جاباما
۱۰۷۲۲۲
۱۰۰ نظر
۵۷۲۹
۱۰۰ نظر
۵۷۲۹
پ

چرا پارسا پیروزفر ستاره نشد؟

پارسا پیروزفر قابلیت ستاره شدن را داشت. انگار پسر چشم آبی که اوایل دهه ۷۰ وارد دنیای بازیگری شد و می توانست گیشه سینما را در دست بگیرد بطور خودخواسته راه خود را از ستاره شدن تغییر داد. هر چند امروز دیگر سینمای ایران ستاره محور نیست.

چرا پارسا پیروزفر ستاره نشد؟





روزنامه هفت صبح: پارسا پیروزفر قابلیت ستاره شدن را داشت. انگار پسر چشم آبی که اوایل دهه 70 وارد دنیای بازیگری شد و می توانست گیشه سینما را در دست بگیرد بطور خودخواسته راه خود را از ستاره شدن تغییر داد. هر چند امروز دیگر سینمای ایران ستاره محور نیست و با تغییر سطح فرهنگی مخاطب عام تنها فیلم هایی می توانند فروش کنند که از کارگردانی و فیلمنامه خوبی برخوردار باشند اما اواخر دهه 70 سینما به سمت ستاره پروری و ستاره سازی رفت.

همان زمان بازیگرانی به ناگهان مطرح شدند و انگ مانکن های چشم آبی به آنها خورد. بسیاری از تهیه کننده ها برای استفاده از آنان در فیلم خود سر و دست شکاندند. بعضی از آنها با تغییر جهت مسیر خود بار هنری و ارزشمند کارنامه کاری شان را بالا بردند و این انگ را از پیشانی شان پاک کردند. آنها که آینده نگری نداشتند در مسیر خود باقی ماندند و امروز به حاشیه سینما رفته اند اما پارسا پیروزفر با آنکه اولین چشم آبی سینمای ایران بود در هیچ یک از این دو دسته نگنجید.

ظاهرا از اولین روز ورودش به سینما تصمیم خود را گرفته بود. او نمی خواست مثل بقیه باشد. البته این مثل همه نبودن گاهی به ضررش تمام شد. پارسا پیروزفر بعد از سه سال با فیلم «زندگی جای دیگریست» به سینما آمده است.

چرا پارسا پیروزفر ستاره نشد؟

چند روز پیش هم هیات داوران «جشن بازیگر» او را به عنوان نامزد بهترین بازیگر تئاتر سال ۹۲ برای بازی در نمایش «سنگ ها در جیب هایش» در کنار ۳۴ بازیگر دیگر معرفی کرد. به همین بهانه گزارشی تهیه کردیم از روند کاری عجیب و غریب این بازیگر که بعد از ۲۲ سال همچنان میان ستاره بودن و ستاره نبودن بلاتکلیف است.

اغلب بازیگرانی که تبدیل به ستاره شدند توسط محمدرضا شریفی نیا به سینما معرفی شده اند. برای همین با او که به گفته خودش تاثیر بسیاری در شناخته شدن پارسا پیروزفر در سینما داشته درباره فراز و فرودهای کارنامه کاری این بازیگر گفتگو کردیم.

پارسا پیروزفر را من به داریوش مهرجویی معرفی کردم. او را برای نقش زائر و فرهاد جم را برای نقش نامزد پری در نظر داشتم. پارسا دانشجوی رشته نقاشی بود. چهره او برای نقش زائر فیلم پری خیلی مناسب بود. البته قبل از پری هم برای یک فیلم از او تست گرفته بودیم. قرار بود در فیلم «روز واقعه» به جای «علیرضا شجاع نوری» بازی کند اما موسسه فارابی اصرار داشت از یک بازیگر معروف برای فیلمش استفاده کند. پارسا هم آن زمان هنوز معروف نبود و قسمت نشد در فیلم بازی کند. فیلم های زیادی به پارسا پیروزفر پیشنهاد می شد اما او دوست نداشت در آنها بازی کند.

دلخوری ایرج قادری از پارسا پیروزفر

بعد از فیلم پری یک قرار ملاقات گذاشتیم و با هم صحبت کردیم. از او پرسیدیم دنبال چه چیزی هستی؟ در سینما به چه نوع کارهایی علاقه داری؟ او گفت فقط می خواهم در فیلم های خیلی خوب بازی کنم. او می خواست فقط با کارگردانان مطرح و معتبر کار کند. اگر نگاهی به کارنامه کاری اش بیندازید می بینید که خیلی جاها کوتاه نیامده. یادم است که ایرج قادری برای فیلم طوطیا می خواست با او کار کند.

قادری فقط یک عکس از او در فیلم «پری» دیده بود. دوست داشت خودش را ببیند و با هم صحبت کنند. برای همین قرار گذاشتیم و هر سه با هم به یک رستوران رفتیم. ایرج قادری او را برای نقش اصلی فیلمش می خواست. پارسا پرسید چه زمانی فیلم شما کلید می خورد و بعد از جواب ایرج قادری گفت همان زمان بهرام بیضایی می خواهد کار جدیدش را شروع کند، برای همین نمی توانم پیشنهاد شما را بپذیرم.

ایرج قادری پرسید مگر شما قرار است در آن فیلم بازی کنید؟ گفت نمی دانم ولی نمی خواهم اگر بیضایی بخواهد در فیلمش بازی کنم درگیر بازی در فیلم دیگری باشم و نتوانم با او کار کنم.

ایرج قادری یک نگاه عجیبی به من کرد و وقتی پارسا رفت گفت می خواهم به او نقش اول بدهم در آن بازی کند، حالا او می خواهد منتظر بنشیند که اگر احیانا بهرام بیضایی فیلم ساخت شاید یک نقشی هم به او بدهند. بعد با خنده گفت به نظرت پارسا پیروزفر حالش خوب است؟

اما من فکر می کنم به هر حال هر کسی برای خودش آرزوهایی دارد و می خواهد مسیر زندگی اش را بر پایه آنها تعیین کند. به ایرج قادری گفتم شما کارگردان خوبی هستید اما پارسا دوست دارد در فیلم های خاص بازی کند، نباید از او دلخور شوید.

با «در چشم باد» از سینما فاصله گرفت

بعد از فیلم «پری» پارسا پیروزفر به دنبال علاقمندی هایش رفت و در فیلم هایی که دوست داشت بازی کرد. دوباره یکدیگر را ملاقات کردیم. با او صحبت کردم که کمی از انتظاراتش کم کند. به هر حال یک بازیگر خوب اگر در یک فیلم متوسط هم بازی کند می تواند سطح کلی فیلم را ارتقا بدهد. به او گفتم بد نیست کار در بدنه سینما را هم تجربه کند.

قبل از آن اگر پیشنهاد ویژه ای برای بازی در فیلم هایی که دوست داشت وجود نداشت، نقاشی می کرد و مجسمه می ساخت. البته الان هم همینطور است. پارسا خیلی آدم فعال و پرتلاش و اهل مطالعه است اما به هر حال در یک دوره ای بعد از صحبتی که با هم کردیم در چند فیلم که مربوط به بدنه سینما بود هم بازی کرد.

چرا پارسا پیروزفر ستاره نشد؟

فیلم هایی مثل «نقاب»، «دختری به نام تندر» و ... بعد هم در «زن زیادی»، «مهمان مامان»، «اشک سرما» بازی کرد که چند جایزه هم برای آنها گرفت. آن زمان دوران پرکاری پارسا پیروزفر بود تا اینکه با او برای نقش «فرید» در سریال «کلاه پهلوی» صحبت کردم. همان نقشی که امیر «امیر علی دانایی» آن را بازی کرد. حتی قرارداد هم بستیم. به او گفتم وقتی بازی ات در کلاه پهلوی شروع شد از آنجا که فیلمبرداری زمان زیادی می برد، من هماهنگ می کنم که به کارهای سینمایی ات هم برسی. کمی بعد «مسعود جعفری جوزانی» برای سریال «در چشم باد» به او پیشنهاد کاری داد.

به من گفت دوست دارد با جوزانی کار کند. من هم گفتم «در چشم باد» هم کار خوبی از آب در می آید اما نقش تو در آن یک نقش کلیدی است و از آنجا که چندین سال وقت تو را تمام مدت می گیرد، دیگر نمی توانی به فیلم های سینمایی برسی، در صورتی که این امکان در کلاه پهلوی برای تو وجود دارد. «کلاه پهلوی» دیرتر از زمانی که مشخص کرده بودیم کلید خورد و نهایتا پارسا تصمیم گرفت که به «در چشم باد» برود.

در نهایت آنچه انتظارش را داشتم پیش آمد. پارسا تمام وقت خود را برای «در چشم باد» گذاشت و به مدت پنج سال از سینما دور ماند. امین حیایی را هم من برای سریال «کلاه پهلوی» به «ضیاءالدین دری» پیشنهاد کردم و آوردم. او همزمان با این سریال توانست در چند فیلم سینمایی هم بازی کند.

سال ۸۳ تغییر مسیر داد

ستاره شدن در سینما رابطه مستقیمی با حضور داشتن روی پرده سینما دارد. پارسا پیروزفر بازیگر خوب و خوش اخلاق و اهل مطالعه ای است. او همه ویژگی های خوب یک ستاره را دارد اما نخواست که ستاره شود. او اصلا اهل جنجال و حاشیه نیست و حتی تا به حال با هیچ نشریه ای مصاحبه نکرده است. در حقیقت هیچ ارتباطی با مخاطبان سینما و هوادارانش نداشته است. او مسیری را انتخاب کرده تا از ستاره شدن دور بماند.

او تا قبل از «در چشم باد» خیلی در سینما فعال بود و سال به سال بیشتر رشد می کرد اما مسیر او از سال ۸۳ تغییر کرد. طبیعتا وقتی بازیگری که رو به ستاره شدن پیش می رود چندین سال در صحنه نباشد، آدم های دیگری جای او را می گیرند هر چند که پارسا پیروزفر از نظر من یک ستاره است.

ماجرای عجیب سکوت ۲۲ ساله پارسا پیروزفر و فرار او از گفتگو با رسانه ها

بازیگری که خودخواسته در سایه ماند

در سینمای ایران برعکس تمام دنیا بازیگرانی که معیارهای ستاره شدن را داشتند در سنین پایین به این لقب دست پیدا کردند. در هالیوود بزرگترین بازیگران سینما در میانسالی تبدیل به ستاره شدند. مثلا «رابرت دنیرو» در ۲۵ سالگی فیلم «جشن عروسی» را بازی کرد و در ۳۵ سالگی «راننده تاکسی» را.

شاید ستاره شدن بازیگران ایران در سن کم باعث شد که بعد از چند سال ستاره ها از سر دوش شان بیفتد و دیگر نتوانند مخاطب عام را جذب کنند چرا که در چند سال اخیر سطح سلیقه فرهنگی مخاطبان سینما بالا رفت. مردم از ستاره سینما انتظار بازی خوب داشتند، بازی که فراتر از چهره جذابشان بتواند مخاطب را جذب کند. از لیست کوتاه ستاره های سابق سینما بازیگرانی به کار خود ادامه دادند و توانستند انتظارات مخاطب را برآورده کنند که دیگر خامی گذشته را در کار خود نداشتند.

هر چند امروز دیگر به دلایل مختلف ستاره از سر مخاطب سینما افتاده است اما شاید پارسا پیروزفر بیش از هر ستاره دیگری قابلیت ستاره شدن داشت. او وسواس خاصی در انتخاب نقش ها دارد و جز چند فیلم که متعلق به بدنه سینما است، باقی فیلم های او آثار قابل قبولی هستند.

او هیچ وقت مصاحبه نمی کند

عوامل بسیاری بازیگر را به سمت ستاره شدن می برند که یکی از آنها ارتباط با مخاطب است. پارسا پیروزفر بسیار کم حرف است و به گفته نزدیکان و دوستان او در سینما، بیشتر وقت خود را صرف نقاشی و مطالعه می کند. در طول ۲۲ سال فعالیت او در سینما و تلویزیون هیچ گفتگویی از او منتشر نشده است. او حتی در بازیگری هم ترجیح می دهد کمتر از دیالوگ استفاده کند!

چرا پارسا پیروزفر ستاره نشد؟

«تهمینه میلانی» بعد از همکاری با پیروزفر در فیلم «زن زیادی» در مصاحبه ای گفته است: «پارسا پیروزفر علاقه زیادی به برقراری ارتباط از طریق دیالوگ با تماشاگر ندارد. او ترجیح می دهد که به جای استفاده از دیالوگ های مستقیم، در صورت امکان از میمیک صورت و بدن پیام خود را برساند.»

رودست خوردن پارسا پیروزفر

با اینحال اواسط سال ۸۳ روزنامه «بانی فیلم» مصاحبه ای با این بازیگر منتشر کرد. پیروزفر درباره چیزهایی حرف زده بود که به نظر چندان جدی نمی آمد برای همین کمی عجیب به نظر می رسید که روزنامه نگاری که با او مصاحبه کرده با وجود سوال های مهمی که می توانست بپرسد؛ درباره مسائل سطحی حرف زده باشد.

در لید آن گفتگو اشاره شده بود سوال و جواب ها مربوط به یک سایت کانادایی فارسی زبان است. همان روز پیروزفر گفتگویش را تکذیب کرد و در جمعی خصوصی پرده از ماجرا برداشت. خبرنگاری به او گفته اطلاعاتی برای تکمیل بیوگرافی اش می خواهد اما کم کم سوال ها شکل گفتگو به خود گرفته است. پارسا پیروزفر هم متوجه رودست خوردنش می شود و تلفن را قطع می کند.

سال بعد برای اولین بار به مطبوعات اعتماد می کند و تصمیم می گیرد به همه ابهاماتی که درباره خودش وجود دارد پاسخ دهد. یک گفتگو با مجله فیلم انجام می دهد اما وقتی متن مکتوب مصاحبه قبل از چاپ برای گرفتن تایید از طرف او به دستش می رسد پشیمان می شود! بنابراین از تنها گفتگویی که این بازیگر انجام داده تنها دو نسخه وجود دارد، یکی در کشوی میز خانه پیروزفر و احتمالا دیگری در کشوی میز سردبیر مجله فیلم!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو ایران بی نظیره

      پاسخ ها

      • نسترن

        تنها بازیگری ک دنبال حاشیه شهرت غرور نیست .کم حرف دوس داشتنی .نه در سیاست است نه در شهرت ونه در پول فقط دنبال استعداد ارامش است

      • yusef

        واقعا باکلاس ترین بازیگر هم نسل من، یک دونه از این ادا اطفاری که مثلا ستارهای سینما دارن رو نداره، درود به شرفت پارسای عزیز

    • بیننده

      بازیگرفوق العاده ایه !درسریال درپناه تو نقش کلیدی داشت امابه دلیل ازدواج پدرش بامنشی که دران زمان کم سابقه بود کلا سانسورشد !!

    • سالار

      اتفاقا کار خوبی کرد خودش رو از حاشیه و جنجال دور نگه داشت وگرنه هر روز باید با یکی از این نشریات زرد درگیر میشد! اینجوری آرامش زندگیش رو حفظ کرد.

    • سپید

      مردم قهرمانهایی از جنس خودشونو بیشتر قبول می کنند.
      ایشون چهره اش خیلی مناسب قهرمان مردمی بودن نیست.
      هر چند بازیهاش خوبه...من که با چهره اش همذات پنداری ندارم متاسفانه...

      پاسخ ها

      • مری

        مگه چهره ت چه شکلیه؟ با برد پیت چی همذات پنداری داری؟

    • عارف

      عاشق بازیش تو مهمان مامان هستم. فوق العاده اس!

    • ميترا

      هنر پيشه مورد علاقه منه، خيلي باكلاسه

    • بي تربيت جون

      يك بازيگر با ارزش تمام عيار ه . آقاي شريفي نيا اگه فكر ميكنيد كه آقاي پيروزفر اشتباه كرده كه تو فيلم آبكي كلاه پهلوي بازي نكرده و تو فيلم درچشم بادبازي كرده سخت دراشتباهيد . شما بريد سراغ همون امير علي دانايي خودشيفته ي مغرور.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم موافقم آفرین که در سریال کلاه پهلوی بازی نکرده

      • بدون نام

        منم موافقم! در چشم باد کجا و کلاه پهلوی کجا!

      • ناشناس

        بله همینطوره . حیف بود اقای پیروزفر تو کلاه پهلوی بازی کنند . در چشم باد عالی بود

    • ستاره

      من که ایشون رو خیلی میپسندم
      کلاس کاریش و حفظ کرد و هر جایی بازی نکرد...از نظر من که ایشون ستاره هستند.

    • صبا

      پارسا از بازیگرای بینظیر ایرانه که برعکس خیلیای دیگه فقط با استعدادش اوج گرفته نه با پول.بازیش توی(درچشم باد)واقعا ستودنی بود

    • بدون نام

      در فیلم اسب حیوان نجیبی است خیلی خوب بلزی کرد.کلا کلاس کاریش از سینمای ایران جداست

    • سعیده

      به نظر من هر سال چندبار روی پرده سینما ظاهر شدن مهم نیست اینکه در چه فیلمی ایفای نقش می کنی مهمتره... کمیت نمی تونه جای کیفیت رو بگیره.
      آقای پیروزفر بابت تلاش هاتون در عرصه هنر و درست گام برداشتنتون ازتون تشکر می کنم. چون می دونم دوست داشتید بهترین کار رو به مخاطبانتون هدیه بدید.
      ممنون

    • بابونه

      بازیگر فوق العاده با کلاس و خوش قیافه ای است من که خیلی دوسش دارم

    • م گل

      بازیگر خوب و دوست داشتنی هست
      ولی ای کاش
      مصاحبه میکرد تا طرفدارانش با خلق و خوی
      او آشنا شوند
      ممنون

    • مینا

      خیلی هم زندگی پرحاشیه ای داره. فقط سکوت میکنه. فرقی با بقیه نداره.

    • نازخاتون

      پارسا جوون تو ایران تکه یه دونس.جذاب خوش قیافه خوش تیپ باشخصیت...من که به شخصه خیلییییی دوسش دارم...لطفا وقتی چیزی از ایشون نمیدونید اظهار نظر نکنید!!!!

    • مریم

      زیبا ،جذاب،باکلاس ،ارام ،بازیگرتوانا درچشم باد عالی بود انتخاب خوبی داشت.

    • بهناز

      واقعا سبک بازیش کلاس کاریش متفاوته و خیلی جالب که تونسته ای همه سال مصاحبه نکنه!!بهترین کار ممکن!! بازیش عالیه از بین بازیگران جوان ایرانی فقط شهاب حسینی و پارسا پیروز فر قابل قبول هستند

    • مهناز

      من خیلی خیلی خیلی سبک کاریش رو دوست دارم... هم مخاطبین خاص سینما و هم مخاطبین عام رو درگیر فیلم هاش کرده، توانایی بالای پارسا پیروز فر در فیلم ها فکر کنم برای محبوب شدنش کافی باشه ، اینکه تونسته زندگی خصوصی شو از کار حرفه ایش دور نگه داره یه هنره ...

    • بدون نام

      عالیه ای کاش امثالش بیشترشن نابازیگرای زیادی داریم اما بازیگر وهنرمند واقعی کمن

    • لیلا

      مغرور _ با کلاس _ با شخصیت _ بی حاشیه _

    • مهدیه

      شبیه نیکلاس کیجه دوس اش دارم

    • بدون نام

      فیلم شیدا
      و درچشم باد
      رو عالی بازی کرده...
      ستاره هست بی حاشیه...

    • فرناز

      بسیار با کلاس و متشخص هستن، واقعا کلاس کاری ایشون از سینمای ایران جداس و انتخاب های خاصشون ستودنیه، یک ستاره واقعی و درجه یک. این که آدم خیلی پرکار باشه و توی هر فیلمی بازی کنه اصلا به معنی ستاره بودن نیست ولی متاسفانه خیلی از مردم ما به دلیل فقر فرهنگی که دامنگیر جامعه مان است این موضوع را درک نمیکنند.

    • پریسا

      با نظر فرناز موافقم بنظر من محبوبیت بازیگر اینکه کمتر جلوی دوربین مصاحبه قرار بگیر

    • پریسا

      فیلم درچشم باد خیلی دوست داشتم اقای پیروزفر توی این فیلم خیلی جالب هنرنمایی کردن من ازایشون تشکر میکنم

    • موژان

      واقعا بی نظیر هستن ایشون

    • رزی

      واقعا سریال بی نظیر و تاریخی «در چشم باد» رو با سریال مسخره «کلاه پهلوی» مقایسه میکنه این محمدرضای بی شریفی؟ یا اصلا مقایسه پارسا پیروزفر با امین بی حیایی چه مقایسه مسخره ایه. شخصیت اصیل پارسا پیروزفر کجا و یکی مثل بی حیایی کجا.
      اگه یه بازیگرم پیدا میشه که راه درست و منطقی رو پیش گرفته و برای دل خودش داره کار میکنه، نه برای شهرت و ثروت و این ظواهر زودگذر، اینجوری سرزنش میکنن!

    • رزی

      واقعا سریال بی نظیر و تاریخی «در چشم باد» رو با سریال مسخره «کلاه پهلوی» مقایسه میکنه این محمدرضای بی شریفی؟ یا اصلا مقایسه پارسا پیروزفر با امین بی حیایی چه مقایسه مسخره ایه. شخصیت اصیل پارسا پیروزفر کجا و یکی مثل بی حیایی کجا.
      اگه یه بازیگرم پیدا میشه که راه درست و منطقی رو پیش گرفته و برای دل خودش داره کار میکنه، نه برای شهرت و ثروت و این ظواهر زودگذر، اینجوری سرزنش میکنن!

    • یه کی

      چهره بسیار متناسب و کلاسیکی داره ، استعداد بازی کردن در فیلم های خارجی و شاید هم هالیوودی رو داره ، باید بره خارج ، اینجا کسی قدر دان نیست

    • farnaz

      بی نظیره

    • بدون نام

      مینا خانم که آقای پیروزفر رو بازیگر پر حاشیه ای میدونن مثل اینکه به ایشان نزدیک هستند و از زندگی خصوصی شون خبر دارند پس یکی دو تا از اين حاشیه هارو بگن و گرنه حرفهاشون تهمت بحساب میاد . معمولاً آدمهای پر حاشیه خودشون در این موارد سکوت میکنند و خبر ها از جای دیگری به بیرون درز میکنه اگه آقای پیروزفر هم پر حاشیه بود همینطور میشد

    • بدون نام

      رزی خانم با سلام همونطور که خودتون گفتین آقای پیروزفر انسان با اصالتی هستند و مطمئن باشید دوست ندارند بخاطر تعریف از ایشان به همکارها نشون بی احترامی بشه خود من طرفدار آقای شریفی نیا نیستم ولی میدونم ایشون به گردن آقای پیروزفر و خیلی از بازیگرها حق دارند

    • یلدا

      عشق منه خیلی باکلاسه عاشششششششششقشششششم ینی
      کلاسشوعشقه

    • عاطفه

      باسلام.من ازسبک بازیه اقا پارسا خیلی،خوشم،میاد.کلا یه بازیگر جنتلمن باکلاس شیک وهرچی بگم کم گفتم.اقاجان در یه جمله این اقا خاص،هستن،خیلیم خاص،هستن،همه بازیگرا یه،طرف ایشون یه،طرف.همین عقده ای نبودنشون همین سکوت،نشانه اصالت وخاص بودنشون هست،اینکه مثل خیلی از بازیگرای دیگه بی بندوبار بازی،در نمیاره جلف نیست.ولی واقعا دوست دارم توی فیلم جدید ببینمشون،دیگه دل هممون واسش تنگ شده.

    • پریسا

      جناب پارسا پیروزفر بسیار محبوب و متشخص هستن چنین بازیگرانی در تلویزیون و سینمای ما خیلی تعدادشون معدوده ک هم بازیگر فوق العادهای هستن و هم انسان بزرگ و ستودنی. براشون آرزوی سلامتی و کامیابی دارم. ای کاش واقعا قدر چنین کسانی دونسته بشه!

    • میترا از شمال

      ازآقای پیروزفر بخاطر بازیهای زیبایش و احترام گذاشتن به طرفدارانش با بازی نکردن در هر فیلمی بسیار سپاس گزارم.

    • مهمان

      خوش به حالش اصلا پیر نمیشه !!!!

    • مجتبی

      پوریا پورسرخ متولد شهریوره
      بله درسته شهریوریها همیشه از جنجال دورند

    • آتوسا

      دیدش به دنیا از بازیهاش مشخصه.

    • آذین

      زیباترین پسرایرانه

    • محمد

      فوق العاده است

    • الینا

      زیباترین و باشخصیت ترین بازیگرایران واقعا سبک بازیشون عالیه عاااااااااااشقشم

    • زری

      عالیه عالیه واقعا با اخلاقه تنها کسیه که قیافه و استعدادش آن را مغرور نکرده یه آرامشی داره صورتش که اگه آدم تو مضطرب ترین حالت هم باشه با دیدنش آرام میشه

    • katy

      برای من پارسای پیروزفر همیشه یک علامت سوال بزرگ بوده.همیشه به نظرم یک چیز مزموزی توی رفتارش وجود داشته خیلی از فیلم ها رو تا حالا فقط به خاطر دیدن نقشی که بازی کرده دیدم.اگه دقت کنین همیشه سربسته ترین و پرابهام ترین نقش ها رو بازی کرده .اون واقعا یه هنرمنده اون دنبال لذتی که از کارش میبره است .دنبال آرامشی که از انجام دادن یه کار خوب میگیره و یجورایی هم خودخواه.

    • کامران

      هنوز سریال «در چشم باد» با بازی پارسا پیروزفر دیدنیه.
      من که هنوز عاشق بازیهاشم بخصوص بخاطر شخصیت و وقاری که داره.
      خدا را شکر که در کلاه پهلوی بازی نکرد، نمیدونم ، شاید اگر در آن سریال هم بازی میکرد ، آن سریال به خوبی «در چشم باد» میشد.
      امیدوارم هرچه زودتر بازهم شاهد هنرنماییش در سینما و تلویزیون باشیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        محتوی این سریالها با هم فرق داشت . خدا رو شکر که ایشون در کلاه پهلوی بازی نکردن

    • نگارین

      بازیگر کاربلد تو ایران انگشت شماره . آقای پیروزفر یکی از ماهرترین ها و خاص ترین های هنر بازیگریه بازی شون تو سریال در چشم باد بی نظیره

    • کامران

      هنوز سریال «در چشم باد» با بازی پارسا پیروزفر دیدنیه.
      من که هنوز عاشق بازیهاشم بخصوص بخاطر شخصیت و وقاری که داره.
      خدا را شکر که در کلاه پهلوی بازی نکرد، نمیدونم ، شاید اگر در آن سریال هم بازی میکرد ، آن سریال به خوبی «در چشم باد» میشد.
      امیدوارم هرچه زودتر بازهم شاهد هنرنماییش در سینما و تلویزیون باشیم.

    • ترانه

      به نظرم باری فوق العاده خوبی دارع

    • مهسا

      به نظر من ايشون معناي واقعي هنر و لذت بردن از اون رو درك كردن و خودشون رو در گير حواشي نكردن، و ايشون يه ستاره واقعي هستن چه از نظر بازي و چه اخلاق و فرهنگ... ستاره بودن به اين معنا نيست كه حضور مداوم داشته باشي، ستاره يعني كسي كه با حداقل بازي ها تو ذهن مردم بمونه، هنوز كه هنوز تو جمع جوونا وقتي صحبت از يه بازيگر خوب ميشه اسم ايشون سر زبون هاست. و اين رمز موفقيت ايشون هست، ايشون نام خودشون رو تو دل مردم حك كردن نه روي تقدير نامه و ...

      و جداي همه اينها ايشون بسيار زيبا، شيك، جنتلمن هستن

    • bahar

      پارسا پیروزفر جزء برترین و بهترین بازیگران سینمای ایران هست و فوق العاده بی حاشیه و شفاف...از این دست بازیگر ها در سینمای ما انگشت شمارن و ثابت کردهیچ چیز جز هنردو ارزش و کیفیت کارش براش مهم نیست...ایشون استایلذو چهره ی زیبایی هم داره،دوستی که معتقد بودن چهره ش مردم پسند نیست خواستم ببینم چهره ی زشت و مصنوعی خیلی از این بازیگرا با عمل زیبایی خوب و زیباست پس؟؟!!!اتفاقا از هر نظر عالیه و من از طرفداران پروپاقرصشون خصوصا در سریال بینظیر درچشم باد هستم...موفق باشید هنرمند جوان

    • بی نام

      آقا.بازیگر فقط پارسا پیروزفر.تمام

    • فرزاد

      عاشقتم پارسا جون.تو بهترین بازیگر ایرانی

    • معصوم

      من به تازگی سریال درچشم بادروازشبکه آی فیلم دیدم وبخاطربازی پارساپیروزفرعشق به وطنم درمن شعله گرفت وحس میکنم بخاطرپاک وصادق بودن آقای پیروزفراین حس درمن بوجودآمدایشون قابل ستایش اندومن عاشق رفتارووقارش شدم انشالله همیشه درسایه ی حق باشند

    • بدون نام

      ازنظر من آقای پارسا پیروز فر بهترین بازیگر در ایران است ....... جذاب، زیبا،بی حاشیه ،مهربان،و............... درسردارد درچشم باد ترکوندن،،ایشون ستاره ی بزرگ سینما هستن بازیشان حرف نداره عاشغشششششششششممم

    • دکتر سارا

      از بچگی که ایشون رو تو سریال در پناه تو دیدم بنظرم خوشگل ترین بازیگر ایران اومد و چیزی که برام هزار مرتبه عجیب تر و جذاب تر از زیباییشون بود سادگی و وقار و بی حاشیه بودنش هست برام همیشه خیلی عجیب بوده که یک آدم انقد زیبا جذاب و معروف باشه و اصلا اهل خودنمایی و اینکه خودش رو تو بوق کرنا کنه نباشه ايشالا همیشه موفق و سربلند و عزیز باشی

    • Mobina

      واقعا آقای پیروزفر عالیه در سریال در قلب من آقای پیروزفر و پویا امینی واقعا درخشیدند
      با آرزوی موفقیت روز افزون برای ایشون

    • ناشناس

      جای آقای پیروز فردر سینما،این روزها خالی است.اما بازی وخودشون در یادهامون ماندگاراست.چقدر عجیب است که کسی هیچوقت وسوسه نشود حرفی نزند مصاحبه ای نکند...دوست داشتم بدونم ایشون این روزها چه فعالیتی دارند ؟واسشون آرزوی موفقیت وصحت وسلامتی دارم

    • Nazi

      سلام به نظر من هیچ بازیگری به جذابیت وزیبایی ایشون توایران وجودنداره خیلی دوستشون دارم ازشخصیت همچین ادمایی خوشم میادمرموز ،مغرور،جذاب، باوقارامیدوارم هرجاکه هستن موفق باشن

    • فرخنده

      فیلم در چشم باد با کلاه پهلوی از نظر محتوایی خیلی فرق داره. بازی پارسا پیروز فر عالی بود.

    • فرناز2

      شاید اینکارایی که اقای پیروز فر انجام میدن واسه اینه که تو چشم ماها یه ادم زا شخصیت و خاص جلوه کنن شاید همه اینا تظاهر باشه بازم نمیدونم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب ....؟بعدش ....وقتی میره خونه شخصیت شیطان صفتشو رو میکنه ...هااااا؟ بازم نمیدونم؟؟؟؟

      • ناشناس

        ایا همین یکدست بودن شخصیت و رفتارشون نشانه صداقتشون نیست؟ مکه میشه کسی اینهمه سال تظاهر کنه و یک بار هم دستش رو نشه

    • راحيل

      ايشون ستاره هستن،خيلي مهربون و خوش اخلاقن،من و دوستم بعد از تماشاي تئاتر ماتريوشكا با بازي درخشان خودشون ازشون خواستيم با ما عكس بگيرن با روي خوش پذيرفتن،براشون آرزوي بهترينها رو دارم**

    • بدون نام

      من که هنوزم با اینکه چندین بار سریال درچشم باد رو دیدم،بازهم دوس دارم چندین بار دیگه هم ببینم.نقش فوفق العاده بیژن ایرانی تو این سریال با اجرای فوقالعده ایشون هیچ وقت از ذهنم دور نمیشه.این سریال هیچ وقت قابل مقایسه با کلاه پهلوی نیست.ایشون با انتخاب فیلم های محبوب وخاص ب طرفدار و تماشاگر احترام میذاره.برای من که ستاره اس.ایشون رو نمیشه با بازیگرها و ستاره های ایرانی مقایسه کرد.

    • ماری

      این خیلی لذت بخش هست که در اوج موفقیت و پیشرفت به دور از حاشیه باشی. اینطوری احساس آزامش بیشتری به آدم دست میده اما قطعا جماعت بیکار اطراف دنبال حاشیه سازی حتی برای بی حاشیه بودنت میگردن. تبریک میگم به آقای پارسا پیروزفر به خاطر این شیوه ای که انتخاب کردن. قطعا ایشون تا الان به خاطر این راهی که انتخاب کردن مورد سوالهای آزار دهنده قرار گرفتن

    • مینا

      عالیه اماازنظرمن کلاس کاریش وچهره ش هنوزم درحدشهاب حسینی نیست

      پاسخ ها

      • ناشناس

        کاملا مشخصه که نه پارسا پیروز فر رو درست میشناسید و نه شهاب حسینی رو. چهره پارسا خیلی زیباتر از شهاب است کلاس کاری هنرمند هم به سواد او و انتخاب هاش مربوط میشه . اقای پیروز فر با سواد ترین بازیگر در بین هم نسلانش است

      • ناشناس

        برای درک بهتر تفاوت کلاس کاری پارسا پیروزفر و شهاب حسینی نقدهای مربوط به تیاتر ماتریوشکا به نویسندگی کارگردانی و بازی پارسا پیروز فر رو با نقدهای تیاتر اعتراف به کارکردانی و بازی شهاب حسینی مقایسه کنید . از تو اینترنت میتونید سرچ کنید . ائنموقع متوجه میشید که کلاس کاری و سواد پارسا بسیار بیشتر و بالاتر از شهاب است

      • ناشناس

        نقد های مربوط به تیاتر ماتریوشکا رو با نقدهای مربوط به تیاتر اعتراف مقایسه کنید تا تفاوت کلاس کاری پارسا رو با شهاب متوجه بشید

      • مهدی

        آخه چه قیاس مسخره ایه؟
        بعضیا واقعا اول فکرکنن بعد حرف بزنن بهتره

    • Samira

      واقعابرام جالب بود تنهابازیگری هستن که اکثرقریب به اتفاق کامنتهای زیرمطالبشون نظرمثبت مخطبابود...زنده باشین آقای پیروزفر.

    • اسما امینی

      آقای پارسا پیروز فر پیشاپیش سال نو وهمچنین تولدتون مبارک باشه انشاالله در سال جدید پرکار .سلامتی وپر روزی باشد در سال جدید من شما وبازیهایتان رادوست دارم خیلی .موفق و پیروز باشید انشالله.

    • ی کی

      اصالت
      محبوبیت
      میاره
      عااالللی

    • پگاه

      زیباترین بازیگر ایران بعد از ملکه ثریا اسفندیاری همسر دوم شاه پارسا پیروزفر هست.
      صورت بی نهایت کلاسیک و شیک و اشرافی استایل خاص بازی عالی
      کلا کلاسش جدا از سطح بازیگران ایران هست
      بسیار توانمند باسواد و بی حاشیه
      دوست داشتنی ترین بازیگر

    • علی از شمال

      فوق العادس این پسر جذاب
      اروم متین باکلاس
      ایران حیفه براش
      موفق باشه این پسر جنتلمن

    • ساحل

      به نظر من ایشون یکی از خوش تیپ ترین و باکلاس ترین بازیگرانی بودند که من تاحالا دیدم ودر تمام فیلم هایی که بازی کردند درنقش خودشون درخشیدند........من که عاشششششقشم.امیدوارم موفق باشند.

    • سارا

      ستاره هستند ایشون منتها ستاره ای که هیچ وقت خاموش نمیشه
      مثل ستاره های گیشه ای که فیلمهای سطح پایین و بازاری بازی میکنند نیستن ایشون
      کلاس کاریشون با هم نسلهای خودشون و بعد از اون کاملا متفاوته
      جدای از اینها خوشگلترین بازیگر حال حاضر ایرانن که قیافشون از هالیوددی ها هم بهتره
      از تاتر شروع کردن و پایه بسیار قوی دارن
      متواضع بی حاشیه
      در کل انسانی بسیار جذاب مرموز و خاص و دوست داشتنی

      پاسخ ها

      • ناشناس

        کاملا باهاتون موافقم

    • نادره

      به نظر من ایشون یه ستاره است که هیچ وقت خاموش نمیشه.
      تکنیک بازی .حس و حالی که باید به مخاطب بده و فنون اصلی یه ارتیست واقعی رو داره.
      امیدوارم هرجا که هست موفق و پیروز باشه.

    • شهرام

      پارسا خیلیم عالی

      البته تو فیلمهای خوب با کارگردانهای معروفم بازی نکرده

      فقط با کمال تبریزیو داریوش مهرجویی بازی کرده
      یه سریالم که ممد جوزانی کار کرده

    • شیرین

      با سلام
      اولا که اون ممد جوزانی نیست و قیامت کارگردانان خاک کهن ایران، استاد بلافصل جهان سینما، نابغه ی عصر و زمان و هوش و سواد مطلق بی کران، حضرت مستطاب گرامی و گرانقدر، جناب آقای مسعود جعفری جوزانی هستند؛اولا...
      ثانیا، کار کردن با شاهکارترین و معرکه ترین کارگردانانی که حتی اسمشون رعشه به تن آدم می اندازه، توفیقیه که واقعا فقط می شه اونو فضل خاص خداوند تبارک و تعالی و یکتای قادر مطلق، در حق خاص ترین "عزیز"ی که توی زندگیم دیدم، دونست و نه هیچ چیز دیگه ای...
      این فضل ها رو پروردگار سبحان و یزدان پاک، فقط شامل حال "عزیز"انی می فرماید که "پاکدامنند" و فقط خدا می دونه که ذهن شفاف و آیینه مانندشون تو چه عالمی سیر می کنه که هیچ وقت ما که از نزدیک، روی ماهشونو دیدیم، ندیدیم که به دنبال شهوترانی و ولگردی در زباله دانی های این دنیای پست و فانی باشند؛ و قسم به خدای امیرالمومنین امام علی ابن ابی طالب علیهماالسلام که رسیدن به این قله ی عجیب و ماورایی از "عزت" که ایشون با لیاقت بهش رسیدند، هرگز تصادفی نیست؛ چون در این عالم، تصادف محال است و همه چیز بر اساس زیباترین قاعده ی خدای علی علیه السلام ، قاعده ی "عدل الهی"است...الهی که صاحب عصر و زمان حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف نگهدارشون باشند به حق مرتضی علی علیه السلام...
      یا علی...

    • ایه امینی

      پارسا پیروز فر با بازی خوبش در سریال درپناه توهمیشه در یادوخاطره ی هم نسلان من است .

    • زهرا

      یه جوری نوشته انگار مثلا پیروزفر یه نابازیگره مثل گلزاره که فقط به واسطه چهره اومده ولی برخلاف گلزار نتونسته رشد کنه.برو بابا جمع کن توی کل ایران انگشت شمار هستن مثل پیروزفر ک بشه به تمام معنا بهشون بازیگر گفت و واسه خودشون سبک داشته باشن

      پاسخ ها

      • مهدی

        انگشت شمار نیستن...بنظر من پارسا دومی تا اینجا نداشته...

    • پریسا

      ایشون بی نظیر هستن... همیشه بدرخشی ستاره

    • پریسا

      ایشون بی نظیر هستن... همیشه بدرخشی ستاره

    • مهری

      بی نظیروباکلاسترین بازیگرازنسل دهه۷۰

    • مرضیه

      واقعا عالیه ،حرف نداره ،دمت گرم پارسا جون

    • هایدی

      خوش قیافست

    • مهدی

      پارسا پیروزفر...قیاس نیست البته اما همیشه با دیدنش این از ذهنم میگذره که راسل کروی سینمای ایرانه...
      خدا رو شکر سینمای بهم ریخته ایران که بشدت گرفتار بحران هویت هست شخصیتی مستقل قابل احترام هنرمند به معنی واقعی کلمه مثل ایشون رو داره...
      ایشون جوهره هنر رو خوب شناخته خودش و ارزش خودش رو هم بخوبی شناخته و این دلیل کم حرفی و بی حاشیه بودن و سکوت و ارامش ایشونه ...
      بین اثارش که تقریبا همه زیبا و دیدنی فاخرن در چشم باد یک نقطه عطفه حقیقتا .سلامت باشن

    • samaneh

      همیشه پارسا رو دوست داشتم, کلا وقتی فیلماشو میبینم حس عجیبی میگیرم

    • آرمان

      پارسا پیروزفر یه دونس....کی گفته ستاره نیست...مگه ستاره تر از ایشون هم میون بازیگرای مرد ایرانی داریم....
      هر جایی خوش باشی...

    • یکی

      تست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج