرچقدر از این مبلغ را بیمه پرداخت کرد، مابقی آن را از طریق شهرداری بپردازم.

وی افزود: بیش از ۷۶۰ نفر اینچنین در شهرداری هستند که من در شورای شهر هم گفته‌ام اگر می‌خواهند بیایند و نسبت به این موضوع ایراد حقوقی بگیرند، اما من از هر محل ماده ۱۷ این عمل را انجام می‌دهم و از اختیارات خود در این زمینه استفاده می‌کنم. چرا که ممکن است خدای نکرده هزینه‌های بالا افراد را به کار خلاف سوق دهد و ما باید از این موضوع جلوگیری کنیم.

قالیباف تاکید کرد: باید این فرهنگ را ایجاد کنیم که کسانی که در بدنه شهرداری کار می‌کنند کم برخوردار باشند تا فرهنگ جهادی را معنا کرده باشیم و این موضوع می‌تواند برکت در مال و زندگی را به همراه داشته باشد و باید در این زمینه تلاش کنیم.

قالیباف با انتقاد از اینکه یکی از فضاسازی‌های انجام شده این است که در شهرداری دارند حق و حقوق کارمندان را کم می‌کنند، گفت: زمانی که از بیت المال استفاده می‌کنیم باید نحوه استفاده از آن را نیز بدانیم.

وی از تمام کارگرانی که در این مراسم حضور داشتند درخواست کرد که اگر دیدند شهردار تهران کاری غیر از حرف‌هایش انجام می‌دهد رو در رو به او بگویند و اصلا نسبت به این موضوع نگران نباشند؛ چرا که عزت و ذلت در دست خداست.

به گزارش ایسنا، قالیباف در ابتدای صحبت‌هایش نیز در جمع کارگران واحدهای مختلف شهرداری تهران با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های پنجساله شهرداری توجه به درون شهرداری است، گفت: چگونه برای مردم به دنبال ایجاد خدمات رفاهی، تفریحی‌، آموزشی، تربیتی و ورزشی هستیم. بنابراین باید به خود خانواده‌های درون شهرداری نیز توجه کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری یک خانواده ۶۵ هزار نفری است، عنوان کرد: باید یک برنامه فرهنگی منسجم برای خانواده‌های درون شهرداری داشته باشیم و عموم کارگران و کارمندان خود را نیز در نظر گرفته و برای آنها منصفانه تلاش کنیم. هرچند در این زمینه کارهای بر زمین مانده ما نسبت به کارهای انجام داده شده‌ چیزی نیست، اما باید بدانیم که بضاعتمان همین است.

قالیباف شهرداری تهران را نهادی دانست که جز خدمت به مردم شریف، متدین و نجیب تهران کار دیگری ندارد و گفت: این موضوع توفیق بزرگی است که در راستای آن تلاش می‌کنیم و بهترین شهروندان و مجاهدین این شهر کارگرانی هستند که همواره تلاش داشتند و بنده در این جمع حضور یافتم تا برای خدا قوت و دست بوسی آنها در کنارشان باشم.

وی با بیان اینکه هر کس با هر گرایشی در شهر بچرخد به این اتفاق نظر می‌رسد که زحمات شما عزیزان در این شهر مثال زدنی است، اظهار کرد: حتی کسانی که قلم می‌زنند و نسبت به جمهوری اسلامی کینه ورزی می‌کنند و یا آنهایی که به عنوان یک خبرنگار به کشور می‌آیند و باز می‌گردند می‌نویسند که با حضور در تهران آثاری از تحریم در ایران و تهران ندیدیم، بلکه شهری زیبا، با نشاط و پرتلاش شاهد بودیم و این جز تلاش شما عزیزان در بخش‌های مختلف نیست و شما بهترین خلق خدا، سربازان و مجاهدانی هستید که در سایه اسلام تلاش می‌کنید.

وی با اشاره به اینکه باید قدر این توفیق که کار مردم به دست ماست را بدانیم عنوان کرد: ما توفیق داریم که گره‌ای از مشکلات مردم بگشاییم و نباید خدای ناکرده این مجاهدت، زحمت و ارزش بزرگ را حتی با پول حلال هم عوض کنیم، چرا که مشتری وقت ، اعضا و جوارح ما پول حلال، اضافه کار و حقوق نیست؛ بلکه مشتری انسان خداست.

شهردار تهران با بیان اینکه کار، شغل، مسئولیت و پست نیست، ادامه داد: کار، حیات، زندگی و جوهره انسان است و ما باید غیر از خدا خود را به هیچ قیمتی نفروشیم؛ چرا که اگر این اقدام را به هر قیمتی انجام دهیم ضرر کرده‌ایم و امان از کسانی که این خسران را انجام می‌دهند و عمر خود را به حرام صرف می‌کنند.

به گزارش ایسنا قالیباف در ادامه با تاکید بر اینکه همه مشکلات اقتصادی را با همه وجود می‌دانیم و می‌فهمیم خاطرنشان کرد: باید در این خصوص دل به خدا ببندیم و از او مطالبه کنیم تا برکت، اهمیت، احترام و بزرگی در زندگی را نزد خانواده، همسایگان و همکاران ببینیم.

شهردار تهران در پایان خود را مکلف و موظف دانست که با همه توان ناچیزش برای کارگران تلاش کند و کارگران فردای قیامت تنها در حالی می‌توانند او را در پیشگاه خداوند نبخشند که در زندگی دنیایی لحظه‌ای از زمان خدمتگزاری به آنها را درنگ کرده باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج